Ralio „Aplink Lietuvą – 2018“ finišas: paaiškėjo absoliutūs nugalėtojai

  • Teksto dydis:

Vilniuje, S. Daukanto aikštėje šalia Prezidentūros, finišavo ralis „Aplink Lietuvą 2018“, kurį nuo pat pirmojo, įvykusio 1931 m., rengia tikrasis FIA narys, 1926-aisiais įkurtas Lietuvos automobilių klubas (LAK).

Ketvirtoji favoritų pergalė

Šio ralio dalyviai varžosi dėl garbingiausio trofėjaus – šalies prezidentės Dalios Grybauskaitės taurės. Tai geidžiamiausias visų sportininkų kolekcijoje laimėjimas, tačiau prezidentės taure jau ketvirtą kartą paeiliui džiaugėsi Vytis Pauliukonis su Audroniu Gulbinu.

Šis duetas ir vėl aukštai kėlė šį trofėjų, kurį absoliutiems ralio nugalėtojams įteikė prezidentės patarėja Almeda Kurienė.

Prieš šį iškilmingą momentą patarėja perskaitė šalies vadovės sveikinimą ralio dalyviams ir organizatoriams, kuriame prezidentė nugalėtojais vadina visus 100 ralio dalyvių, taip originaliai pažymėjusius šalies 100-metį.

Nugalėtojai, vairavę „Subaru Impreza GT“ automobilį, be pagrindinio trofėjaus laimėjo ir kovą galingiausių SGC 4 automobilių klasėje, Kauno miesto mero, šių varžybų organizacinio komiteto pirmininko Visvaldo Matijošaičio taurę bei kelis specialiuosius prizus už geriausius rezultatus, pasiektus atskiruose rajonuose ir miestuose besidriekusiuose greičio ruožuose.

Ralio „Aplink Lietuvą“ laimėtojai visas greičio ir specialiąsias rungtis, buvusias lenktynių programoje, įveikė per 33 min. 44,9 sek. ir 16,9 sek pranoko artimiausius konkurentus.

„Pasibaigęs ralis mums su Vyčiu buvo jau keturioliktas paeiliui ir mes labai džiaugiamės iškovoję pergalę“, – iškart po nugalėtojų pagerbimo ceremonijos ralio spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė nugalėtojų ekipažo šturmanas A. Gulbinas.

Jo nuomone, pergalę lėmė labai nežymi, kelių dešimtųjų sekundės dalių persvara daugumoje iš 23 lenktynių programoje buvusių rungčių

Kaip pagrindinius pergalės faktorius šturmanas įvardijo tinkamai parinktą strategiją ir taktiką, vykusį padangų parinkimą atskiroms rungtims, pagrįstas ekipažo ambicijas siekiant pergalės ir patirtį, ateinančią ne iš karto.

Be taurių, regis, neliko nė vieno

Per tris dienas nelikviduotas 16,9 sek. deficitas nuo nugalėtojų skyrė antruosius prizininkus Igną Domeiką su Tomu Mickumi, vairavusius „Ford Focus RS“.

Antrosios vietos bendroje ralio įskaitoje ir tos pačios, kaip ir nugalėtojų, klasėje laimėtojams Susisiekimo ministro Roko Masiulio „Ralio džentelmeno“ taurę įteikė ministerijos atstovas Gintaras Aliksandravičius.

Antrieji prizininkai džiaugėsi ir Prienų rajono savivaldybės mero taure.

LASF prezidento taure federacijos tarybos narys Romualdas Juknelevičius apdovanojo trečiosios vietos laimėtojus Beną Strumskį ir Žydrūną Karpavičių, vairavusius „Subaru Impreza“ ir nuo nugalėtojų atsilikusius 1 min. 20,7 sek.

Pasibaigęs ralis mums su Vyčiu buvo jau keturioliktas paeiliui ir mes labai džiaugiamės iškovoję pergalę.

Tretieji prizininkai tapo laisvosios klasės nugalėtojais ir iškovojo Anykščių rajono savivaldybės mero taurę.

Ketvirtąją bendrosios ralio įskaitos vietą, nugalėtojams pralaimėję 1 min. 45,0 sek., ir trečiąją SGC4 klasėje laimėjo „Subaru Impreza STI“ vairavę Evaldas Tylas ir Paulius Valiukevičius, kuriems atiteko Kūno kultūros ir sporto departamento prie LRV atliekančiosios generalinės direktorės pareigas Kornelijos Tiesnesytės taurė.

Penktąją vietą iškovojo Gytis Stalerūnas su Armandu Petrausku, vairavę BMW, (-1min. 47,0 sek.) ir šventę pergalę SGC3 klasėje. Jiems Krašto apsaugos viceministras Giedrimas Jeglinskas įteikė KAM taurę.

Bendrosios ralio įskaitos prizininkų šešetuką užbaigė BMW 323 vairavę Paulius Vasiliūnas ir Ramūnas Gilius, laimėję antrąją vietą laisvoje klasėje, o nugalėtojams pralaimėję 1. 57,5 sek.

Atkakli kova klasėse

Atkakliausia kova virė klasėse, kuriose sportininkai turėjo apylyges galimybes ir kur išryškėjo tikrasis jų meistriškumas.

Be jau minėtų klasių SGC1pergale džiaugėsi Aurimas Margevičius su Evelina Drilingiene, SGC2 – broliai Žydrūnas ir Simonas Vilčinskai, SGC3 – Gytis Stalerūnas ir Armandas Petrauskas, SIA1 – Darius Baltramiejūnas ir Vygantas Barsys, SIA2 – Artūras Stelionis ir Domas Sabaitis, o SIA3 – Regimantas Bindokas ir Povilas Neiberka.

Pagerbti nepabūgę iššūkių

Raliai „Aplink Lietuvą“ – kol kas vienintelės automobilių sporto varžybos, kuriose kaip lygūs su lygiais tose pačiose trasose varžosi ir žmonės su negalia. Nuo pat 1996-ųjų, kai buvo atgaivinti raliai Prezidento taurei laimėti ir kai juose debiutavo ši įskaita.

Todėl neatsitiktinai S. Daukanto aikštėje bene daugiausia kolegų varžovų ir žiūrovų aplodismentų susilaukė Socialinės apsaugos ir darbo ministro Lino Kukuraičio taurėmis apdovanoti sportininkai su negalia, kuriuos nuoširdžiai pasveikino pats ministras, lenktynių organizacinio komiteto nariai.

Šioje įskaitoje absoliučiais nugalėtojais pripažinti širvintiškiai Algimantas Kojis su Vytautu Barecku, laimėję Socialinės apsaugos ir darbo ministro L. Kukuraičio taurę.

Tai antroji jų pergalė paeiliui. A. Kojis su V. Barecku tapo nugalėtojais ir pilno rankinio valdymo automobilių grupėje, kurioje jie pranoko Ramunę Šidlauskaitę su Justina Darulyte ir trečiąją vietą iškovojusius Robertą Šimonį su Roku Dailide.

Lenktyniavusiųjų su dalinio rankinio valdymo automobiliais grupėje sėkmė lydėjo telšiškius Alfredą ir Egidijų Ukrinus.

Jie pranoko Mažvydą Butkevičių su Mindaugu Brazausku ir trečiuosius prizininkus Rolandą Šukį ir Ramintą Šukytę.

Pagarba vyriausiems ir jauniausiajai

Ralio nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo ceremonijoje dalyvavę daugelio miestų ir rajonų merai įteikė savo taures atskirų rungčių, surengtų jų atstovaujamose sporto bazėse, laimėtojams. Be kitų apdovanojimų iš viso įteiktos 23 merų taurės.

„Ralis „Aplink Lietuvą“ tapo gražia švente miesto ir rajono žmonėms, kurie ją ilgai prisimins“, – įteikdama daugybę apdovanojimų kalbėjo Širvintų rajono savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė.

Širvintose sportininkai varžėsi dėl merės taurės, o istorinių automobilių vairuotojai rajono ir miesto žmonėms surengė tikrą šventę.

Ž. Pinskuvienė apdovanojo ir greičiausias ralio moteris – Augustę Rupšytę su Rūta Saladžiene, Virginiją Kėdžiūtę su Inga Burzdžiūte ir R. Šidlauskaitę su J. Darulyte.

Garsiausiais aplodismentais pagerbtas vyriausias amžiumi ralyje dalyvavęs Jegoro Tero ir Laimos Sukich ekipažas, kurio bendras amžius sudaro lygiai 130 metų.

Jegoras su Laima džiaugėsi ne tik vienų garsiausiųjų bei tituluočiausių šalies automobilių sporto meistrų Arvydo ir Kastyčio Girdauskų taure, bet ir laimėję trečiąją vietą SIA3 klasėje bei Varėnos rajono savivaldybės mero taurę.

Pagrindinis ralio organizatorius, LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis pasveikino ir LAK garbės prezidento Stasio Brundzos taure pagerbė jauniausiąją ralio dalyvę, 13-metę šturmanę Ramintą Šukytę.

Susilaukė ypatingo žavesio

„Tai technika, neabejotinai pakėlusi ralio „Aplink Lietuvą“ kokybinę kartelę ir susilaukusi visuotinio žavesio. Net ir ne itin besidominčiųjų automobiliais“, - taip ir panašiai apie ralyje dalyvavusius 15 istorinių automobilių, kuriuos atvairavo visų trijų Baltijos šalių ir Lenkijos senų automobilių entuziastai, kalbėjo atėję jų pažiūrėti.

Šie garbūs senoliai ne stovėjo išrikiuoti parodai, o važiavo. Žinoma, ne visą 1090 km, o trumpesnį maršrutą, ir tai yra didžiausia to vertybė. Ne tik važiavo, bet ir lenktyniavo.

LAK istorinių automobilių sekcijos vadovas Šarūnas Žitkevičius paskelbė šios kategorijos nugalėtojus ir prizininkus. Istorinių automobilių grupėje pergalę šventė 1936 m. gamybos „Mercedes Benz“ vairavęs šeimyninis Gintauto ir Vidos Žičkų ekipažas.

Antroji vieta atiteko svečiams iš Latvijos, 1937 m. laidos „Horch 853“ vairavusiems Andriui Rodai ir Janiui Oskerko, o trečioji – istorinės technikos mylėtojų iš Lenkijos šeimyniniam Anžejaus ir Elžbietos Musynskių ekipažui, vairavusiam 1945 m. gamybos FIAT.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių