Pirmoji ralio diena – paženklinta avarijomis

  • Teksto dydis:

Seniai Lietuvoje nebuvo tokia įtempta kova pasižyminčio ralio, kaip šeštadienio rytą prasidėjęs tradicinis, jau 40-ąjį kartą pamečiui surengtas tarptautinis ralis „Kauno ruduo 2013“, skirtas nusipelniusiems sporto meistrams Kastyčiui ir Arvydui Girdauskams atminti.

Kai prie starto linijos išsirikiavo 147 ekipažai iš dešimties šalių – Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Graikijos, Izraelio ir Jungtinių Amerikos Valstijų, neatrodė, jog jau po pirmųjų greičio ruožų taip sparčiai ims byrėti dalyvių gretos. Juolab kad jubiliejiniam „Kauno rudens 2013“ raliui, kuris  šiemet buvo ne tik Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) VI-ojo ir Lenkijos LOTOS automobilių ralio čempionato (RSMP) V-ojo etapų lenktynės, bet ir Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) taurės ketvirtojo etapo varžytuvės bei automobilių sporto veteranų lenktynės, jo dalyviai rengėsi itin kruopščiai rengėsi patys ir su nemenkesne atida būsimoms batalijoms ruošė savo techniką.

Tačiau dar prieš lenktynes daugelis patyrusių sportininkų prognozavo, jog ralis tikrai nebus lengvas.

Pirmąjį greičio ruožą, įveikę jį vidutiniu 116,86 km/val. greičiu, laimėjo kylanti ralio žvaigždė Dominykas Butvilas, padedamas vieno labiausiai patyrusių šalies navigatorių Renato Vaitkevičiaus, vairavę „Mitsubishi Lancer Evo X“ ir 6,6 sek. pranokę pagrindiniais konkurentais laikytus, šalies čempionato lyderius Vytautą Švedą ir Žilviną Sakalauską, kurie vairavo analogišką bolidą.

Tačiau jau antrosios rungties pradžioje Lietuvos automobilių ralio gerbėjų veidai pasidarė rūškani, o ralis neteko dalies labiausiai lauktos intrigos, nes skaudžią avariją patyrė pastarasis ekipažas.

„Lėkėme maždaug 170-180 km/val. greičiu ir kažkaip netikėtai užkabinome posūkio vidų, kliudėme žolę ir akimirksniu mūsų bolidas pakilo į orą. Tėškėmės į melioracijos griovį, nuo smūgio vėl pakilome į orą ir vartaliojomės dar gal kokius du šimtus metrų“, – po nelemtos avarijos prabėgus daugiau nei trims valandoms lenktynių spaudos centrui nelengvai rinkdamas žodžius pasakojo V. Švedas.

Abu jie nesikreipė pagalbos į medikus, nes sunkesnių traumų pavyko išvengti, o kaip bus ateityje – V. Švedas nedrįso prognozuoti.

Tačiau ir netekęs pagrindinio konkurento D. Butvilas nesijautė laimėjęs ralį. Jam į nugarą alsavo pajėgiausias svečių iš Lenkijos Kajetano Kajetanowicziaus ir Jaroslawo Barano ekipažas su „Subaru Impreza RT“. Tačiau po antrojo greičio ruožo šiuos varžovus skyrė 44,4 sek. intervalas, o trečiajame lenkams pavyko atkovoti kelias brangias sekundes. Tačiau lietuviams pavyko išsaugoti ganėtinai saugią 41,2 sek. persvarą.

Iš mūsų sportininkų be lyderių į pirmąjį šešetuką po trijų greičio ruožų pavyko prasibrauti tik paskutinę jo poziciją su „Mitsubishi Lancer Evo X“ užėmusiam Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažui, kurį nuo lyderių skyrė ralyje labai didele laikoma net 1 min. 52,6 sek. praraja. Tačiau ir šis ekipažas penktajame greičio ruože patyrė avariją ir sudėjo ginklus.
Lenkai tikėjosi atsigriebti asfaltiniuose miesto greičio ruožuose. Tačiau tai jiems pavyko tik iš dalies, nes ketvirtąjį greičio ruožą laimėjęs K. Kajetanowicziaus ekipažas čia įgijo tik 4,1 sek., persvarą prieš ralio lyderius ir savo atsilikimą nuo jų sumažino iki 37,1 sek. 

Panaši situacija susiklostė ir penktajame bei šeštajame greičio ruožuose, kuriuos abu vėl laimėjo lenkai. Beje, šeštajame ralio lyderiai liko tik ketvirti ir tai buvo prasčiausias jų dienos rezultatas, o į priekį be jau minėto lenkų ekipos lyderio prasprūdo Wojcechas Chuchala su Kamiliu Helleriu („Subaru Impreza STI“) ir Maciejaus Rzežniko su Przemyslawo Mazuro („Peugeot 207 Super 2000“) ekipažai.

Tačiau paskutiniajame, septintajame, kuris sutapo su lyderių šią dieną laimėtu ketvirtu greičio ruožu, D. Butvilas vėl parodė kas yra kas. Beje, lietuvių persvara šioje rungtyje prieš pagrindinius jų varžovus iš Lenkijos buvo daugiau nei trapi – vos 0,3 sek. dalys.

Taigi, po pirmosios dienos batalijų ralio lyderiais išliko D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažas, prieš svečius iš Lenkijos K. Kajetanowiczių ir J. Baraną susikrovęs 32,6 sek. atsargą.

„Esu labai laimingas pirmosios dienos rezultatais. Mums nuo pirmojo greičio ruožo pavyko palaikyti aukštą tempą, kai varžovus privertėme vytis, – lenktynių spaudos centrui sakė D. Butvilas. – Mūsų kursas nesikeičia. Pasistengsime ir rytoj džiuginti mūsų fanus ir pergalingai baigti šį jubiliejinį „Kauno rudens“ ralį“.     

Gerai ralį bei organizatorių pastangas įvertino ir geriausiai pasirodęs svečių iš Lenkijos ekipažas.

„Šiame ralyje džiaugsmą gali pajusti tik įveikęs greičio ruožus, kurie tarsi amerikoniški kalneliai teikia nenusakomą malonumą, – sakė K.Kajetanowiczius. – Čia gausu greitų, su daugybe tramplinų atkarpų, sportininkui teikiančių marias adrenalino. Mums šie keliai iki pamišimo įdomūs, nepaisant, kad jie kartu ir nemažiau pavojingi. Kartais lekiame gal net per greitai, tačiau stengiamės išspausti iš savęs viską, ką tik galime ir norėdami pradžiuginti  žiūrovus“.

Po pirmosios dienos kovų trečioje vietoje įsitvirtino W. Chuchala (+ 1 min. 27,7 sek.), ketvirtoje – M. Rzežnikas (+1min. 35,7 sek.), o penktoje – Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas, vairuojantis „Mitsubishi Evo IX“ ir lyderiams pralaimintis 2 min. 38,5 sek.

Šešti – dar vienas svečių iš Lenkijos Michalo ir Grzegorzo Babenekų ekipažas, vairuojantis „Subaru Impreza STI“ ir lyderiams pralaimintis 2 min.48,1 sek.

Svečių iš Lenkijos Danielio Jedlinskio ir Lukaszo Pawlovskio ekipažas su „Opel Astra“ po pirmosios dienos pirmauja ir „LAS taurės“ įskaitoje, lenkdamas Darių Saulevičių su Laima Valikonyte, kurie vairuoja „Toyota Yaris“.

Sporto veteranų įskaitoje pirmąją dieną geriausių rezultatų pasiekė Egidijus Paulauskas su Tomu Degučiu (VAZ 2101), o mėgėjų – Arūnas Kupčius su Eventu Lapieniu, vairuojantys „Opel Astra“ automobilį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių