Marių bangas tramdys nutrūktgalviai lenktynininkai

  • Teksto dydis:

"Jei technika atlaikys, pasvajosiu ir apie prizininkų pakylą", –  nedrąsiai šyptelėjo Edgaras Riabko. 33 metų kaunietis gins Lietuvos garbę Kauno mariose savaitgalį nugriaudėsiančiame vandens formulių F2 pirmajame pasaulio čempionato etape.

Sostas – laisvas

Kaune susirinkę geriausi lenktynininkai iš viso pasaulio jau išbandė jiems parengtą trasą, o šiandien stos į žūtbūtinę kovą vandens formulių F2 pirmajame pasaulio čempionato etape ir  gliserių "FR-1000" Europos čempionate.

Kauno mariose ties T.Masiulio gatve dvi dienas vyksiančiose pirmenybėse bus pirmosios tokio aukšto lygio vandens formulių lenktynės laikinojoje sostinėje. Tarp 24 geriausių pasaulio lenktynininkų iš Skandinavijos šalių, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Vokietijos, Italijos ir net Jungtinių Arabų Emyratų bus ir lietuvis E.Riabko.

Beje, prieš šių metų pasaulio čempionato startą intriga didžiulė – šiais metais čempionate nedalyvauja praėjusių metų čempionas, tad kova dėl laisvo sosto prasidės būtent Kaune. Mariose įrengta sudėtinga, net penkių posūkių lenktynių trasa bus puikiai matoma iš visų žiūrovų vietų.

E.Riabko su komanda žiemą plušėjo garaže tobulindamas savo formulę. Dabar lenktynininkas tikina, kad visi namų darbai jau atlikti.

"Atvažiavo visi geriausi lenktynininkai. Bus ir trys gamyklinės komandos – viena iš Prancūzijos ir dvi – iš Italijos. Šiose komandose dirba tiek pasaulio čempionų, kiek dar Kaune nėra buvę. Tarp jų bus ir F1 legenda Guido Cappellini. Savo ekipą turi ir vokietis Michaelis Werneris", – sako E.Riabko.

Tarp favoritų kaunietis išskiria 37 metų latvį Uvį Slakterį (Nr. 51) ir dešimtmečiu jaunesnį švedą Eriką Ediną (Nr. 21).

"Šiemet nebus praėjusių metų čempiono Pierre'o Lundino, todėl U.Slakterį ir praėjusių metų vicečempioną E.Ediną vadinčiau realiausiais kandidatais į titulą. Be abejo, yra kelios turtingos komandos su naujais laivais, žinoma, Abu Dabio komanda bus labai stipri. Gali būti ir siurprizų, nes konkurencija bus labai didelė. Manau, kad kvalifikacijoje 1 sek. skirtumu finišuos gal 10 laivų", – prognozavo E.Riabko.

Tikslas – penketukas

Vertindamas savo galimybes, E.Riabko išliko realistas. Tačiau svajoti niekas neuždraus.

"Pernai įgyvendinau tikslą patekti į dešimtuką. Šiemet planas yra penketukas, o svajonė – prizininkų pakyla. Pagal mano biudžetą medalis būtų stebuklas, tad nedrįstu savęs kelti į aukštumas. Konkuruosiu su penkiolika aukščiausio lygio sportininkų. Niekada nežinai, kas gali išsiveržti į priekį. Čia bus pirmos sezono varžybos, kuriose kaip tik ir išaiškės, kas yra lyderiai", – sakė E.Riabko.

Prieš lenktynes kaunietis labiausiai nerimauja, kad nenuviltų technika.

"Lenktyniausiu savo gimtajame Kaune – stebint savo žiūrovams, draugams, giminėms ir rėmėjams. Būtų labai skaudu, jei viena paaiškėjusi techninė smulkmena sujauktų visus planus. Sunkiai dirbome visą žiemą, techniką išbandėme Vokietijoje, kur paaiškėjo techninės bėdos. Sutvarkėme ir dabar viskas veikia idealiai. Jau išbandėme formulę ir Kauno mariose, kur sunaudojome degalų baką varžybų režimu. Variklio degalų resursas yra 15 val., tad daugiau jo naudoti nenorėjau. Reziumuodamas galiu pasakyti, kad jei technika laikys, tik nuo manęs ir komandos priklausys, kaip prisitaikysime prie oro sąlygų, bangų, vėjo", – teigia pašnekovas.

Trasa – duoklė žiūrovams

Specialistai išanalizavo visus geriausius įmanomus variantus ir sudėliojo taip, kad lenktynių Kaune trasa būtų sudėtinga dalyviams ir puikiai matoma žiūrovams. Panašu, kad šiuos du aspektus organizatoriams pavyko įgyvendinti.

Trasa drieksis Kauno marių įlankoje ties T.Masiulio gatve. Visi penki posūkiai bus matomi iš abiejų žiūrovų zonų. Trasoje bus keturi kairieji posūkiai, vienas – dešinysis. Lenktynininkai juos įveiks plaukdami prieš laikrodžio rodyklę. F2 lenktynininkams teks įveikti 1 660 m ilgio trasą. Gliserių distancija kiek trumpesnė – 1 650 m. Šios klasės laivai nesuka dešinėn ir jų trasoje liks tik kairės posūkiai.

Trasa išdėstyta taip, kad vandens formulės lėktų kuo arčiau žmonių ir šie galėtų pajusti visą lenktynių grožį.

"Atsižvelgėme į visus saugumo reikalavimus. Formulės plauks maksimaliai arti žmonių, kiek tai leidžia saugumo reikalavimai. Garantuojame, kad įspūdis bus didelis – formulės lėks 80–100 m atstumu nuo sirgalių zonų", – žadėjo renginio organizatorius Mindaugas Mačiulaitis.

Greiti ir brangūs

Ne paslaptis, kad vandens sportas yra brangus malonumas. Skaičiuojama, kad visiškai paruoštas lenktyninis motorlaivis kainuoja dešimtis ir net šimtus tūkstančių eurų.

"F2 klasės formulių korpusas pagamintas iš anglies pluošto – lygiai taip pat, kaip ir "Formulės-1" bolidai. Išvystyti įspūdingą 180 km/val. ar dar didesnį greitį formulėms leidžia galingi šešių cilindrų, 200 AG varikliai. Pagal įsibėgėjimo greitį šios klasės motorlaiviai prilygsta galingiausiems superautomobiliams, tokiems kaip "Lamborghini Murcielago LP640" ar "Mercedes SLR McLaren". Aišku, tokio lygio laivai kainuoja gana brangiai. Visiškai sukomplekuoto laivo kaina siekia 100 tūkst. eurų", –  skaičiavo M.Mačiulaitis.

Neskaitant pagrindinių lenktynių, kurių metu lenktynininkai trasą turės įveikti 80 kartų, vyks ir kitos įdomios rungtys. Viena iš jų – maksimalaus greičio tiesiojoje rungtis.

Renginio metu žiūrovų zonose veiks įvairios pramogos visai šeimai. Be to, bus galimybė pačiam sėsti į dvivietę vandens formulę ir pajusti, kokias apkrovas patiria profesionalūs sportininkai. Renginio programą gali koreguoti oro sąlygos. Dėl didelio vėjo lenktynių laikas gali keistis.

Dėl renginio šeštadienį ir sekmadienį bus laikinai uždarytas Kauno hidroelektrinės tiltas. Automobilių eismas bus draudžiamas birželio 10 ir 11 d. nuo 8 iki 20 val. Kitu laiku automobiliai galės važiuoti įprastai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių