Lietuvių gedimai nutiesė kelią į pergalę latviui

Šeštadienį Druskininkuose pasibaigė šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionatas. Dar prieš jo pradžią buvo aišku, kad tarp sportininkų užvirs tikras nervų karas, nes tiek čempionato bendrojoje, tiek ir atskirose įskaitose sportininkų rezultatų skirtumai buvo minimalūs.

Lyderių praradimai

Dar prieš finalinio čempionato etapo startą tapo aišku, kad kovą dėl čempiono vardo apsunkins ir lenktynių sąlygos, mat lietus, merkęs Pietų Lietuvą, liovėsi tik prieš kelias dienas iki ralio starto, o tai reiškė, kad ir taip smėlėta bei minkšta Druskinininkų ir Lazdijų rajonuose esančių kelių danga vers sportininkus važiuoti arba labai rizikuojant ir netausojant automobilio, arba laikantis atsargios taktikos.

Jau pirmasis greičio ruožas tapo paskutinis šiemet didžiausią tempą demonstravusiam Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipažui. Jiems kovoti dėl čempionų titulo sutrukdė automobilio gedimas – sugedo priekinis reduktorius, todėl automobilis iš varomo keturiais ratais, tapo varomu tik galiniais, o tai reiškė, kad sportininkai negalėjo važiuoti visu pajėgumu.

„Į Druskininkus atvažiavome tam, kad nugalėtume, o važiuojant automobiliu, varomu tik galine ašimi, viltis tapti sezono čempionais išsyk palaidojome ir nutarėme toliau nebevažiuoti“, – situaciją komentavo M. Varža. Tame pačiame greičio ruože viltis kovoti dėl čempionų titulo išbarstė ir Vaidoto bei Žygimanto Žalų ekipažas. Automobiliui lekiant trasa, nusimovė vairo traukė ir ekipažas praretino Dzūkijos miškus, nuskabė kelias jaunas pušeles ir išsyk nusirito beveik į rikiuotės galą. Taigi jau po pirmojo greičio ruožo dėl LARČ karūnos liko kovoti tik Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu ir Janis Vorobjovas su Andriu Žaibe. Tiesa, šis ekipažas pirmajame greičio ruože taip pat susidūrė su automobilio gedimu, taigi atrodė, kad G. Notkui Lietuvos čempiono vardas buvo pasiekiamas ranka, tačiau įtampa nulėmė baigtį – paskutiniame greičio ruože G. Notkus padarė brangias sekundes kainavusių klaidų, iššvaistė turėtą persvarą prieš J. Vorobjovą, kuris ralio finišo link važiavo stabiliai ir užtikrintai, ir turėjo pripažinti pralaimėjimą.

Įtampą į šalį

„Rally Classic“ Druskininkai iš 33 startavusių ekipažų finišavo 22. Kai kurie sportininkai šių metų ralio sezono finalinį etapą spėjo pakrikštyti žudiku, nes tikriausiai nebuvo ekipažo, kuris nebūtų susidūręs su rimtesniais sunkumais. Pavyzdžiui, kauniečių Roko Steponavičiaus ir Ernestos Globytės ekipažas iš vieno paskutiniųjų greičio ruožų grįžo tik su vienu sveiku ratu, Karolis Raišys ir Saulius Jurgelėnas visą ralį važiavo su prastai veikiančia sankaba. „Situaciją vertinu dvejopai – iš vienos pusės gerai, kad negalėjome važiuoti visu pajėgumu, taip išsaugojome sveiką automobilį, tačiau negalėjome pademonstruoti visų savo galimybių“, – po finišo svarstė K. Raišys. Ričardas Baubinas, šįsyk vairuotojo vietą iškeitęs į šturmano, po finišo juokavo, kad nieko itin sudėtingo šiame ralyje nebuvo ir jis mielai dar kartą važiuotų visomis trasomis.

Iš šių metų greičiausiųjų rikiuotės mažai klaidų darė ne tik ralyje nugalėjęs Benedikto Vanago ir Gretos Germanavičiūtės, bet ir Deivido Jociaus bei Donato Zvicevičiaus ekipažas. Būtent šie du ekipažai visą ralį ir grūmėsi dėl pirmosios vietos. 15 metų senumo „Subaru Impreza WRC“ važiuojantis B. Vanagas finiše džiaugėsi, kad pagaliau pavyko išspręsti visas automobilį kankinusias bėdas ir šiemet sėkmingai pasiekti visų čempionato etapų finišai.

Sėkme džiaugėsi ir antrosios vietos laimėtojas D. Jocius. Jis antrus metus iš eilės Druskininkuose vykstančiame LARČ finale demonstruoja susikaupimą ir gerą tempą. „Važiavome gana greitai, kai kur gal net per greitai, tačiau šis ralis parodė, kad su štrumanu jau esame darnus duetas, galintis važiuoti ir sudėtingomis sąlygomis“, – tvirtino lenktynininkas. Ekipažui pavyko išvengi ir įtampos, kuri kankino lyderiaujančius ekipažus. „Mes su įtampa susitvarkėme. Šįsyk įtampa kišo pagalius į ratus ne vienam sportininkui, dėl to lūžo automobiliai, pasipylė klaidos“, – reziumavo D. Jocius.

Metų atradimas

Šio LARČ atradimu tikriausiai reikėtų laikyti G. Šlepiką, kuris antroje čempionato įskaitoje važiuoja pirmus metus ir išsyk užkopė ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio. Dar prieš finalinį čempionato etapą, G. Šlepikas „Kauno dienai“ tvirtino, kad važiuos itin susikaupęs ir bandys nesileisti aplenkiamas artimiausio konkurento Aleksandro Gorelovo. Savo žodžio G. Šlepikas laikėsi – visą ralį važiavo stabiliai, o klydo itin mažai. Tai leido sportininkui pirmą kartą karjeroje patekti ir į ralio greičiausiųjų penketuką.

„Kova dėl čempiono vardo pirmojoje čempionato įskaitoje buvo itin įtempta – visi sportininkai lėkė, dažnai klydo, lūžo jų automobiliai, tai lėmė, kad mūsų ekipažui pavyko iškovoti aukštas pozicijas ir bendroje įskaitoje“, – tvirtina sportininkas. G. Šlepikas neslėpė, kad šiame ralyje buvo ypač atsargus. „Ralį pradėjau važiuodamas itin ramiai. Stenograma buvo surašyta labai atsargiai, norint išvengti klaidų, o pats nuo pirmojo greičio ruožo stengiausi neskubėti ir saugoti automobilį, kad pasiekčiau finišą. Pirmajame greičio ruože važiavau lėtokai, tad konkurentai šovė į priekį, tačiau antrajame ėmiau važiuoti greičiau ir tą tempą išlaikiau iki varžybų pabaigos, o tai ir leido pasibaigus raliui džiaugtis įskaitos nugalėtojo taurėmis", – kalbėjo G. Šlepikas.

Sportininkas tvirtino Druskininkuose įgyvendinęs sau išsikeltus tikslus – pasiekti pergalę LARČ 2 įskaitoje, patekti į greičiausiųjų TOP5. „Dabar belieka laukti naujo 2017 m. LARČ sezono“, – kalbėjo G. Šlepikas.

Pirmasis ralis, startuosiantis 2017 m., vyks sausį Utenos apylinkėse.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių