- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusių metų pabaigoje pašnibždomis užsiminęs, kad šiemet gali vėl startuoti ralio varžybose, Ramūnas Čapkauskas savo žodžių nepamiršta. Šeštadienį jo "Mitsubishi Lancer EVO" bus galima išvysti pirmajame Lietuvos automobilių ralio čempionato etape.
Sumažėjusi konkurencija
Artėjantį savaitgalį Lietuvos automobilių ralio sirgalių keliai ves į Utenos ir Molėtų apylinkes. Šiuose kraštuose prasidės Lietuvos automobilių ralio čempionatas (LARČ).
Sportininkai varžysis septyniuose greičio ruožuose, kurių ilgiausias drieksis beveik 14 km, o trumpiausias – apie 10 km. Ištikimi šio ralio sirgaliai jau pastebėjo pasikeitimus ne tik skaičiuodami ralio kilometražą. Anksčiau žiemos raliu tituluojamas pirmasis LARČ etapas prasidėdavo penktadienio popietę ir baigdavosi šeštadienį. Tad vėlyvą penktadienio vakarą žiūrovai galėdavo stebėti tamsoje vykstančias lenktynes.
Laikausi nuomonės, kad kiekvieną darbą, kurį darau, turiu padaryti kiek galima geriau, tas pats pasakytina ir apie lenktynes.
Šįsyk ralis tęsis vos vieną dieną, o ir dalyvių skaičiumi pirmasis LARČ etapas nežada būti pats gausiausias. Vis dėlto bus galima išvysti mažiausiai 40 sportininkų, tačiau greičiausiųjų rikiuotėje nepamatysime Deivido Jociaus ir Donato Zvicevičiaus, kurie, kaip jau rašėme ankstesniame "Ratų" numeryje, varžosi pirmajame Pasaulio ralio čempionato etape Montekarle. Nestartuos ir broliai Žalos, nes Vaidotas Žala tik šiandien parskrenda iš Dakaro, Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku šį sezoną varžysis su silpnesnės galios automobiliu, tačiau staigmeną ralio sirgaliams nusprendė pateikti R.Čapkauskas, kurio ralio trasose nebuvo jau pusantrų metų. Žiemos ralyje jį vėl bus galima išvysti kartu su Tomu Šipkausku skriejančius Utenos ir Molėtų rajonų žvyrkeliais.
Įvertino pokyčius
R.Čapkauskas niekuomet neslėpė meilės raliui, tačiau prieš keletą metų nusprendė pasitraukti iš jo pateikdamas vieną argumentą – kaina.
Pasak tituluočiausio šalies automobilių sportininko, tam, kad būtum konkurencingas ralyje, turi išleisti milžiniškas sumas, būtent dėl to praėjusį sezoną R.Čapkauską buvo galima išvysti vien tik prie žiedinių lenktynių automobilio vairo, tačiau atrodo, kad pokyčiai, kurių imasi Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), kad kiek įmanoma suvienodintų sąlygas visiems sportininkams čempionų taurės link, leido sportininkui persvarstyti savo ketinimus.
"Manau, kad LASF ir Ralio komitetas ėmėsi teisingų veiksmų bandydami suvienodinti visų galimybes ir stengdamiesi sumažinti sportininkų išlaidas", – dienrašiui tvirtino R.Čapkauskas. Kaip vieną pavyzdžių R.Čapkauskas įvardijo diskusijas dėl visiems sportininkams tiekiamų vienodų padangų ir jau žiemos ralyje galiosiančios dviejų komplektų padangų taisyklės.
"Anksčiau daugiau finansinių galimybių turintys sportininkai padangas galėdavo pasikeisti daug dažniau, dabar to padaryti nebus galima, tad daugiau lems ir sportininko meistriškumas", – svarstė lenktynininkas. Prakalbus apie meistriškumą, teko R.Čapkausko paklausti ir apie jo paties savijautą vėl sėdus prie ralio bolido vairo. "Dar tikrai nepamiršau, kaip reikia vairuoti ralio bolidą. Ralio trasose nevažiavau pusantrų metų, bet vos tik sėdau prie vairo, viską prisiminiau. Tad abejonių dėl to, ar suvaldysiu automobilį, nėra", – juokavo sportininkas.
Planų neatskleidžia
Paklaustas, kokius tikslus kelia sau pirmajame LARČ etape, R.Čapkauskas neslėpė, kad nesiruošia tiesiog ramiai pasivažinėti trasomis.
"Važiuojame tam, kad parodytume tai, ką galime, o ne tiesiog pasivažinėti. Visuomet laikausi nuomonės, kad kiekvieną darbą, kurį darau, turiu padaryti kiek galima geriau, tas pats pasakytina ir apie lenktynes", – tvirtino sportininkas.
Vis dėlto jis nenorėjo atskleisti, ar ekipžo pasirodymas pirmajame šiemet ralyje Lietuvoje gali reikšti, kad jis bandys kovoti ir kituose čempionato etapuose.
"Pagyvensim – pamatysim. Kol kas sunku pasakyti. Priklausys nuo to, kaip mums seksis. Ir aš kalbu ne tik apie galutinę poziciją, kurią užimsime, bet ir apie tai, kiek pavyks išlaikyti sveiką automobilį, kaip patys jausimės", – kalbėjo pats šimtmečio ralio Elektrėnų apylinkėse planais jau gyvenantis sportininkas.
Kaip ralio organizatorius ir kaip sportininkas R.Čapkauskas atkreipė dėmesį, kad raliai Lietuvoje tampa kompaktiškesni ir priimtinesni sportininkams.
"Po truputį atsisakome minties, kad ralis būtinai turi vykti dvi dienas. Vieną dieną trunkantis ralis leidžia sportininkams sutaupyti eksploatacinių išlaidų. Manau, kad per metus gali būti vienas ralis, trunkantis dvi dienas, o visi kiti gali vykti ir vieną dieną", – mintimis dalijosi R.Čapkauskas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki motociklų sezono pradžios liko labai nedaug: kas laukia šiemet?3
Velykinį savaitgalį termometrais užfiksavus rekordinę šilumą, gatvėse jau galima išgirsti lengvą motociklų ūžesį. Dar nenupūtusių dulkių nuo savo plieninių žirgų, tai kviečia padaryti varžybų ir treniruočių motociklams organ...
-
Tradicinis kovotojų turnyras – galimybė sukaupti patirties
Klubai „Dainralfas“ ir „Naglis Gym“ surengė jau 20-ąjį turnyrą „Fighter Road“, skirtą kovos menų mėgėjams, norintiems sukaupti daugiau patirties prieš žengiant į aukštesnio lygio išbandymų rin...
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas4
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas
Klaipėdoje gyvenantys vaikai ir jaunuoliai laisvalaikiui labiau renkasi ne krepšinį ar futbolą, kaip kituose šalies miestuose. Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas. Praėjusiais metais mieste buvo beveik pusantro t...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...