Kokių staigmenų šiemet žada R. Čapkauskas?

  • Teksto dydis:

Vienas tituluočiausių Lietuvos lenktynininkų Ramūnas Čapkauskas 2017 m. galėjo džiaugtis iškovotu dar vienu Lietuvos čempiono titulu. Pagal tokių laimėjimų skaičių Ramūnas Lietuvoje neturi lygių.

Džiaugiasi populiarumu

Pirmą kartą Lietuvos čempionu formulių "F-1600" klasėje sportininkas tapo dar 1995 m. 2013-aisiais Ramūnas triumfavo šalies čempionato "Baltic Open" klasėje. Penkerius pastaruosius metus jis sėkmingai derino startus ralyje ir žiedinėse lenktynėse, nors pastarosios likdavo antrame plane. Prioritetu buvo ralis, tačiau ne pačios palankiausios permainos šių lenktynių techniniame reglamente privertė sportininką peržiūrėti prioritetus.

"Ralis visada buvo ir yra labai brangus sportas. Tad priėmiau sprendimą padaryti pertrauką ralio varžybose, bet pastarųjų dienų permainos, turinčios kiek atpiginti šį sportą, gali pakeisti situaciją – tikrai neatmetu galimybės grįžti. O dėmesį 2017 m. kryptingai skyriau žiedui, – dalijasi patirtimi 40-metis lenktynininkas. R.Čapkausko teigimu, per keletą metų "Fast Lap" lenktynių serija atgaivino šalyje žiedines lenktynes. Pasak jo, net tarybiniais laikais, kai dalyvių būdavo nemažai, į vieną renginį "Nemuno žiede" apie 130 automobilių retai kada susirinkdavo. O čia vien "R3000+" klasės Lietuvos čempionato suvestinėje – 24 pavardės. Pirmas – Ramūnas Čapkauskas. Jis surinko 72 taškus, o artimiausią varžovą aplenkė net 32 – persvara daugiau nei solidi. Tai sportininkui – jau dvyliktas šalies čempiono titulas.

Naujienos Palangoje

Dėl kito sezono startų ilgų nuotolių lenktynėse Ramūnas kol kas nėra visiškai apsisprendęs. Keletą pastarųjų metų jis buvo tapatinamas su "Aquila CR1" automobiliu Palangos 1 000 km lenktynėse.

"Esu labai dėkingas visiems partneriams, ypač Algirdui ir Andriui Ramanauskams, kurie mane prieš keletą metų pakvietė prisijungti prie šio projekto. Man tai buvo nauja patirtis ir tikrai labai įdomūs metai", – sako R.Čapkauskas. Projektas, su kuriuo sieta daug vilčių, deja, triumfu Palangos 1 000 km lenktynėse taip ir nesibaigė. Labai greitas "Aquila" sėkmingiausiai pasirodė 2016 m., kai užėmė antrą vietą.

Ralis visada buvo ir yra labai brangus sportas. Tad priėmiau sprendimą padaryti pertrauką.

"Tai geras automobilis, tačiau jis reikalauja aukščiausio lygio mechanikų ir nepriekaištingo paruošimo. 2016-aisiais mums buvo pavykę beveik viską sustyguoti, iki pergalės trūko labai nedaug. Bet trūko. O 2017 m. vėl nepasisekė. Šių metų lenktynėse aš buvau tik vairuotojas – nemėgstu tokių situacijų, kai negaliu kontroliuoti pasirengimo, eigos ir pan. Bendrovė Olandijoje, kuri turėjo paruošti automobilį startui, atrodo, viską padarė atvirkščiai. Todėl pats sau ir visiems kolegoms pasakiau, kad aš iš šio projekto traukiuosi ir daugiau šiuo automobiliu nelenktyniausiu", – apie ne patį maloniausią sprendimą atvirauja R.Čapkauskas. Tačiau Palangoje mes jį turėtume pamatyti. Jis bene vienintelis dalyvis, kuris nuo pat 2000-ųjų nepraleidęs nė vienų lenktynių. Jo biografijoje ir pergalė 2007 m.

"Palangoje laimi nebūtinai greičiausiu automobiliu važiuojanti komanda. Ten reikia stabilumo ir patikimumo. Palangos trasa – specifinė, aš tikrai žinau, kurie automobilio mazgai čia labiausiai apkraunami, kaip reikia paruošti techniką. Todėl vienas iš galvoje kirbančių planų – paruošti automobilį, kuris gal nelaimės kvalifikacijos, tačiau finiše gali būti pirmas: manau, kad dviejų vairuotojų komanda, mokanti važiuoti greitai ir tausojanti automobilį, gali būti sėkmės garantas. Juk turime nemažai pavyzdžių, kai čia laimėjo ne favoritai", – apie galimą intrigą užsimena lenktynininkas.

Optimizmo nestokoja

Kai 2015 m. rudenį R.Čapkauskas ir Žilvinas Juršys savo kolegas ralio lenktynininkus pakvietė į Elektrėnų apylinkėse vykusį "DHL Elektrėnai" ralį, šio miesto meras Kęstutis Vaitukaitis spaudos konferencijoje prasitarė, kad 2018-aisiais, minint Lietuvos valstybingumo atkūrimo šimtmetį, Elektrėnuose vyks šimtmečio ralis. Ši spaudos konferencijoje pasakyta užuomina tapo savotišku tikslu: kitais metais, antrą rugsėjo savaitgalį, Elektrėnai vėl taps lenktynių miestu. "Turime ir labai gerą žinią – tai bus ir Lenkijos ralio čempionato etapas, todėl dalyvių būrys bus daug gausesnis", – teigia varžybų organizatorius.

Per savo ilgą karjerą dalyvavęs daugelyje įvairiausių lenktynių, R.Čapkauskas tikisi, kad automobilių sportas atsigaus ir susigrąžins kiek priblėsusį populiarumą. 2002 m. pripažinto geriausiu Lietuvos lenktynininku teigimu, žiedinių lenktynių organizatoriai įrodė, kad galima privilioti ir daugiau nei 100 dalyvių, ir daugybę žiūrovų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių