Jėgas matuojasi ne tik ralio trasose

Nesutaria dėl datos

Didžiausias konfliktas planuojant ateinančių metų varžybų kalendorių kilo tarp LARČ etapų Vilniuje ir Kelmėje organizatorių. Publikacijos rengimo metu "Žemaitijos ralio" organizatoriams buvo pasiūlyta ralį Kelmės ir Plungės apylinkėse organizuoti birželio 10–11 d., tačiau vienas šio ralio organizatorių Tomas Savickas sakė griežtai su tuo nesutinkantis, nes etapus Gdanske, Žemaitijoje ir Vilniuje skirtų vos pora savaičių. Vadinasi, yra didžiulė tikimybė, kad sportininkai, kurie Lenkijoje susidurtų su automobilio gedimais, nestartuotų Kelmės automobilių sporto klubo organizuojamose lenktynėse, o tai būtų didelis praradimas ralio organizatoriams, kuriems šiemet į Žemaitiją pavyko pritraukti ir tarptautinių automobilių sporto žvaigždžių – švedus Pontus Tidemaną su šturmanu Jonu Anderssonu ir suomius Kalle Rovanperą su Risto Pietilainenu.

Tradiciškai Žemaitijos regione ralis visuomet vykdavo birželio viduryje, tačiau šiemet, ralio kalendoriuje atsiradus Vilniaus raliui ir sujungus du Lietuvos ir Lenkijos automobilių ralio čempionato etapus, iš Lenkijos atskriejo prašymas, kad bendras abiejų šalių etapas būtų organizuojamas būtent birželio mėnesį, o patys lenkai važiuoti iki Kelmės nenori. Po tokios situacijos T.Savickas raštu kreipėsi į LASF vadovybę, ragindamas spręsti susidariusią nepalankią situaciją.

Pokyčiai klasėse

Dar vienas pokytis, laukiantis visų sportininkų, – sukurta motyvacinė sistema prioritetinėms tarptautinėms klasėms, taip pat pradedantiesiems čempionato dalyviams. "Kitų metų Lietuvos ralio reglamentas yra naujas čempionato strategijos puslapis. Kaip parodė praktika, kelti čempionato klasių konkurencingumą per techninių reikalavimų prizmę nebuvo patraukliausias sprendimas didinti lygias varžymosi galimybes ir sporto populiarumą. Todėl svarbioms sporto vystymui klasėms kuriame prioritetų sistemą, kuri atsispindi būsimose čempionato įskaitose. Į čempionatą įtraukiame išlaidas taupančių priemonių: palaipsniui judame unifikuotų padangų naudojimo ir centralizuotai tiekiamų degalų sprendimų link. Konkurencingumo didinimas ir lygių varžymosi sąlygų sudarymas yra pagrindiniai bet kurio sporto vystymo uždaviniai. Suprantame, kad bet koks šių sąlygų pokytis daro skirtingą įtaką įvairių sportininkų interesams. Esame įsitikinę, kad ateityje šie sprendimai atneš ypač daug naudos Lietuvos automobilių sportui", – teigė Maris Simsonas.

Toks ralio komiteto sprendimas sulaukė nemažai kritikos iš greičiausių LARČ dalyvių – Vaidoto Žalos, Ramūno Čapkausko, Vytauto Švedo, kurie metai iš metų tobulino savo techniką. Nemenkai prie ateinančių metų reglamento prisidėjęs M. Babenskas tvirtino, kad pakeitimai buvo planuoti ištisus metus. "Iš pradžių automobiliai įskaitose buvo suskirstyti pagal pajėgumą, tačiau tada supratome, kad tarptautinių R5 ir R2 klasės visiškai nesusidarys, todėl buvo nuspręsta šios klasės automobiliais važiuojančius sportininkus prijungti prie nacionalinės klasės", – situaciją aiškino M. Babenskas. Jis teigė suprantantis kai kurių sportininkų pasipriešinimą, tačiau ragino pažvelgti į pokyčius ralio sprinto varžybose, kuriose dalyvių skaičius išaugo maždaug ketvirtadaliu, šių varžybų organizavimą atskyrus nuo LARČ. "Mano pagrindinis prašymas – leisti Ralio komitetui dirbti. Manau, kad teigiamus pokyčius pamatysime jau po poros metų", – kalbėjo M. Babenskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių