Į Dakaro trasas – lengvesniu ir naujesniu bolidu

Dakare dalyvaujantys lietuviai su savo lenktyniniais bolidais visuomenę dažniausiai supažindina rudeniui prasidėjus, tačiau šiemet vienas tokių pristatymų jau įvyko – Antanas Juknevičius pristatė automobilį, su kuriuo varžysis 2019 m. Dakare.

Permainos garažuose

"Dakaras niekada nesibaigia" – tokia sparnuota frazė kalbant apie sunkiausias pasaulyje lenktynes nuskamba iš sportininkų, dalyvaujančių jose, lūpų, o jie patys, atrodo, šiemet kaip tik ir bando įrodyti šios frazės prasmę.

Praėjusios savaitės pradžioje iš Benedikto Vanago garažo išriedėjo bolidas, kuriuo lenktynininkas važiavo šių metų Dakare, o po dienos su savo naujuoju automobiliu pakvietė susipažinti A.Juknevičius.

Po 2018-ųjų iš Dakaro grįžęs namo lenktynininkas pranešė neskubėsiantis primti sprendimų, tačiau teigė žinąs viena – šių metų Dakare rekordinį rezultatą (A.Juknevičius bendroje įskaitoje finišavo dvyliktas) padėjęs pasiekti automobilis pradėjo varžyti sportininko galimybes siekti geresnių rezultatų ir jau oro uoste susirinkusiems žurnalistams jis sakė, kad reikia arba ieškoti kito automobilio, arba investuoti į senojo atnaujinimą.

Solidi investicija

Pasitaikius tinkamai progai, A.Juknevičius pasirinko pirmą kelią ir jo garaže atsidūrė "Overdrive Hillux" su 5.0 l V8 formos varikliu, galinčiu išvystyti 330 AG, tačiau šie skaičiai, pasak lenktynininko, nieko nereikštų, jei ne automobilio lengvumas – jis už senąjį A.Juknevičiaus bolidą lengvesnis 200 kg, o gale sumontuota nepriklausoma pakaba.

Tai leis ekipažui greičiau judėti nelygiose kelio vietose, nes kiekvienas ratas prisitaikys prie kelio dangos, o važiuojant lygia kelio danga pakabos darbas nelabai skirsis. Vis dėlto tokio tipo pakaba, pasak lenktynininko, turi ir trūkumų – ji sunkiai atleidžia klaidas. "Jeigu kažkur stipriau trinktelėsime, ji gali greičiau lūžti. Tad teks važiuoti atsargiau", – kalbėjo sportininkas.

"Overdrive Hillux" komandai kainavo 365 tūkst. eurų, o rimtesnių išbandymų lenktynėse automobilis nėra turėjęs.

"Juo nuvažiuota vos 1 000 km – vienas pasaulio čempionato etapas Lenkijoje", – su trumpu automobilio dosjė supažindino lenktynininkas. Įdomu, kad šis "Overdrive" lietuvio garažą pasiekė iš konkurentų komandos "X-Raid". "Paprasčiausiai vienas lenktynininkas nutarė šį automobilį keisti į pačios prabangiausios komplektacijos "Mini" ir jį atidavė kaip finansinį garantą "X-Raid", o ten turiu nemažai bičiulių, tad pavyko su jais susiderėti ir įsigyti šį automobilį", – pirkimo istoriją pasakojo sportininkas.

Atliks testus

Artimiausiu metu visą automobilį perrinks komandos mechanikai, bus atliekami testai ir ieškoma galimybių, kaip jį išbandyti lenktyniniu režimu.

"Gaila, kad visi įdomiausi pasaulio čempionato etapai jau pasibaigę, liko vienas Kazachstane, tačiau į jį nespėsime. Galbūt pasirinksime lenktynes Lenkijoje, o gal svarstysime galimybę nuvažiuoti į Maroką, tačiau paskutinysis čempionato etapas yra pernelyg arti Dakaro starto, tad yra rizika sulaužyti automobilį ir nesuspėti jo paruošti Dakarui. Tad, išsprendę automobilio klausimą, dabar spręsime, kaip tinkamai pasiruošti", – tvirtina A.Juknevičius.

Kol kas automobilyje nėra ir šturmano kėdės. Tai lyg savotiška žinia, kad dar iki galo nėra aišku, ar Darius Vaičiulis, su kuriuo A.Juknevičius važiavo pastaruosius du Dakaro ralio maratonus, važiuos ir 2019-aisiais.

"Artėjant Dakarui, Darius kops į kalną Antarktidoje, tad neaišku, ar jis spės sugrįžti. Kol kas duodu 70 proc., kad šturmano kėdėje vėl išvysime Darių, tačiau visko gali būti. Blogiausiu atveju teks jį pavaduoti kam nors iš komandos. Tokių žmonių pas mus yra", – kalbėjo sportininkas.

Apie tikslus Dakare, kuris vyks už aštuonių mėnesių, sportininkas kalbėjo atsargiai. "Važiuoti į Dakarą vien tam, kad jame finišuotume, jau nebe mums. Važiuojame tam, kad pasiektume rezultatą. Šiemet iškovotą poziciją pagerinti, o gal net išlaikyti bus tikrai nelengva. Komandos ir lenktynininkai nesnaudžia, technika tobulėja, tad gali būti visko", – sakė A.Juknevčius.

Kokia bus 2019-ųjų Dakaro trasa, dar neaišku, tačiau sportininkas vylėsi, kad organizatoriai nepašykštės kopų Peru, o jeigu Dakaro karavanas užsuks į Čilę, lietuvis lauktų ir trasos Atakamos dykumoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių