Gamyklinė technika žengia į Lietuvos ralio trasas

Savaitgalį vykęs Žemaitijos ralis žiūrovams dovanojo gražių vaizdų, o sportininkams – atkaklios kovos ringą. Pats ralis buvo įdomus tuo, kad į gamyklinę techniką – net tris R5 automobilius sėdo lietuviai.

Kur kas pranašesnis

Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis, Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža bei Vaidotas Žala ir Andris Malniekas. Pirmasis ir trečiasis ekipažas raliui pasirinko "Škoda Fabia R5", o antrieji "Ford Fiesta R5".

B.Vanago ekipažas su šio tipo sportiniu automobiliu trasose matomas jau antrus metus, V.Žalai "Viada Rally Žemaitija" buvo pirmas kartas su nauju automobiliu, o E.Valeiša su savo bolidu jau varžėsi "Talsi Rally" Latvijoje.

Tiek B.Vanagas, tiek ir V.Žala į R5 techniką persėdo iš taip pat keturiais ratais varomų bolidų, tik E.Valeiša anksčiau ralio trasas raižė su galiniais ratais varomu BMW. Sportininkas tvirtina, kad naujasis automobilis pateisina visus lūkesčius.

Reikia suprasti, kad gamyklų inžinieriai, reguliuodami automobilį, viską padaro tobuliausiai.

"Automobilis visa galva pranašesnis už konkurentus – aiškus ir paprastas valdymas, itin didelė pakabos eiga, o ir vairuotojo padarytas klaidas automobilis atleidžia lengviau nei koks sukonstruotas "Mitsubishi", – esminius skirtumus vardijo lenktynininkas.

Techninis rūpinimasis automobiliu taip pat daug paprastesnis, kadangi automobilis surenkamas gamykloje, kiekviena detalė yra sunumeruota, su aiškiu identifikaciniu numeriu, tad nereikia sukti galvos, ieškant meistro, kuris suvirintų ar nutekintų reikiamą detalę, pakanka atsiversti katalogą, kurį gamintojas pateikia kartu su automobiliu, ir užsakyti reikiamą detalę. Beje, gamintojas įsipareigoja, kad reikiama detalė adresatą pasieks per parą.

E.Valeiša tvirtina, kad šeštadienį pasibaigusio "Viada Rally Žemaitija" trasos dėl savo tiesumo ir didelių maksimalių greičių nėra itin palankios R5 automobiliams, tačiau visus automobilio pranašumus jis tikisi parodyti kituose trijuose Lietuvos automobilių ralio čempionato etapuose – Rokiškyje, Žemaitijoje ir Elektrėnuose.

Svarbu tikslumas

V.Žala, šį sezoną važiuojantis ne tik nauju automobiliu, tačiau ir su nauju šturmanu iš Latvijos, tvirtina, kad žvelgiant į technines automobilio specifikacijas popieriuje gali susidaryti klaidingas įspūdis, palyginti su duomenis su "Mitsubishi EVO".

"200 Nm ir 100 AG deficitas rimti skaičiai. Juos pamatęs gali pradėti galvoti, kad automobilis nieku gyvu neprilygs mitsubišiams, tačiau taip nėra. Automobilį kūrė didžiulė kompanija inžinierių, kad iš jo išspaustų maksimalų rezultatą, ir tai jaučiama iškart", – pasakojo lenktynininkas, savo vairavimu žavėjęs ne vieną ralio sirgalių. Pats pašnekovas juokauja, kad R5 serijos automobiliai yra visiškai kito lygio technika, tad kartais atrodo, kad ja varžytis su nacionalinių klasių technika neteisinga.

V.Žala sutinka ir su E.Valeišos išsakytais teiginiais, kad automobilis atleidžia daugiau sportininko padarytų klaidų, o kaip didžiausią "Škoda Fabia R5" pranašumą įvardija vairavimo tikslumą ir puikų subalansuotumą. "Posūkius su šiuo automobiliu galiu įveikti daug didesniu greičiu – stabdyti vėliau, akceleruoti anksčiau, o viduje nejausti jokio diskomforto. Todėl žvelgiant į R5 trasoje, atrodo, kad jis važiuoja beprotiškai aštriai, tačiau pats ekipažas to net nejaučia. Ankstesnį EVO turėjau gaudyti, kad išlaikyčiau jį trasoje, o čia kartais atrodo, kad vairuodamas galėtum vienoje rankoje laikyti puodelį kavos", – nestokodamas geros nuotaikos pasakojo lenktynininkas.

V.Žala atkreipia dėmesį, kad vertinant lenktynių rezultatus nebeverta stebėti, kokiu maksimaliu didžiausiu greičiu lekia ekipažas. "Važiuojant su R5 pakanka vos kelių sankryžų, kad atsiradęs kelių sekundžių deficitas tiesiose atkarpose būtų panaikintas", – sakė sportininkas.

Menki skirtumai

Ilgiausiai prie R5 vairo trasose galima matyti B.Vanagą. Prie šio automobilio vairo jis jau pusantro sezono. Esminis skirtumas, skiriantis V.Žalos ir B.Vanago "Škoda Fabia R5" – varikliai. V.Žalos automobilyje sumontuotas EVO II variklis, B.Vanago – EVO I. Be to, kad V.Žalos automobilio variklis yra šiek tiek galingesnis, jo nuvažiuotų kilometrų iki variklio perrinkimo limitas yra gerokai didesnis. V.Žalos variklį reikia perrinkti po 3 tūkst. sportinių kilometrų, B.Vanago – po 2 tūkst.

Kaip tvirtina B.Vanagas, lemtingoji riba jau artėja ir netrukus juoduoju vaiduokliu pramintas automobilis gaus tokią pačią širdį, kaip ir V.Žalos "Škoda Fabia R5". Kaip ir kiti du kolegos, važiuojantys R5 automobiliu, taip ir B.Vanagas vardijo tuos pačius pliusus, kuriuos paminėjo kolegos.

"Reikia suprasti, kad gamyklų inžinieriai, reguliuodami automobilį, viską padaro tobuliausiai – tinkamas ratų išvirtimo kampas, tinkama amortizatorių veikla, tinkamai suderintas greičių dėžės ir variklio darbas bei daugybė kitų dalykų. Geriausi inžinieriai dirba tam, kad kiekviena automobilio detalė savo darbą atliktų maksimaliai tiksliai ir gerai", – apibendrino sportininkas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių