- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Savaitgalį vykęs Žemaitijos ralis žiūrovams dovanojo gražių vaizdų, o sportininkams – atkaklios kovos ringą. Pats ralis buvo įdomus tuo, kad į gamyklinę techniką – net tris R5 automobilius sėdo lietuviai.
Kur kas pranašesnis
Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis, Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža bei Vaidotas Žala ir Andris Malniekas. Pirmasis ir trečiasis ekipažas raliui pasirinko "Škoda Fabia R5", o antrieji "Ford Fiesta R5".
B.Vanago ekipažas su šio tipo sportiniu automobiliu trasose matomas jau antrus metus, V.Žalai "Viada Rally Žemaitija" buvo pirmas kartas su nauju automobiliu, o E.Valeiša su savo bolidu jau varžėsi "Talsi Rally" Latvijoje.
Tiek B.Vanagas, tiek ir V.Žala į R5 techniką persėdo iš taip pat keturiais ratais varomų bolidų, tik E.Valeiša anksčiau ralio trasas raižė su galiniais ratais varomu BMW. Sportininkas tvirtina, kad naujasis automobilis pateisina visus lūkesčius.
Reikia suprasti, kad gamyklų inžinieriai, reguliuodami automobilį, viską padaro tobuliausiai.
"Automobilis visa galva pranašesnis už konkurentus – aiškus ir paprastas valdymas, itin didelė pakabos eiga, o ir vairuotojo padarytas klaidas automobilis atleidžia lengviau nei koks sukonstruotas "Mitsubishi", – esminius skirtumus vardijo lenktynininkas.
Techninis rūpinimasis automobiliu taip pat daug paprastesnis, kadangi automobilis surenkamas gamykloje, kiekviena detalė yra sunumeruota, su aiškiu identifikaciniu numeriu, tad nereikia sukti galvos, ieškant meistro, kuris suvirintų ar nutekintų reikiamą detalę, pakanka atsiversti katalogą, kurį gamintojas pateikia kartu su automobiliu, ir užsakyti reikiamą detalę. Beje, gamintojas įsipareigoja, kad reikiama detalė adresatą pasieks per parą.
E.Valeiša tvirtina, kad šeštadienį pasibaigusio "Viada Rally Žemaitija" trasos dėl savo tiesumo ir didelių maksimalių greičių nėra itin palankios R5 automobiliams, tačiau visus automobilio pranašumus jis tikisi parodyti kituose trijuose Lietuvos automobilių ralio čempionato etapuose – Rokiškyje, Žemaitijoje ir Elektrėnuose.
Svarbu tikslumas
V.Žala, šį sezoną važiuojantis ne tik nauju automobiliu, tačiau ir su nauju šturmanu iš Latvijos, tvirtina, kad žvelgiant į technines automobilio specifikacijas popieriuje gali susidaryti klaidingas įspūdis, palyginti su duomenis su "Mitsubishi EVO".
"200 Nm ir 100 AG deficitas rimti skaičiai. Juos pamatęs gali pradėti galvoti, kad automobilis nieku gyvu neprilygs mitsubišiams, tačiau taip nėra. Automobilį kūrė didžiulė kompanija inžinierių, kad iš jo išspaustų maksimalų rezultatą, ir tai jaučiama iškart", – pasakojo lenktynininkas, savo vairavimu žavėjęs ne vieną ralio sirgalių. Pats pašnekovas juokauja, kad R5 serijos automobiliai yra visiškai kito lygio technika, tad kartais atrodo, kad ja varžytis su nacionalinių klasių technika neteisinga.
V.Žala sutinka ir su E.Valeišos išsakytais teiginiais, kad automobilis atleidžia daugiau sportininko padarytų klaidų, o kaip didžiausią "Škoda Fabia R5" pranašumą įvardija vairavimo tikslumą ir puikų subalansuotumą. "Posūkius su šiuo automobiliu galiu įveikti daug didesniu greičiu – stabdyti vėliau, akceleruoti anksčiau, o viduje nejausti jokio diskomforto. Todėl žvelgiant į R5 trasoje, atrodo, kad jis važiuoja beprotiškai aštriai, tačiau pats ekipažas to net nejaučia. Ankstesnį EVO turėjau gaudyti, kad išlaikyčiau jį trasoje, o čia kartais atrodo, kad vairuodamas galėtum vienoje rankoje laikyti puodelį kavos", – nestokodamas geros nuotaikos pasakojo lenktynininkas.
V.Žala atkreipia dėmesį, kad vertinant lenktynių rezultatus nebeverta stebėti, kokiu maksimaliu didžiausiu greičiu lekia ekipažas. "Važiuojant su R5 pakanka vos kelių sankryžų, kad atsiradęs kelių sekundžių deficitas tiesiose atkarpose būtų panaikintas", – sakė sportininkas.
Menki skirtumai
Ilgiausiai prie R5 vairo trasose galima matyti B.Vanagą. Prie šio automobilio vairo jis jau pusantro sezono. Esminis skirtumas, skiriantis V.Žalos ir B.Vanago "Škoda Fabia R5" – varikliai. V.Žalos automobilyje sumontuotas EVO II variklis, B.Vanago – EVO I. Be to, kad V.Žalos automobilio variklis yra šiek tiek galingesnis, jo nuvažiuotų kilometrų iki variklio perrinkimo limitas yra gerokai didesnis. V.Žalos variklį reikia perrinkti po 3 tūkst. sportinių kilometrų, B.Vanago – po 2 tūkst.
Kaip tvirtina B.Vanagas, lemtingoji riba jau artėja ir netrukus juoduoju vaiduokliu pramintas automobilis gaus tokią pačią širdį, kaip ir V.Žalos "Škoda Fabia R5". Kaip ir kiti du kolegos, važiuojantys R5 automobiliu, taip ir B.Vanagas vardijo tuos pačius pliusus, kuriuos paminėjo kolegos.
"Reikia suprasti, kad gamyklų inžinieriai, reguliuodami automobilį, viską padaro tobuliausiai – tinkamas ratų išvirtimo kampas, tinkama amortizatorių veikla, tinkamai suderintas greičių dėžės ir variklio darbas bei daugybė kitų dalykų. Geriausi inžinieriai dirba tam, kad kiekviena automobilio detalė savo darbą atliktų maksimaliai tiksliai ir gerai", – apibendrino sportininkas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
D. Pozniako turnyro finiše auksą Lietuvai iškovojo R. Krepštulis
Baigėsi kovo 13-16 dienomis Vilniuje vykęs, jau 19 metus iš eilės organizuotas, tarptautinis pirmojo Lietuvos olimpinio čempiono Dano Pozniako vardo jaunimo bokso turnyras, kuriame lietuviai iškovojo trylika medalių. ...
-
Kauno „Akropolyje“ – piklbolo turnyras: kuo žavi žaibiškai populiarėjanti naujovė6
Vos prieš keletą metų Čikagos lietuviai į mūsų šalį atvežė naują sporto šaką – piklbolą. Ši sporto šaka sparčiai populiarėja, mat į „Akropolį“ surengtą piklbolo turnyrą susirinko gausus b...
-
„Airwell Energija“ po penkerių metų pertraukos susigrąžino Lietuvos čempionų titulą1
Elektrėnų „Airwell Energija“ susigrąžino Lietuvos čempionų titulą. Šeštose Lietuvos ledo ritulio finalo rungtynėse Elektrėnuose „Airwell Energija“ 6:4 palaužė praėjusio sezono čempionę „Kaunas City&ldqu...
-
Istorinę „Žalgirio“ draugiją įkūrė sporto entuziastas8
Lietuvos sporto draugija „Žalgiris“ šeštadienį mini įkūrimo 80-metį. Draugijos interneto svetainėje vienu sakiniu paminimas jos įkūrėjas ir pirmasis pirmininkas šviesaus atminimo Liudvikas Kosiakas. Jo sūnus, taip pat...
-
Suomiai ir lietuviai rankinio varžybose pelnė po 20 įvarčių
„Rezultatas mums – pozityvus“, – po rungtynių svečiuose su Suomijos rankininkais reziumavo Lietuvos rinktinės žaidėjas Karolis Antanavičius. ...
-
Karjeros pabaigą paskelbusi olimpietė ruošiasi naujiems iššūkiams: bėgimas man – gyvenimo būdas
„Bėgimas man – gyvenimo būdas. Tai tapo tokiu giliu įpročiu, kad jaučiu emocinį skausmą, jei nepabėgioju“, – sakė olimpietė Eglė Balčiūnaitė, dalyvausianti Kauno maratone. ...
-
Į Kauno ringą sugrįš jau pažįstami varžovai5
„Ne pirmą kartą paraiškų iš užsienio šalių skaičius viršijo mūsų galimybes atsakyti visiems teigiamai“, – sakė Kauno bokso federacijos (KBF) prezidentas Rimantas Rutkauskas, pristatydamas 28-ąjį tarptaut...
-
Šeimininkų dominavimas: lietuviai D. Pozniako bokso turnyre užsitikrino trylika medalių
Vilniuje tęsiasi kovo 13–16 d. vykstantis, jau 19 metus iš eilės organizuojamas, tarptautinis pirmojo Lietuvos olimpinio čempiono Dano Pozniako vardo jaunimo bokso turnyras, kuriame lietuviai po ketvirtfinalių dienos užsitikrino net trylika m...
-
Pasaulio čempionato atranką Lietuvos rankininkai pradėjo dramatiškomis lygiosiomis
Lietuvos vyrų rankinio rinktinė pradėjo kovą dėl kelialapio į 2025 m. pasaulio čempionatą. Pagal reitingą į antrąjį atrankos etapą patekę Lietuvos rankininkai stojo į kovą su pirmąjį atrankos etapą lengvai įveikusia Suomijos rinktine. ...
-
Į pasaulio čempionatą – ant banglenčių1
Trys lietuviai, tarp kurių – viena klaipėdietė, vyks į Pasaulio jaunimo banglenčių sporto čempionatą Salvadore. Šiuo metu jaunuoliai intensyviai ruošiasi čempionatui ir treniruojasi sporto salėje ir baseine, o esant palankioms oro...