Dakaro savaitė – svarbi visoms Europos komandoms

  • Teksto dydis:

Nors žmonės prie televizijos ekranų, dienraščių ir internetinių portalų suklūsta sausio pradžioje, tačiau sunkiausių planetos lenktynių dalyviai Dakaru gyvena jau dabar. Šią savaitę maratonininkų iš Europos technika juda į Prancūzijos šiaurę, Havro miestą. Lapkričio 22–23 dienomis komandos į Havro uostą turi pristatyti savo bolidus, serviso sunkvežimius, komandos bei žiniasklaidos automobilius.

Dėl didelio atstumo, sudėtingos logistikos ir krovinių kiekio plukdymas į Pietų Ameriką trunka net iki trijų savaičių. Taip pat gabenimą prailgina ir šventinis gruodžio laikotarpis, kas technikos išsiuntimą priverčia dar labiau paankstinti. Tad dalyviai savo bolidus bei komandų automobilius išsiunčia lapkritį, o kitame žemyne pamato tik prieš pat startą Peru, pirmosiomis sausio dienomis.

Vis dėlto yra komandų, linkusių taupyti laiką bei techniką į Pietų Ameriką gabenti be Dakaro organizatorių pagalbos. Tokiu atveju technika skraidinama krovininiais lėktuvais. Tokia pačia galimybe naudojasi ir komandos, dėl kokių nors priežasčių nespėjusios technikos išsiųsti į Havrą.

Dakaro techniką į Havro uostą šią savaitę siunčia ir lietuviai. Su bolidu ir komandos automobiliais praeitą savaitę atsisveikino „CRAFT Bearings“ komanda. Pirmadienio rytą tuo pasirūpino ir „Agrorodeo Dakar“, o trečiadienį techniką į daugiau nei 10 tūkst. km kelionę Pietų Amerikos link išleidžia „General Financing team Pitlane“ komanda. Jau sekmadienį lietuviai į automobilvežį pakrovė du „Toyota“ visureigius bei Dakaro bolidą „Toyota Gazoo Racing Hilux“.

„Dažnai žmonės technikos išsiuntimą tapatina su mūsų išvykimu. Tuomet sutikę gatvėje stebisi, kodėl mes ne Pietų Amerikoje. Tačiau technika keliauja atskirai ir gerokai anksčiau. Visa komanda iš Lietuvos išvyksta prieš Dakaro startą, sausio 2 dieną.“ – pasakoja Benediktas Vanagas.

Lapkričio 21 d. iš Vilniuje įsikūrusios techninės „General Financing team Pitlane“ bazės pajudės automobilvežis bei techninio aptarnavimo sunkvežimis su trimis komandos nariais. Visi jie keliaus į Klaipėdos uostą, tuomet plauks į Kylį. Iš ten kelionė tęsis 1000 km į Prancūziją, Havro uostą, kur technika bus atiduota kelionei į Pietų Ameriką. Po visų procedūrų komandos nariai grįš atgal į Lietuvą.

Atvirkščiai nei praėjusiais metais, techninė patikra bus vykdoma Limos sostinėje. Anksčiau techninė patikra buvo atliekama Havro uoste, technikos atidavimo metu. Supaprastintas komandoms iš Europos leido sutaupyti nemažai laiko.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių