Dakaras artėja: sunkiausiems išbandymams ruošiamasi skirtingai

Dakaras pasibaigė, prasideda Dakaras – ši sparnuota frazė, nuskambėjusi iš Benedikto Vanago lūpų, neatsiejama kalbant apie daugiausia ištvermės reikalaujantį automobilių ralio maratoną Pietų Amerikoje. Šiemet Dakare vėl išvysime tris lietuvių ekipažus, kurių pasiruošimas artėjančiam išbandymui itin skiriasi – vieni jam ruošėsi dalyvaudami panašiose lenktynėse, kiti taisydami automobilį, o tretieji vis dar laukia automobilio.

Nauja šalis

Liko mažiau nei mėnuo iki to laiko, kai Dakare dalyvaujantys lenktynininkai turės pristatyti savo techniką į Le Havro jūrų uostą Prancūzijoje, iš kurio išplauks laivas į Pietų Ameriką, kur nuo 2009 m. vyksta Dakaro ralis, bandantis prisijaukinti naują pavadinimą – Odisėja.

Jau nuo balandžio mėnesio žinoma, kad kitąmet sausio 2–14 d. dalyviai aplankys tris valstybes – Argentiną, Boliviją ir pirmą kartą – Paragvajų. Būtent šioje šalyje ir prasidės dykumų maratonas. Šiemet jis turi ir neoficialų pavadinimą – Trijų sostinių Dakaras. Aukščiausią pavarą ekipažai įjungs Paragvajaus sostinėje Asunsjone. Iš čia lenktynininkai keliaus į Bolivijos kalnus, kurių vizitinė kortelė – išretėjęs deguonis. Bolivijos sostinėje La Paze, 3 tūkst. 500 m virš jūros lygio, numatyta poilsio diena. Iš Bolivijos lenktynių karavanas keliaus pietų kryptimi į Argentiną. Ten teks įveikti įvairių tipų kelius ir bekeles, kol ištvermingiausieji pasieks finišą Buenos Airėse. Organizatoriai informuoja, kad Paragvajuje vyks vienas greičio ruožas, Bolivijoje – keturi, Argentinoje – septyni. Trys etapai bus ilgesni nei 450 km, ilgiausias etapas drieksis 700 km.

Po ilgų derybų su Čilės vadovais "Amaury Sport Organisation" (ASO) bendro sprendimo nerado, tačiau greitai susitarė su Dakare debiutuosiančio Paragvajaus atstovais, kuris prisidėjo prie jau tradicinių garsiojo maratono valstybių – Argentinos ir Bolivijos. Garsiai kalbama, kad Čilės atstovai dėl sunkios finansinės padėties šalyje nesutiko mokėti 5 mln. JAV dolerių Dakarą organizuojančiai ASO ir atsisakė minties tapti viena iš garsiausią dykumų ralį priglausiančių šalių. Tikimasi, kad Pietų Amerikos širdimi vadinamas Paragvajus dalyviams pasiūlys tradicinių Dakaro elementų – dulkių, smėlynų ir akmeningų vietovių.

Sausis Paragvajuje gali būti itin karštas ir drėgnas. Pietvakarinėje šalies dalyje vyrauja dykynės su siaurais keliukais tarp krūmų. Iš pažiūros paprasta trasa, nuvažiavus pirmiesiems automobiliams, gali tapti tikrais fesh-fesh smėlio spąstais, tad kilti rikiuotėje ar atsikovoti prarastas pozicijas šioje valstybėje bus sudėtinga.

Automobilis prieš startą

Šiemet Dakare vėl išvysime tris lietuviškus ekipažus – septintą kartą Dakare važiuos Antanas Juknevičius ir naujas jo šturmanas Darius Vaičiulis, antrą kartą dykumų maratone į kovą stos "Bee Dakar" komanda, o prie Dariaus Biesevičiaus sukurtos "bitutės" vairo sėdės Vaidotas Žala, jam talkins daugiausia šturmano patirties Dakare sukaupęs lietuvis Saulius Jurgelėnas, Dakare išvysime ir Benediktą Vanagą su Sebastianu Rozwadowskiu.

Pirmieji du ekipažai į ilgiausią dykumą maratoną leisis su praėjusiame Dakare išbandyta technika, o trečiasis važiuos  visiškai nauju automobiliu, kuris ekipažo dirbutvėse atsidurs tik kito mėnesio pradžioje. Vadinasi, B.Vanagas turės vos keletą savaičių susipažinti su automobiliu, kuris praėjusiais metais jau važiavo Dakare. "Tikėjomės, kad automobilį gausime rugsėjo pradžioje, tačiau automobilio gamintojų planai pasikeitė, tad patekome į tokią situaciją", – "Kauno dienai" sakė B. Vanagas. Jis labai nesureikšmino komandai nepalankiai susiklosčiusios situacijos, tačiau pripažino, kad dienotvarkė, kai tik automobilis pasieks komandos dirbtuves, bus labai įtempta. "Planuojame surengti keturias treniruočių sesijas. Blogiausia, susiklosčius šiai situcijai, tai, kad mes neturėsime laiko netikėtumams, tačiau tikimės, kad jų ir nebus", – sakė lenktynininkas. B. Vanagas ir S. Rozwadowskis 2017-ųjų Dakare startuos su "Toyota", kuri važiavo šių metų Dakare, tačiau ji į Lietuvą atkeliaus su visomis naujomis detalėmis, tik variklis bus nepakeistas. "Jeigu automobilio techninę priežiūrą atliktų "Overdrive" kompanija, gautume ir naują variklį, tačiau mes turime savo mechanikus, puikiai išmanančius savo darbą, tad gamyklinės komandos palaikymo atsisakėme", – tikino B. Vanagas.

Paklaustas, ar pakaks tų kelių savaičių susipažinti su naujuoju automobiliu, sportininkas teigė, kad nesijaučia taip, kad prie automobilio reikėtų ilgai pratintis. "Tiek automobilis, tiek Dakaras man yra pažįstami, tad tikrai tikiu, kad po kelių treniruočių pajusiu, ko reikia automobiliui, jį sureguliuosime, ir šis etapas bus baigtas", – optimizmo neslėpė B. Vanagas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių