Buriuotojas R. Milevičius norėtų sugrįžti prie Horno rago

Buriuotojas kaunietis Rokas Milevičius, pirmasis ir kol kas vienintelis lietuvis, dalyvavęs prestižinėje regatoje aplink pasaulį "Volvo Ocean Race", rengiasi antrajam iššūkiui, tačiau dar tvirtai nežino, ar šiemet spalį startuos Ispanijos uostamiestyje Alikantėje.

"Šiandien savo šansus vertinčiau 50 su 50", – interviu "Kauno dienai" sakė R.Milevičius, prieš išvykdamas dviem savaitėms į Karibus, kur žiemos sezoną jėgas kaupia ir metų planus dėliojasi daugybė pasaulio buriuotojų.

2014–2015 m. regata aplink pasaulį R.Milevičiui buvo sėkminga – jo atstovaujama olandų komandos "Sailing Holland" įgula, jachta "Brunel" nuplaukusi 38 739 jūrmyles (apie 71 745 km), Geteborge (Švedija) finišavo antroji. Be to, Rokas trečią kartą gyvenime apiplaukė legendinį Horno ragą – piečiausią Pietų Amerikos žemyno kyšulį, kur susitinka Ramusis ir Atlanto vandenynai.

"Norėčiau tai pakartoti dar sykį", – teigė R.Milevičius, nors per pastarąjį pokalbį su "Brunel" kapitonu olandu Bouwe Bekkingu išgirdo ne vien įkvepiančių naujienų.

– Padėtis tokia: planuoju dalyvauti regatoje ir tam rengiuosi, tačiau dar yra daug nežinomųjų, – kalbėjo R.Milevičius. – Naujos sutarties dar nepasirašiau, tebeieškau komandos. Gal ji bus ta pati, kaip ir anksčiau – "Sailing Holland", o galbūt kita. Su kolegomis, buvusiais bendražygiais, dalijamės informacija, diskutuojame. Kita vertus, paraiškas lenktynėms jau pateikė kol kas tik olandų "AkzoNobel", kinų "Dongfeng" ir ispanų "Mapfre". Šiemet viskas šiek tiek vėliau nei 2014-aisiais, tačiau pavasarį įgulų sudėtys turėtų būti aiškios.

Naujos sutarties dar nepasirašiau, tebeieškau komandos. Gal ji bus ta pati, kaip ir anksčiau – "Sailing Holland", o galbūt kita.

– Rokai, kokios nuotaikos "Sailing Holland" stovykloje?

– Dažnai bendrauju su kapitonu B.Bekkingu. Pernai, prasidėjus žiemai, mūsų pokalbiai buvo optimistiškesni, dabar santūresni, dalykiški. Suprantu kapitoną – reikalai nedaug pasistūmėjo į priekį. Pagrindinė problema – biudžetas, surinkta maždaug 60 proc. lėšų. Jis ieško įvairių variantų, laukia organizatorių tam tikrų sprendimų.

– Kokį biudžetą reikia sukaupti?

– Komandų galimybės skirtingos: vienai pakanka 12 mln. eurų, kitai reikia 20 mln. Į tai įskaičiuojama jachtos nuoma, servisas, atlyginimai, išlaidos skrydžiams, kitoms reikmėms.

– Ką dar svarsto "Volvo Ocean Race" organizatoriai?

– Jie numatę, kad šį kartą regatoje dalyvaus daugiau komandų, bent aštuonios, todėl dalyviai, tarp jų ir "Brunel", tikisi palankesnių sąlygų. Ar jas suteiks – pamatysime. Tačiau buriuotojai irgi žino, kad vien reklamos efektyvumas per televiziją, kai buvo transliuojamos lenktynės, ūgtelėjo 27 proc., o dešimtyje miestų jachtų sutiktuves, išleistuves ir uostuose prieš kiekvieną etapą vykusias varžybas "In-Port Race" stebėjo beveik 2,5 mln. žmonių. Tad geranoriškas bendradarbiavimas naudingas ir regatos organizatoriams, ir dalyviams. Naujas prioritetas – mišrios įgulos, siekiama labiau integruoti moteris. Tačiau tokiu atveju sumažės vietų vyrams. Pasak B.Bekkingo, kai kurie potencialūs rėmėjai siūlo suburti įgulą iš 25–26 metų buriuotojų, tuomet esą padėtų išspręsti biudžeto problemas. O man – jau 30 metų.

– Tarkime, šiemet neišplauksite aplink pasaulį. Buriuosite kitur?

– O kaipgi kitaip? Kad tik vėjo būtų. Baigsis žiema, iš Karibų persikelsime į Europą, Viduržemio jūrą. Žinoma, čia varžybos dažniausiai komercinės, komandos – ne keliems mėnesiams. Man malonesnė – nuolatinė įgula, kaip kad per "Volvo Ocean Race". Būčiau laimingas, jeigu dar kartą likimas lemtų jose dalyvauti.

Patirtis

R.Milevičius, dalyvavęs 2012 m. Londono vasaros olimpiadoje ir "Laser" klasės varžybose užėmęs 42-ąją vietą, pernai per Rio de Žaneiro žaidynes dirbo Lietuvos buriuotojų trenerių štabe.

"Labai maloni patirtis, kita medalio pusė nei būnant sportininku. Atsakomybė – gerokai didesnė, jaudulio – irgi daugiau. Nelengva trenerio duona. Jaučiu pareigą atiduoti duoklę Lietuvos buriavimui, kad tobulėtume, stebintume pasaulį gerais rezultatais ir kad ši sporto šaka būtų prieinama kuo daugiau žmonių", – apie naują karjeros išbandymą kalbėjo R.Milevičius.

Faktai ir skaičiai

Regata aplink pasaulį rengiama nuo 1973-iųjų. Prestižinis buriavimo renginys yra vienoje gretoje su dviračių "Tour de France" lenktynėmis, automobilių ir motociklų Dakaro raliu, teniso "Grand Slam" turnyrų serija. Iš pradžių regatą rėmė Anglijos kompanija "Whitbread", nuo 2005-ųjų – Švedijos koncernas "Volvo".

Dvyliktoje regatoje "Volvo Ocean Race" (2014–2015 m.) dalyvavo pirmasis ir kol kas vienintelis lietuvis – kaunietis Rokas Milevičius. Jis atstovavo olandų komandai "Sailing Holland", plaukusiai rėmėjos, bendrovės "Brunel" vardu pavadinta jachta, kuri užėmė antrą vietą, į priekį praleidusi tik Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) jachtą "Abu Dhabi". Trečią vietą užėmė Kinijos komanda "Dongfeng". Septyniose įgulose buvo po vieną buriuotoją iš Lietuvos, Švedijos, Italijos, Airijos, Brazilijos, Belgijos ir JAE, po du – iš Argentinos ir Šveicarijos, trys – iš Danijos, penki – iš Naujosios Zelandijos, po šešis – iš Kinijos ir Nyderlandų, septyni – iš Ispanijos, aštuoni – iš JAV, dešimt – iš Didžiosios Britanijos, vienuolika – iš Australijos, dvylika – iš Prancūzijos.

Prieš dvejus metus buriuotojai nuplaukė 38 739 jūrmyles (apie 71 745 km), aplankė dešimt uostų (Ispanijos, Pietų Afrikos Respublikos, JAE, Kinijos, Naujosios Zelandijos, Brazilijos, JAV, Portugalijos, Prancūzijos ir Švedijos). "Brunel" įgula laimėjo antrą ir septintą etapus, kartą finišavo antra, dukart – trečia. Dėl avarijos šešis etapus praleido danų "Vestas Wind" jachta, vieną – kinų "Dongfeng".

Tryliktos regatos dalyviams teks įveikti beveik 45 tūkst. jūrmylių (maždaug 83 340 km). Aštuonių jachtų startas numatomas 2017 m. spalio 22-ąją Alikantėje (Ispanija), finišas – 2018 m. birželio 30-ąją Hagoje (Nyderlandai). Buriuotojai užsuks į Lisaboną (Portugalija), Keiptauną (Pietų Afrikos Respublika), Melburną (Australija), Honkongą, Guandžou (Kinija), Oklandą (Naujoji Zelandija), Itažajų (Brazilija), Niuportą (JAV), Kardifą (Velsas) ir Geteborgą (Švedija). Melburnas į regatos maršrutą įtrauktas po pertraukos – pastarąjį kartą "Volvo Ocean Race" jachtos šiame Australijos uoste lankėsi 2006-aisiais. "Buriuotojų laukia ypatingas sutikimas", – pabrėžė regatos organizacinio komiteto vadovas Markas Turneris.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių