Britus pavergė Lietuvos automobilių sportas

Deivas Hollandas su sūnumis Driu ir Maiku gerai pažįstamas Lietuvos automobilių sporto aistruoliams. Vyrai jau aštuntus metus į 1 000 km lenktynes Palangoje atveža klasikinius "Ford" automobilius, o šiemet britų šeimą išvysime ir Lietuvos ralio trasose.

– Deivai, gal pirmiausia priminkime visiems, kaip atradote lenktynes Lietuvoje?

– Lietuvoje atsidūriau todėl, kad man reikėjo Jungtinės Karalystės lenktynininko licenciją pasikeisti į tokią, kuri galiotų Rusijoje, nes ten vyko lenktynės. Taigi su savo sūnumis Driu ir Maiku nusprendėme dalyvauti 1 000 km lenktynėse Palangoje. Įsigijome ir lenktynėms paruošėmė "Ford Sierra RS500", tačiau pirmas kartas Palangoje mums nebuvo itin sėkmingas, tačiau Lietuvos pajūrio kurorte sukurta atmosfera buvo tokia puiki, kad mes iki šiol čia grįžtame.

– Kokia jūsų lenktynių patirtis?

– Daugiau kaip 40 metų aš lenktyniavau ne vienoje šalyje, tačiau daugiausia Jungtinėje Karalystėje ir Airijoje. Man patinka airiški keliai su pro šalį prašvilpinčiomis tvoromis. Tačiau Jungtinėje Karalystėje ralis jau nebeturi tokio žavesio, koks jis buvo 8–9-ajame dešimtmečiais. Šiandien ralis užtrunka vieną dieną, o varžytis tenka lengvai nuspėjamoje žiedinėje trasoje. Tai labai nuobodu ir jautiesi labiau važiuojantis žiedinėse lenktynėse, o ne ralyje.

– Koks ralio formatas geriausias jums?

– Įsimintiniausias ralis vyks dar Didžiojoje Britanijoje, kai važiavome miško keliu ir neturėjome jokios stenogramos, nebuvo galima prieš varžybas net susipažinti su trasa. Tad turėjau pasikliauti vien tik šturmano sugebėjimu orientuotis žemėlapyje. Ralis gana brangus malonumas, todėl ralio čempionatuose nedalyvaudavau ištisai, tačiau jokios kitos lenktynės negali atstoti to adrenalino, greičio ir smagumo kaip ralis.

– Kokius automobilius teko vairuoti?

Niekas neprilygsta "Ford Escort" valdymo savybėmis ir tam malonumui, kuris apima jį vairuojant.

– Aš dalyvavau varžybose vairuodamas "Mercedes Benz", "Mazda", "Opel", "Lada", "Mini" automobilius, kurie turėjo 4x4 transmiją ar buvo varomi tik viena, tačiau niekas neprilygsta "Ford Escort" valdymo savybėmis ir tam malonumui, kuris apima jį vairuojant. Su tuo sutinka ir dauguma pasaulio čempionų, kurie savo garažuose turi "Ford RS1800".

– Beje, ar šiemet pamatysime jus Palangoje, 1 000 km lenktynėse?

– Dalyvavimas šių metų 1 000 km lenktynėse Palangoje pakibo ant plauko, nes šiemet yra įvesta vienodų padangų visiems automobiliams taisyklė. Vadinasi, su mūsų turimomis ir "Ford" automobiliams tinkamomis padangomis važiuoti nebus galima, o naujų padangų pirkimas pridėtų daug papildomų išlaidų prie mūsų biudžeto, kurio, beje, mes dar neturime. Tačiau būtent taip ir gyvena lenktynininkai visame pasaulyje, kai didžiąją daugumą lenktynių finansuoja iš savos kišenės.

– Deivai, kurioms lenktynėms jaučiate didesnę simpatiją?

– Man ne taip jau retai užduoda šį klausimą. Abejos lenktynės turi savų ypatumų ir tai, kas mane traukia. Žiedinėse lenktynėse vyksta artima kova tarp sportininkų, kaip aš mėgstu sakyti, buferis į buferį, tačiau mano pirmoji ir didžiausia meilė yra ralis. Mane žavi tas baimės jausmas, kai, net ir turėdamas stenogramą, tiksliai nežinai, kas tavęs laukia už posūkio. Ralyje visuomet yra daug netikėtumų ir staiga atsirandančių pavojų, kurie nepriklauso nuo vairuotojo.

– Kodėl nusprendėte dalyvauti ir Lietuvoje vykstančiame ralyje?

– Mes jau aštuonerius metus dalyvaujame 1 000 km lenktynėse. Per tiek laiko pamilome Lietuvą ir jos provinciją – žmonės ir kaimai mums primena, kokia kažkada buvo Lietuva, – tarsi Jungtinė Karalystė. Praėjusiais metais aš dalyvavau "300 ežerų ralyje" ir turiu pasakyti, kad tokios patirties dar neturėjau – tiek pati trasa, tiek konkurencija trasoje buvo aukščiausio lygio.

– Vis dėlto ralis Lietuvoje ne toks kaip Jungtinėje Karalystėje.

– Žinoma, važiuodamas Lietuvoje, turi turėti žmogų, kuris išmano vietinę specifiką. Todėl "Žemaitijos ralyje" su mumis važiuos du šturmanai lietuviai ir tik man pagelbės ne lietuvis.

– "Žemaitijos ralyje" važiuosite net trise.

– Mes pasitarėme su Driu ir Maiku ir nusprendėme, kad mums visiems trims būtų labai smagu išbandyti jėgas varžantis skirtingais automobiliais. Maikas važiuos "Ford Escort MK1", kuris buvo sukonstruotas jam, kai jis buvo dar keturiolikos metų. Automobilis turi 2 litrų variklį, kuris išvysto apie 300 AG. Driu važiuos "Ford Escort Cosworth 16V", mano "Ford Escort MK2" pas mus atkeliavo visai neseniai. Jį prieš gerus tris mėnesius nusipirkome iš internetinio aukciono "ebay". Automobilis buvo labai blogos būklės. Pirmas darbas, kuris laukė vos jį įsigijus, – pakeisti saugos lankus ir sėdynės, stabdžių sistemą, nes Lietuvoje keliami labai aukšti standartai lenktyniniams automobiliams. Jie daug griežtesni nei JK.

– Tai jau nebe pirmos lenktynės, kuriose varžotės visi trys?

– Pirmos lenktynės, kuriose dalyvavome, vyko Jungtinės Karalystės šiaurėje. Dėl gedimo mes su Driu (šiame ralyje sūnus buvo Deivo šturmanas) nefinišavome, o Maikas buvo pirmas savo klasėje. Prieš tris savaites dalyvavome lenktynėse Maskvoje. Čia vėl geriausiai sekėsi Maikui. Aš nuo jo atsilikau per vieną poziciją, o Driu turėjo pasitraukti dėl elektronikos gedimo. Taigi dabar rezultatas toks, kad Maikas yra įveikęs, finišavęs ir mus aplenkęs dviejuose raliuose, tad jis jau turi du taškus, o mes su Driu – dar nė vieno. Taigi "Žemaitijos ralyje" šeiminė kova tęsis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių