Teisėsaugos institucijų vadovus vežios vairuotojai

Po generalinio prokuroro sukeltos avarijos Vyriausybė ketina leisti tarnybiniais automobiliais su vairuotojais naudotis teisėsaugos institucijų ir  teismų vadovams.

Atitinkamą pataisą norima įrašyti Vyriausybės nutarime, pagal kurį dabar tarnybiniais automobiliais gali naudotis Vyriausybės nariai, ministro pirmininko kancleris bei diplomatai.

Tai svarstyti Ministrų kabinetą paskatino praėjusios savaitės įvykis, kai pats tarnybinį automobilį vairavęs generalinis prokuroras Darius Valys partrenkė pėsčiąją, teigiama projekto aiškinamajame rašte

„Ieškome šioje vietoje racionalių sprendimų, kad tie atsakingi asmenys tikrai galėtų, nors ir iki šiol gal nebuvo draudžiama - bet kad galėtų teisiškai visiškai aiškiai naudotis tarnybiniu automobiliu su vairuotoju“, - antradienį po Vyriausybės pasitarimo žurnalistams sakė premjeras Andrius Kubilius.

"Tiems, kurių darbas yra itin įtemptas ir susijęs su tam tikrais labai atsakingais sprendimais, kad iš tikrųjų nesusidurtume su tokia situacija, kokią matėme šiomis dienomis, tą sprendimą planuojame priimti", - pridūrė jis.
Ministro pirmininko kancleris Deividas Matulionis teigė, kad tai visų pirma yra saugumo klausimas.

„Mes, reikia pripažinti, galbūt per daug liberaliai ir griežtai traktavome, sakysime, tarnybinių automobilių naudojimą. Dabar šiek tiek atleidžiame siūlydami įtraukti tas institucijas. (...) Mes prievolės neįvedame, bet labai aiškiai pasakome, kad turi teisę, nes realiai jokiame teisės akte tas nebuvo reglamentuota“, - kalbėjo jis.

Iki šiol galimybė naudotis tarnybiniais lengvaisiais automobiliais su vairuotojais buvo įteisinta Vyriausybės nariams, ministro pirmininko kancleriui ir diplomatinių tarnybų vadovams.

Anot nutarimo projekto, jais tarnybos reikmėms galėtų naudotis dar 11 institucijų - Konstitucinio Teismo, Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo, Generalinės prokuratūros, Valstybės saugumo departamento, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Policijos departamento, Vadovybės apsaugos departamento, Valstybės sienos apsaugos departamento, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, Muitinės departamento bei Antrojo operatyvinių tarnybų departamento - vadovai.

Tiesa, norima leisti institucijų vadovams naudotis tarnybiniu transportu su vairuotoju, be kita ko, vykstant iš namų į darbą ir atgal. Iki šiol tai reglamentuota nebuvo. Pasak D.Matulionio, svarstoma galimybė remiantis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (VTEK) išaiškinimu detaliau nurodyti, kur bus galima vykti tarnybiniu transportu su vairuotoju.

„Manytume, kad reikėtų rimčiau pasižiūrėti teisinę bazę ir galbūt reglamentuoti tiksliau netgi išvardinant, kas atitinka tarnybinės etikos punktais, galbūt net ir įstatymą pakeisti“, - kalbėjo jis.

Kancleris pabrėžė, kad papildomų lėšų šiam tikslui skirti nenumatoma.
„Jokių kalbų apie papildomą finansavimą negali būti. Tuo pačiu nutarimu labai aiškiai reglamentuojama, kad yra ne daugiau 3 proc. nuo darbo užmokesčio fondo - tas lieka, tai finansinės kažkokios naštos valstybei šiuo sprendimu mes nesukursime“, - teigė jis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

skurdas

skurdas portretas
Pensininkam dar labiau reiks suversti dirzus juk is ju paims tuos litukus kad galetu vairuotojus islaikyti.

jo

jo portretas
teisingas sprendimas cia yra,nes valdininkai ir kiti tipo elitiniai yra nepakaltinami,va o ju vairuotojus bus galima bausti pilnai,ir visi bus patenkinti...

vika

vika portretas
Atsisake vairuotojo ,del valstybes biudzeto.Reikia tik dziaugtis ,kad yra dar tokiu zmoniu.As vertinu teigiamai,o avarija reiktu gerai istyrti,kad nebutu surezisuota.Man atrodo ,kad kazkas labai norejo ,kad butu atsistatydines D.Valys.Nukentejusioji gal buvo pasamdyta !!!!!
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių