- „Klaipėda“
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Arši taksi firmų konkurencija priveda prie rimtų konfliktų. Klaipėdos vairuotojai niekaip nenori įsileisti kitų taksi įmonių automobilių į sava laikomą teritoriją.
Kėsinasi išdaužti langus
Prie keleto viešbučių ir pramogų klubų stovi tik vienos taksi įmonės automobiliai. Atvažiavę „svetimi" turi skubėti iš stovėjimo aikštelės.
Taksistai pripažino, jog geriausios vietos prie prestižinių klubų ir viešbučių yra paskirstytos atskiroms įmonėms.
„Jei prie viešbučio stovi vienos įmonės taksi, tai nėra atsitiktinumas. Šios vietos nupirktos",- piktinosi firmos „Taksoma" direktorius Andrejus Vasilevskis.
Jis teigė, kad kelios taksi stovėjimo vietos prie senamiesčio pramoginių klubų vienam mėnesiui kainuoja du tūkstančius litų. Anot direktoriaus, teritorijos paskirstytos ir prie didžiųjų prekybos centrų, ir prie autobusų stoties.
„Nuo kada kažkas įgijo teisę pardavinėti visiems bendrai naudojamas taksi vietas? Tai pažeidžia vartotojų ir vežėjų teises",- piktinosi A.Vasilevskis.
Direktorius skundėsi, kad jo įmonės automobiliams prie prestižinių viešbučių ir autobusų stoties aikštelėje konkurentai net neleidžia sustoti.
„Kai į kitų taksistų teritoriją atvažiuoja mūsų vairuotojas paimti ar išleisti klientą, konkuruojančių firmų darbuotojai vos ne langus daužo",- konkurencija mieste baisėjosi A.Vasilevskis.
Vieta - tik išrinktiesiems
Vienas „Autopunkto" taksistas pripažino, kad konkurencija verčia imtis ir griežtesnių veiksmų. „Muštis nesimušame. Kartais tenka tik griežtai paaiškinti, nes kai kurie taksistai lenda į mūsų aikštelę. Mes nestovime jų zonose, nenorime, kad ir jie čia kištų nosį", - atviravo kalbintas taksistas.
Jis teigė, kad su keliais prestižiniais Klaipėdos viešbučiais jo įmonė pasirašė sutartis. „Viešbučiai nori, kad vežtume jų klientus", - tikino „Autopunkto" vairuotojas.
Pakalbintas konkuruojančios firmos „Taksoma" vairuotojas taip pat tvirtino, jog geriausiose vietose - šalia viešbučių - taksistai yra pasiskirstę vietomis.
„Prie kelių viešbučių mes negalime stovėti. Jei klientas išsikviečia, sustojame tik trumpam",- teigė taksistas. Anot jo, dėl vietų vairuotojai kartais ir susimuša.
Kovoja dėl pinigų
Kalbintas „Autopunkto" taksistas pasakojo, kaip Klaipėdoje vairuotojai pasiskirstė zonomis.
Anot jo, šalia senamiestyje esančių barų ir klubų kol kas teritorijos dar neužimtos. Prie restorano „Memelis" baro stovi pavieniai taksistai, arba telefonu iškviečiamų firmų.
Prie naktinio klubo „Kalifornija" klientus gaudo pavieniai taksistai. Šalia klubo dalį teritorijos užsiima „Autopunktas", o dalį - „Tavo taupusis taksi". Vienos firmos automobiliai stovi prie klubo dešinėje gatvės pusėje, kiti - kairėje.
Prie „Paradox" klubo dažniausiai būna „Tavo taupusis taksi".
Prie klubo „Metelica" vietas užsiėmė „Taksoma" vairuotojai. Jie dažnai stovi ir prie geležinkelio stoties, nors čia ir prie autobusų stoties vietas užėmė ne taksi firmos, o pavieniai vairuotojai. „Jie ima labai brangiai. Ypač jei mato, kad atvažiavo ne vietinis žmogus. Geriau jau išsikviesti firmą",- teigė „Taksoma" vairuotojas.
Prekybos centro „Akropolis" aikštelėje budi „Baltik taksi".
Prie prekybos centro „Vėtrungė", naktinio klubo „Global", „Piterio" bei Žvejybos uosto rajone klientų laukia įvairių firmų taksi. Ten vairuotojai teritorijų dar nėra pasiskirstę.
Mokestį laiko paslaptyje
„Autopunkto" direktorius Artūras Mineikis prieštaravo, esą taksi įmonės mieste pasiskirsčiusios zonomis.
„Esame sudarę su kai kuriais viešbučiais sutartis. Viešbučių savininkai nori savo klientams pasiūlyti naujus automobilius", - kalbėjo A.Mineikis.
Klaipėdos autobusų parko direktorė Jelizaveta Daugininkienė patvirtino, jog stotyje savo vietas nuomojasi keletas taksi įmonių.
„Prieš dvejus metus atėjo taksi vairuotojai ir patys paprašė, kad galėtų išsinuomoti stovėjimo vietas. Buvo paskelbtas viešasis konkursas. Jo laimėtojai kas mėnesį moka atitinkamą mokestį",- tvirtino J.Daugininkienė. Kokio dydžio yra tas mokestis, direktorė nenorėjo pasakyti.
Viešbučio „Radisson Sas" personalo vadovė Vaida Kiguolienė patvirtino, jog turi sutartį su viena taksi įmone. „Mes pasitikime šia firma, kuri patogiais automobiliais greitai pristato mūsų svečius į vietą",- teigė V.Kiguolienė.
„Pramogų banko" atstovė spaudai Iveta Valiūtė-Anilionienė tikino, jog įmonė klientams leidžia rinktis, kurios firmos mašinomis jiems važiuoti.
„Jei žmogus paprašo iškviesti taksi, mes paklausiame, kokios įmonės pageidauja. Jei nepasakoma konkreti firma, surandame greičiausiai atvažiuosiantį automobilį", - tikino I.Valiūtė-Anilionienė.
Anot jos, šalia pramogų klubo stovi įvairių firmų taksi, vietas jie pasidalija tarpusavyje.
Naktinio klubo „Piteris" vadovas Kęstutis Dutovas mano, jog sąžiningiausia leisti visoms įmonėms stovėti aikštelėse.
„Esu pastebėjęs, kad prie kai kurių naktinių klubų stovi tik vienos firmos taksi. Mes taip nedarome. Klientai patys renkasi kuo važiuoti",- kalbėjo K.Dutovas.
Gudrauja ir klientai
Kituose miestuose konkuruojančios taksi įmonės konkuruoja dar labiau - vagia vieni iš kitų klientus. Belaukiančius iškviesto taksi žmones greitai paima kita firma.
Taksi įmonių vadovai tokių atvejų Klaipėdoje dar nepastebėjo. Bet, anot jų, taksistus apgauna patys klientai. „Žmonės suskambina iš karto kelioms taksi firmoms ir laukia, kuri greičiau atvažiuos", - teigė taksi formos „Vijūvis" direktorius Vidmantas Norvilas.
Jis pripažino, jog konkurencija tarp taksi įmonių arši.
„Vairuotojai zonomis pasiskirstę daugiau iš tradicijos. Dažniausiai taksistai stovi arčiau savo įmonės", - pastebėjo direktorius.
Anot jo, taksistų sutartys su kai kuriais pramogų klubais yra nesąžiningas dalykas. „Ženklas „Taksi stovėjimo vieta" visiems turi būti vienodas. Aš už tai, kad būtų leista prie viešbučių ir naktinių klubų stovėti visoms firmoms", - mano V.Norvilas.
Neįjungia taksometro
Norėdami daugiau užsidirbti vairuotojai gudrauja ir neįjungdami taksometro. Atvažiavus į vietą jie klientui pasiteisina: „Užsikalbėjau su jumis ir pamiršau įjungti. Iš jūsų bus vienuolika litų".
Tuo metu klientas nežino, ar moka tikrai teisingą sumą. Dėl tokių pažeidimų Klaipėdos apskrities mokesčių inspekcija gavo du skundus.
Keleiviai ne visada gauna ir pinigų priėmimo kvitą. Visi taksi vairuotojai čekių lapelius turi vežiotis su savimi. Nors įmonių vadovai tvirtino, kad taip ir yra, retai kuris vairuotojas išrašo kvitus.
„Galite kreiptis į mūsų įmonę. Su savimi kvitų lapelių neturiu",- dažniausiai teisinasi taksistai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje1
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai2
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Kaip veiks „teisė į remontą“?
Buitinės ir išmaniosios technikos gamintojai netrukus gali būti priversti taisyti net ir negarantines prekes nemokamai arba už „pagrįstą kainą“. O pataisius sugedusią garantinę techniką dar metams pratęsti jos garantinį terminą. ...
-
Lietuvos kariuomenė mini plaukuotų didvyrių šventę: svarbiausia – kantrybė
Lietuvos kariuomenėje minima Šuns diena, pasakojama LNK reportaže. ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas2
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Kalėjimų tarnybos direktoriumi paskirtas M. Kairys
Vyriausybė nusprendė skirti Mindaugą Kairį Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriumi. ...
-
Sutriko Prezidentūros ir Vyriausybės svetainių veikla
Trečiadienio rytą Prezidentūros, Vyriausybės, kai kurių ministerijų ir kitų valstybinių įstaigų internetinės svetainės susidūrė su trikdžiais. Sutrikimai kilo dėl gedimo, kuris buvo netrukus pašalintas, teigia Valstybės informacinių te...
-
Kovos menų vicečempionė – ugniagesė: jeigu ringe atjungčiau žmogų, tai žinočiau, kaip jį atgaivinti1
Lietuvė Lijana Lipinskaitė šiuo metu žengia dviem ganėtinai skirtingomis karjeros kryptimis. Ugniagesių gelbėtojų mokykloje besimokanti lietuvė visai neseniai tapo Europos mišrių kovos menų vicečempione. Tikina, kad šios dvi vei...
-
L. Kasčiūnas: keičiant gynybos prioritetus, įmanoma sukurti tankų batalioną iki 2035 m.7
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas sako, jog skyrus daugiau dėmesio oro gynybos sistemų įsigijimui, būtų galima sukurti planuojamą tankų batalioną iki 2035-ųjų metų. Nors steigiant šį pajėgumą etapais įsigijimai gali i&...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...