Rengs Konstitucijos pataisą dėl susituokusių šeimų pirmumo

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) pirmininko Stasio Šedbaro teigimu, bus parengta Konstitucijos pataisa dėl tikslesnio šeimos sąvokos apibrėžimo.

Tokia konstitucinė pataisa be kita ko eliminuotų galimybę Lietuvoje įteisinti tos pačios lyties asmenų santuoką arba partnerystę.

Daugiausia kalbama apie šeimą

Antradienį Seime surengta mokslinė konferencija, kurioje aptariamos prieš 19 metų visuotiniu referendumu priimtoje Lietuvos Konstitucijoje įteisintos vertybės. Ypač daug dėmesio skiriama šeimos sampratos suvokimui ir įteisinimui, atsižvelgiant į Konstitucinio Teismo (KT) rugsėjo pabaigoje paskelbtą nuostatą, kad šeima gali būti grindžiama ne tik santuoka.

S.Šedbaras sakė, kad Konstitucijoje dera apginti „tradicinę šeimos sampratą“, nes esą KT išvada pernelyg laisvai traktavo šią savoką.

Todėl TTK vadovas neatmetė, kad bus parengtos Konstitucijos pataisos, kuriose bus sutvirtintas santuokos institutas, pirmiausia juo grindžiant vyro ir moters sudarytą šeimą.

Tačiau S.Šedbaras kol kas negalėjo pasakyti, kaip skambės Konstitucijos pataisos formuluotė. „Tikrai teksto dar nėra. Nemanau, kad čia reikia skubėti, kelti paniką. Reikia ramiai aiškintis savo pozicijas, reikia aiškintis, kaip yra formuluojama kitose šalyse. Gal tas konstrukcijas panaudosime, rengdami savo pataisas“, - teigė jis.

Gąsdino sifilio protrūkiu

Socialinių reikalų ir darbo komiteto (SRDK) pirmininkas Rimantas Dagys tikisi, kad Konstitucijos pataisos, kurios įtvirtintų santuoką kaip šeimos pagrindą, bus nesunkiai priimtos Seime. „Mūsų sudarytoje parlamentinėje grupėje „Už tradicinę šeimą“ jau yra šimtas parlamentarų. Jie visi atstovauja savo rinkėjus. Todėl ne tik pakaks balsų tokiai pataisai priimti, bet ir bus įgyvendintos rinkėjų nuostatos ir nuotaikos šiuo klausimu“, - neabejojo R.Dagys.

Jis kritikavo KT išvadą dėl šeimos sampratos, tvirtindamas, kad teisėjų išdėstyti argumentai prieštarauja žmonių supratimui ir puoselėjamoms vertybėms. „Turime progos padiskutuoti apie Konstitucijos esmę ir turinį, jos supratimą, joje ginamoms vertybėms, kokią prasmę sudėjo žmonės, už ją balsuodami. O žmonės, balsuodami už Konstituciją, tikrai ne taip įsivaizdavo šeimos sampratą, kaip išaiškino KT. Tas jau yra akivaizdu“, - kalbėjo R.Dagys.

SRDK pirmininkas priminė istoriją. „Rusijoje XX amžiaus pradžioje gimė tokia sąvoka „pseudošeimyninės vertybės“. Ją labai gynė bolševikai ir jų lyderis Leninas. Tačiau toks požiūris į šeimą galų gale atvedė prie sifilio bangos Rusijoje“, - sakė jis, pridūręs, kad KT argumentai jam panašūs į „pseudošeimyninių vertybių“ gynimą.

„Nepavyko įrodyti liberalios sampratos“

Konferencijoje dalyvavęs Mykolo Romerio universiteto profesorius Saulius Arlauskas mano, kad „KT nepavyko įgyvendinti savo sumanymo įrodyti, jog mūsų Konstitucijoje yra įtvirtinta liberalinė šeimos samprata“.

Pasak jo, KT iš esmės nustatė, kad santuoka yra laikoma paprastu civilinės registracijos aktu. „Bet tokiu samprotavimu buvo iš esmės eliminuota Konstitucijos nuostata, kad santuoką sudaro vyras ir moteris laisvu susitarimu. Todėl kyla diskusija, kokias teisines pasekmes turės KT išvada. Manau, kad tai ilgainiui gali atvesti netgi ir prie vienos lyties santuokų registravimo su teise įsivaikinti. Nors KT nepasakė, kad vienos lyties asmenų šeimos gali būti registruotos, bet ten pasakyta, kad šeimos gali būti ir kitokios formos, grįsta ne tik santuoka. Taigi, ilgainiui gali atsirasti partnerystė, tarp jų ir vienos lyties asmenų partnerystė“, - kalbėjo S.Arlauskas.

S.Šedbaras atkreipė dėmesį, kad Konstitucijos pataisos, kurios bus teikiamos Seimui priimti, turėtų eliminuoti galimybę įteisinti vienos lyties asmenų partnerystę.

Parama turi skatinti santuoką

TTK vadovas taip pat priminė, kad kai kurių Vakarų Europos valstybių konstitucijose yra nurodoma, jog, „nepaisant šeimos sampratos įvairumo, santuoka yra aukščiausias jos modelis, remiamas valstybės“.

„Mes giname tradicinę šeimą todėl, kad joje išaugome“, - pridūrė S.Šedbaras.

Kita vertus, jis pripažino, kad skirstant valstybės paramą šeimoms, kyla problemų dėl sąvokų ir vertinimų, kas yra šeima.

Tačiau, S.Šedbaro nuomone, valstybė turi savo teikiama parama skatinti santuoką. „Problemų šiuo klausimu yra ir jas reikia spręsti, ieškoti būdų, kaip remti šeimas, kaip remti santuoką. Yra įvairūs mechanizmai. Reikia ieškoti, kuriuos iš jų taikyti ir kaip taikyti. Turime pasukti tą paramą taip, kad ji skatintų santuoką ir vaikų gimimą santuokoje“, - kalbėjo jis.


Šiame straipsnyje: šeimašeimos įstatymas

NAUJAUSI KOMENTARAI

V.Ladas

V.Ladas portretas
Santuoka pagrįstos sutuoktinių šeimos pirmumą galima akcentuoti ir kitais įstatymais ar poįstatyminiais aktais, ir tai praktiškai vyksta. Pavyzdžiui, skiriant našlės (našlio) pensiją, kur reikalaujamas penkių santuokos metų minimumas. Jo neįrodžius santuokos liudijimo originalu, laukia "ilga kelionė per kopas" teismo keliu įrodant, kad buvo gyventa faktinėje santuokoje. V isur, kur įmanoma, civilinės metrikacijos akto privalumas turi būti privilegija, o kiti sugyvenimo būdai, atvirkščiai, turi būti rimtu trūkumu. Ypač tiems, kurie bet kaip "sumetę skudurus", reikalauja pašalpų. Tai kreips į dokumentinį santuokos įforminimą.

x

x portretas
labai patiko Oželytės komentaras: turi ištikimą šunį, su kuriuo net miega. Tai gal irgi galima traktuoti kaip šeimą? Žod-iu, visiems aišku, kad šeima - tai ne SUGYVENTINIAI,o santuokoje gyvenantys žmonės

xxxxx

xxxxx portretas
Ponas Šedbaras, Dagys ir kiti seimūnai tegul pradeda auklėjimą savo šeimose ir nekils klausimų kas yra šeima.Kaip suformavo vaikams šeimos vertybes taip ir turi, ir nėra ko čia pilstyti iš tuščio į kiaura
VISI KOMENTARAI 7
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių