Naujoji tvarka piktina vairavimo mokyklas

Likus mėnesiui iki įsigalios nauja vairuotojų rengimo tvarka, mokyklos piktinasi papildomais reikalavimais, kurie esą sužlugdys dalį mokyklų.

Susisiekimo ministerija atkerta, kad pokyčių imasi, nes jai rūpi eismo saugumas ir vairuotojų rengimo kokybė, o ne tai, kiek liks vairuotojus rengiančių mokyklų, praneša LTV „Panorama“.

Nuo Naujųjų visos vairavimo mokyklos, egzaminuodamos mokinius, įgytus įgūdžius turės fiksuoti vaizdo įrašuose ir šiuos saugotų metus.

Vairavimo aikštelėse vienu metu turėtų būti, priklausomai nuo kategorijos, nuo aštuonių iki vienuolikos mokomųjų transporto priemonių. Pati aikštelė nuo patalpos, kurioje mokoma teorijos, negalės būti nutolusi daugiau nei 20 kilometrų.

Mokymui skirtos mašinos privalės būti žymimos vairavimo mokyklos pavadinimu ir negalės būti senesnės nei dešimties metų. Tai mokyklai, kurioje išlaikiusių „Regitro“s egzaminą bus mažiausiai, grės neeilinis patikrinimas.

„Jei mokyklos koeficientas mažesnis ten nei 25 ar 30, konkretus skaičius bus nustatytas, tai mokykla bus audituojama neeiliniu patikrinimu. Keista, kad tai nepatinka asociacijoms, juk joms lygį padėsime pakelti“, – tvirtina susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.

„Pagrindinis dalykas, kad jie patys nėra mokę ir tik pora žmonių dirbę vairuotojų mokytojais ir tai nėra aukštos klasės specialistai, kurie nustatytų, kai yra. Iki šiol ytikrinama ne kaip vyksta mokymo procesas, o tik kaip dokumentai pildomi“, – piktinosi Vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos prezidentas Darius Lesickas.

Papildomi reikalavimai keliami ir vairavimo mokyklų darbuotojams, atsakingiems už pirminį mokymą. Jie privalės turėti trejų metų vairuotojų mokymo patirtį, aukštąjį neuniversitetinį techninį išsilavinimą, būti neteistais.

Ministerija tikina, kad pakeitimų imamasi tik tam, kad gerėtų saugumas keliuose.
„Pavyzdžiui, šiandien Lietuvoje iš pirmo karto egzaminą išlaiko apie 37 proc. baigusių mokyklas, kai Vokietijoje tokių – 75 proc. Atrodo, kad mokyklų paruošimo lygis yra labai neaukštas“, – teigia R. Vaštakas.

„Nė viena mokykla nemoko gerti, diržų nesisegti ar viršyti greitį. Pastebėkime, kaip važiuojama keliuose ir pamatysim, kad kai vairavimo mokyklos automobilis važiuoja taip, kaip reikia, visi bando jį lenkti“, – atkerta D. Lesickas.

Vairavimo mokyklų asociacija tikina – jei vairuotojų rengimo tvarka pasikeis kaip siūlo ministerija, sumažės ne tik mokyklų, jos taps ir sunkiau pasiekiamos.


Šiame straipsnyje: vairavimo kursai

NAUJAUSI KOMENTARAI

alvidas

alvidas portretas
Nu matom kas regitros monopolija isdarineja.kai vienas valdai gali itakoti kokius tik nori sprendimus susijusius su egzaminavimu.

LLL

LLL portretas
Dabartinis vairuotojų ruošimas - absoliuti nesąmonė. Anksčiau užteko, ko gero 1/10 dabartinių pastangų, ir pinigų (turiu galvoje senus sovietinius laikus), o eismas gatvėse buvo netgi intensyvesnis negu dabar. Iš esmės nieko geriau negalima paruošti, negu buvo ruošiama. O tas papildomų reikalavimų kėlimas - visiškas durnių laivas, skirtas tik pakazuchai ir pinigų rinkimui.

mmm

mmm portretas
abu klystat,katik laikiaus profesonalo teises,mokykloj su senom furom vazinejau,menesi vaziuoja menesi tvarko,baisu,jiems svarbu pinigus paimti,gal dabar bus tvarka mokyklose
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių