Mūšis laimėtas, karas - ne

Šiemet per avarijas žuvo 127 žmonėmis mažiau nei pernai. Per pusmetį teisės vairuoti neteko daugiau kaip 2 tūkst. kelių chuliganų. Ar karas keliuose laimėtas? Pareigūnai mano, kad pergalė dar toli.

Iš visų Lietuvos komisariatų šiomis dienomis į Vilnių suplaukę duomenys džiugina: šį pusmetį avarijose žuvo 229 žmonės, t. y. 127 mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. „Statistika rodo, kad einame teisingu keliu. Manome, kad padėtis pagerėjo dėl to, kad buvo sugriežtintos bausmės už šiurkščius Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Be to, įtakos turėjo socialinė reklama ir gėdos lentos, kuriose viešiname neblaivių prie vairo sučiuptų vairuotojų pavardes", - gerų poslinkių priežastis vardijo Eismo priežiūros tarnybos viršininko pavaduotojas Renatas Požėla. Per pastarąjį pusmetį teisės vairuoti įvairiam laikui neteko 2278 asmenys. Dauguma jų nubausti, nes vairavo neblaivūs. Dėl šiurkščių taisyklių pažeidimų per pusmetį šalyje konfiskuoti 264 automobiliai. Iš jų 192 atimti, kai taisykles pažeidė ne automobilio savininkas.

Galbūt žuvusiųjų keliuose skaičius sumažėjo dėl to, kad akiplėšiškiausi vairuotojai, dažniausiai vadinami kelių ereliais, jau neteko teisės vairuoti?

„Tokia prielaida įmanoma, tačiau mažai tikėtina. Deja, piktybinius vairuotojus pažaboti sunkiausia: jie linkę ignoruoti įstatymų normas ir paskirtas baudas. Tačiau įstatymų griežtinimas nukreiptas būtent į juos", - kalbėjo R.Požėla.

Reklama abejingų nepalieka

Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius atkreipė dėmesį, kad su karu keliuose efektyviau kovojama nuo tada, kai Susisiekimo ministerija ir Policijos departamentas ėmė glaudžiau bendradarbiauti ir keistis informacija. „Be to, labai didelis žiniasklaidos indėlis - avaringumo problema joje buvo labai plačiai nušviečiama, sulaukė audringų diskusijų", - suvienytomis jėgomis džiaugėsi ministras.

Ne vieną socialinę reklamą sukūręs reklamos agentūros „Euro RSCG MIA" savininkas Marius Jovaiša pasakojo, kad itin veiksmingas per televiziją transliuojamas filmukas, kuriame pro automobilio langą iškrenta mergaitė. „Tai vienas sėkmingos socialinės reklamos pavyzdžių Lietuvoje. Filmukas paveikus, aštrus, kartu estetiškas - abejingų jis nepalieka", - aiškino M.Jovaiša.

Šiurpių siaubo filmus primenančių filmukų, kokių galima išvysti užsienyje, jis kurti nesiūlo. Tyrinėtojai sako, kad perlenkus lazdą sulaukiama atvirkščio efekto - padaroma daugiau žalos nei naudos.

Pataria nesustoti pusiaukelėje

Blogiausia, kas dabar galėtų nutikti, - jei įsibėgėjusi kampanija būtų nutraukta. „Neatnaujinta komunikacija praranda paveikumą. Reikia nuolat pateikti ką nors nauja", - patarė M.Jovaiša. Jis ragino pasinaudoti Australijos ir JAV patirtimi ir įrengti stendus pakelėse. Esą būtina, kad vairuotojai prisimintų, jog nelaimė gali ištikti ne tik vairuojant neblaiviam ar apsvaigusiam nuo kvaišalų, bet ir pavargusiam. „Neužmik akimirkai, nes užmuši amžiams", - toks įspėjimas praverstų ir mūsų keliuose.

„Kai kurios šalys vykdo bendrus projektus su degalinėmis. Tarkime, ilgai vairavusiems žmonėms jose siūlomas nemokamas kavos puodelis", - pavyzdžių nestokojo reklamos specialistas.

A.Butkevičius tikino, kad sustoti nė neketinama. „Kai kurios priemonės, tarkime, vaikų ir jaunimo švietimas mokyklose, vaisių duos gerokai vėliau", - atkreipė dėmesį susisiekimo ministras. Tikimasi, kad padėtį keliuose keis ir pastangos pagerinti visuomenės akyse itin smukusį policijos įvaizdį. Esą kai pareigūnų darbas taps nepriekaištingas, kyšininkavimas sistemoje bus sutramdytas, pasitaisys ir vairuotojų požiūris. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių