„Lietuvos avialinijų“ byloje A.Valantinas gina viešąjį interesą

Kol kas dar iš pareigų neatleistas Generalinis prokuroras Algimantas Valantinas stojo ginti viešojo intereso aviakompanijos „Lietuvos avialinijos“ (dabar BAB „FlyLAL-Lithuanian Airlines“) turto byloje.

Jis Vilniaus apygardos teismui pateikė ieškinį, prašydamas pripažinti negaliojančia nuo pat jos sudarymo momento preliminariąją nekilnojamųjų daiktų pirkimo - pardavimo sutartį tarp „Lietuvos avialinijų“ ir UAB „Vingrių investicijų valdymas (dabartinė AB „VA REALS“).

Teismo taip pat prašoma pripažinti negaliojančiu aviakmpanijos pateiktą paprastąjį neprotestuotiną vekselį, kurį aviakompanija pateikė „Vingrių investicijų valdymui“.
A.Valanntino nurodyto ieškinio suma - beveik 20 mln. litų, o jei tiksliau - 19 mln. 508 tūkst. 240 litų.

Ši istorija siekia dar 2005 metus.

Ikiteisminio tyrimo duomenimis, tų metų rugpjūčio 17 d. aviakompanija „Lietuvos avialinijos“ ir „Vingrių investicijų valdymas“ pasirašė preliminarią nekilnojamojo turto pirkimo - pardavimą sutartį, pagal kurią 24 aviakompanijai priklausančius objektus tariamai pirks „Vingrių investicijų valdymas“.

Sutartyje „Lietuvos avialinijos“ įsipareigota, kad ne vėliau kaip rugpjūčio 19 d. bus pasirašyta pagrindinė sutartis ir „Vingrių investicijos valdymui“ atiteks jų anksčiau valdytas turtas.

Abiejų šalių sutarimu, visų parduodamų objektų kaina buvo įvertinta 17 mln. litų, taip pat buvo sutarta, kad 10 mln. litų „Vingrių investicijos valdymas“ sumokės pardavėjui avansu, o likusi suma bus pervesta vėliau.

Nurodyta, kad šis „avansas“ turi būti pervestas ne vėliau kaip per 1 dieną nuo preliminarios sutarties pasirašymo dienos. Kad viskas atrodytų labai sąžininga ir teisinga, „Lietuvos avialinijos“ įsipareigojo pateikti „Vingrių investicijų valdymui“ paprastąjį neprotestuotiną vekselį, kuris bus išrašytas tokiai sumai, koks yra avansas, tai yra ne mažesnei nei 10 mln. litų.

Vekselį aviakompanija išrašė sutarties pasirašymo dieną, rugpjūčio 17-ąją. „Vingrių investicijų valdymas“ iškart puolė vykdyti sutarties sąlygų ir jau kitą dieną į „Lietuvos avialinijų“ sąskaitą pervedė 10 mln. litų.

Deja, sumokėjusi 10 milijonų bendrovė žadėtos pagrindinės sutarties taip ir nesulaukė. Rugpjūčio 19 d. jie kreipėsi į „Lietuvos avialinijas“ prašydami nedelsiant apmokėti visą minėto vekselio sumą, tačiau, pinigus gavusi aviakompanija, jų reikalavimus ignoravo.

Po kiek laiko „Vingrių investicijų valdymas“ kreipėsi į notarų biurą su prašymu išieškoti iš skolininko 10 mln. litų sumą su priklausančiomis metinėmis palūkanomis nuo vekselio mokėjimo dienos iki visiško prievolės įvykdymo.

Su raginimu sprendimą įvykdyti geruoju tų pačių metų rugpjūčio pabaigoje į „Lietuvos avialinijas“ kreipėsi antstolis.

Tada parduodamų objektų suma stebuklingai sumažėjo. UAB „LAL investicijų valdymas“, vienintelis „Lietuvos avialinijų“ akcininkas, nusprendė, kad visi 24 aviakompanijai priklausantys pastatai bus parduoti už 8 mln. 545 tūkst. litų. Už tokią sumą juos „Vingrių investicijų valdymas“ ir įsigijo.

Taip pat buvo nustatyta, kad tą pačią susitarimo dieną „Lietuvos avialinijos“ pasirašė dar vieną sutartį, pagal kurią vieninteliam savo akcininkui „LAL investicijų valdymas“ paskolino 10 mln. litų. Ši paskola buvo pervesta iš tų pačių pinigų, kuriuos aviakompanijai kaip avansą sumokėjo neklinojamąjį turtą perkanti bendrovė.

Dalis paskolos, 1 mln. 450 tūkst. litų aviakompanijai buvo grąžinta tų pačių metų rudenį, likusi dalis turėtų būti grąžinta iki šių metų rugpjūčio 17 d.

A.Valantino tegimu, šios aferos dalyvės puikiai žinojo, kad pagrindinės sutarties sudarymui turėjo būti gauti atitinkamų institucijų leidimai ir sutikimai.

Nekilnojamų daiktų pirkimui - pardavimui buvo būtinas Tarptautinio Vilniaus oro uosto sutikimas parduoti minėtą nekilnojamą turtą, tačiau sutarties pasirašymo dieną sutikimas negalėjo būti išduotas nesant nustatyta tvarka parengto bei patvirtinto teritorijų planavimo dokumento.

Taip pat „Lietuvos avialinijos“ nekilnojamo turto negalėjo parduoti be Finansų ministerijos ir kitų institucijų reikiamų leidimų.

Dėl visų pažeidimų teismui skundą surašęs A.Valantinas, prašo ne tik panaikinti tarp „Lietuvos avialinijų“ ir „Vingrių investicijų valdymas“ sudarytas sutartis bei anuliuoti vekselį, bet ir iš šiandieninės „VA REALS“ priteisti beveik 20 mln. litų bankrutuojančios „flyLAL-Lithuanian Airlines“ naudai, o iš pastarosios - priteisti 8 mln. 550 tūks. litų bendrovės „VA REALS“ naudai.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių