Lai­ve­lius įvei­kė ban­gos

Pra­mo­gi­nių lai­ve­lių sa­vi­nin­kai pa­ti­ria ne ma­žiau nuo­ty­kių nei lenk­ty­ni­nių au­to­mo­bi­lių vai­ruo­to­jai. Sa­vait­ga­lį vie­ni vai­ri­nin­kai pa­ty­rė iš­gąs­tį, ki­ti - ne­menkų nuo­sto­lių.

Jū­ro­je pri­trū­ko de­ga­lų

Sek­ma­die­nio va­ka­rą ne­to­li uos­to var­tų bai­gė­si iš pa­si­plau­kio­ji­mo jū­ro­je grįž­tan­čio pra­mo­gi­nio lai­ve­lio de­ga­lai. Ka­te­rį, val­do­mą jo sa­vi­nin­ko Ra­mū­no Re­čiū­gos, vė­jas nuo Meln­ra­gės pu­sės ėmė ne­šti šiau­ri­nio mo­lo link.

Lai­vo sa­vi­nin­kas su­si­sie­kė su bi­čiu­lio To­mo Pet­rei­kio lai­ve­liu ir pa­pra­šė pa­gal­bos. T.Pet­rei­kis tuo me­tu su drau­gais plau­kio­jo ma­rio­se. Kol bi­čiu­lis sku­bė­jo į pa­gal­bą, R.Re­čiū­gos ka­te­rį ban­gos pri­pla­kė prie mo­lo ir dau­žė į ak­me­nis. Pro pra­muš­tą dug­ną pa­ma­žu pra­dė­jo sunk­tis van­duo.

Net­ru­kus T.Pet­rei­kis at­sku­bė­jo į pa­gal­bą ir ban­dė nu­temp­ti ne­ša­mą lai­vą. Ta­čiau ši už­duo­tis bu­vo per­ne­lyg sun­ki leng­vam ka­te­riui, tad abu lai­vai įstri­go sek­lu­mo­je. Vė­jas ir ban­gos abu lai­ve­lius pri­pla­kė ar­ti kran­to.

Ka­te­ris ėmė skęs­ti

Su drau­gu ir jo dvy­li­ka­me­čiu sū­nu­mi jū­ro­je pra­mo­ga­vęs R.Re­čiū­ga iš­kė­lė paauglį iš laivelio. To­je vie­to­je bu­vo ne­gi­lu, tad vai­kui pa­vo­jus ne­grė­sė, jis pa­ts nu­bri­do į kran­tą. Taip pat bu­vo iš­lai­pin­tos ir ke­tu­rios su T.Pet­rei­kiu bei jo drau­gais plau­ku­sios mer­gi­nos. „To­je vie­to­je van­dens bu­vo iki ke­lių, tad pa­vo­jaus nei mer­gi­noms, nei vai­kui ne­bu­vo", - ti­ki­no T.Pet­rei­kis.

Įstrigusius priekrantės smėlyje laivus bandė traukti Klaipėdos valstybinės jūrų uosto direkcijos kateris „Žaibas".

Nutempti pavyko tik T.Petreikio katerį. Apie pusę dvyliktos nakties į uostą jis parplaukė pats.

Degalus išeikvojęs R.Rečiūgos laivelis, traukiamas „Žaibo", prisipildė vandens ir pradėjo skęsti. Tad buvo nuspręsta jį palikti prie kranto iki pirmadienio ryto.

Vietoj menkių - nežinia

Vakar išpumpavęs vandenį R.Rečiūga su draugais katerį ištempė į krantą.

Incidentą tiriantys Vidaus vandenų laivybos inspekcijos pareigūnai įsitikinę, kad kalčiausias R.Rečiūga, neapskaičiavęs, kiek iškylai prireiks degalų, ir nepasirūpinęs, kad jų užtektų. Per valandą kateris priklausomai nuo oro sąlygų sunaudoja nuo 20 iki 100 litrų degalų.

Vidaus vandenų laivybos inspekcijos viršininko pavaduotojo Jono Lukšos teigimu, kaltininkas bus baudžiamas pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą. Kokia bauda jam bus skirta, inspekcijos darbuotojai spręs atlikę tyrimą.

Bauda gali siekti 400 litų.

Pasak J.Lukšos, jūroje mažieji laiveliai nelaimes patiria ne taip dažnai. Skaudžiausia nelaimė įvyko prieš trejus metus, kai Baltijoje dingo menkių žvejoti išplaukęs kateris ir abu jo įgulos nariai. Iki šiol nei laivas, nei žmonės nerasti.

Moteriai nutraukė pirštus

Penktadienį apie pirmą dienos nukentėjo dar vienas pramogoms vandenyje skirtas laivas.

Tuo metu savininkas ruošė laivą šventei, tačiau netikėtai kariškių laivo sukeltos bangos ne tik pakeitė klaipėdiečio šeimos planus, bet ir atnešė nemažai nuostolių.

Prie 27-osios krantinės prišvartuotas medinis daugiau nei 17 metrų ilgio laivas „Arka" pradėjo šokinėti ant bangų ir daužytis bortu.

Laivo savininko Viktoro Vladimirovo teigimu, bangas sukėlė neleistinai greitai plaukęs Karinių jūrų pajėgų laivas „Skalvis".

Bangos buvo tokios didelės, kad rankų darbo iš korėjietiškų pušų pastatytas laivas gerokai apgadintas, išlūžo vienas jo bortas. Incidento metu įgulos narei nukirsti du pirštai.

„Kol kas nuostolių neskaičiavau. Manau, tai padarys draudimo kompanija, nes laivas buvo apdraustas", - pasakojo klaipėdietis.

Pavadino chuliganais

„Arkos" savininkas pasakojo, kad nukentėti nuo tokios kariškių savivalės galėjo ir daugiau mažų laivelių. Mat tądien mariose plaukiojo daug laivų ir valčių. V.Vladimirovas girdėjo, kad neleistinai greitai plaukusius kariškius bandė drausminti kažkuris Naujosios perkėlos kelto kapitonas. Tačiau kariškiai nepaisė ne tik taisyklių, bet ir perspėjimo.

„Kiek aš žinau, išimčių nėra. Visi laivai uosto akvatorijoje gali plaukti ne greičiau nei šešių mazgų, tai yra 11 kilometrų per valandą, greičiu. Nemanau, kad kariškiai gali nepaisyti taisyklių. Patyriau dėl jų savivalės nemažų nuostolių ir kreipiausi į Jūrų uosto policiją bei prokuratūrą", - piktinosi klaipėdietis.

Karinių jūrų pajėgų atstovai nenorėjo nei patvirtinti, nei paneigti fakto žinantys apie „Skalvio" sukeltą incidentą.

Uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius tikino, kad tą dieną kariškiai neprašė leidimo plaukti greičiau, nei leidžia taisyklės. Rasti liudininkus, patvirtinsiančius, kad kariškių laivas tikrai neleistinai greitai plaukė ir sukėlė liūdnų pasekmių atnešusias bangas, turi pats V.Vladimirovas.

„Kaip gatvėse, taip ir vandenyje būna chuliganų. Visų sužiūrėti ir susekti neįmanoma", - tikino V.Lukoševičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių