Haityje išgyvenusi lietuvė: mane išgelbėjo Dievas

Dešimtys tūkstančių žuvusiųjų, šimtai tūkstančių sužeistųjų. Žemės drebėjimą Haityje išgyveno ir vos 16 kilometrų nuo jo epicentro buvusi bene vienintelė lietuvė - dvidešimtmetė Karolina Kirilko.

"Išlikome gyvi tik su Dievo pagalba", - pakilus lėktuvui iš Haičio sostinės Port o Prenso oro uosto kalbėjo keleiviai. Po beveik trijų valandų Bahamų sostinės Nasau oro uoste žiūrėdami tragiškus vaizdus televizorių ekranuose, misionierė K.Kirilko su kolegomis suvokė žemės drebėjimo Haityje mastą ir kartojo: "Tik Dievas mus apsaugojo."

Ketverius metus Uticos miestelyje, netoli Niujorko, su tėvais ir trimis broliais JAV gyvenančią medicinos universiteto studentę Karoliną su dar 49 misionieriais į Haitį išsiuntė religinga slavų organizacija "S.F.G. (Slavic Full Gospel) Youth Ministries".

Sausio 2 d. atskridę į Karibų baseino šalį įvairių tautybių misionieriai turėjo pastatyti bažnyčią, aplankyti dvejus vaikų namus ir sausio 13 d. grįžti namo.

Atlikusi misiją Bombardopolio kaimelyje, likus dienai iki išvykimo, Karolina su draugais grįžo į Port o Prensą.

"Apie dešimt žmonių gulinėjo ant pastoriaus namo stogo. Kiti buvo name, greta jį juosiančios tvoros, parduotuvėje. Už kelių valandų turėjome pervažiuoti į viešbutį, o paryčiui išskristi", - lemtingas sekundes prisiminė K.Kirilko.

Švietė saulė, dulkėta gatve ėjo praeiviai, kažkur girdėjosi juokas, kūdikio verksmas. Karolina su kolegomis juokavo, kalbėjo. Laikrodžio rodyklės rodė apie 17 valandą.

"Staiga pasigirdo stiprus garsas, tarsi greitai pravažiuotų traukinys, - prisiminė K.Kirilko. - Ir tą pačią akimirką pradėjo drebėti namas. Pirmomis akimirkomis šokiruoti nutilome. Bandėme keltis ir lipti nuo namo, tačiau pradžioje to padaryti nepavyko. Matėme, kaip griuvo gretimi namai, mūsų namo tvora..."

Vargais negalais nušokę ar nulipę nuo pastoriaus namo, sunkiai besilaikydami ant kojų vaikinai prilaikė kopėčias ir padėjo žemyn nulipti merginoms. Eiti buvo sunku, nes drebant žemei žmonės negalėjo savęs kontroliuoti.

Netoliese, kitoje gatvėje, griuvo mokykla, lūžinėjo namai, tvoros, klykė žmonės, girdėjosi verksmas, pagalbos šauksmai. Gatvės paskendo dulkių ir dūmų sūkuryje...

Plačiau skaitykite portale šeštadienį.