E.Masiulis apie Kauno oro uosto valdymą: miestui reikia įvertinti galimybes (papildyta)

Laikinosios sostinės savivaldybė galėtų dalyvauti Kauno oro uosto valdyme, tačiau tokiu atveju dalis reikalingų investicijų turėtų būti skiriama iš Kauno miesto biudžeto. Taip mano susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Antradienį portalo forume viešėjęs ir į skaitytojų klausimus atsakinėjęs ministras tikino, kad prieš Kauno valdžiai pasisiūlant dalyvauti šio uosto valdyme, miestui reikia rimtai įvertinti, ar jis tam pasirengęs.

Kauno meras labai nori Kauno oro uosto, tačiau panašu, kad jis nežino, kokie įsipareigojimai miestą užgrius. oro uostas gi ne autobusų stotis, jam nuolat reikia didelių investicijų, kad neatrodytų kaip kaimo oro uostas. Kokia jūsų nuomonė: ar toks strateginis objektas turėtų būti ministerijos žinioje? O gal tikrai galėtų perimti miestas?

Aš tikrai nieko prieš, kad Kauno miesto savivaldybė dalyvautų Kauno oro uosto valdyme, tik reikia suprasti, kad dalyvavimas ne tik privilegijos, bet ir pareigos. Vadinasi, Kauno oro uosto investicijos, kurios per metus siekia 60 mln. litų, dalis naštos turėtų tekti ir Kauno miesto biudžetui. Jeigu miestas pasirengęs, tai kodėl ne? Šiandien oro uostas yra nuostolingas, todėl prieš besisiūlant dalyvauti reikia labai rimtai vertinti savo galimybes.

Iš Jūsų samprotavimų apie Lietuvos oro uostus galima susidaryti vaizdą, kad nemylite Kauno. Tą patį pastebiu ir diskusijose apie europinės vėžės geležinkelį. Pasižiūrėjus į žemėlapį, aiškiai matosi, kad visos transporto arterijos (oro, geležinkelio, vandens ir automobilių) eina per Kauną. Visgi kažkodėl susidaro vaizdas, kad Vilniuje esanti ministerija daro viską, kad paneigtų šią geografinę tiesą.

Kauną labai myliu ir tikrai Kauno geografinė padėtis lemia jo strateginę reikšmę vystant Lietuvos transporto sistemą. Šiandien susitikime su Kauno oro uosto ir LEZ atstovais aptarėme galimybes steigti oro parką, išnaudoti Viešojo logistikos centro galimybes, nes mūsų projektuose ties Karmėlava iš esmės sueis visų transporto rūšių keliai. Susisiekimo ministerija tikrai skiria didelį dėmesį Kauno regiono plėtrai, suprasdama, kad tai labai svarbus verslo vystymosi centras.

Nors priklausau Jūsų vadovaujamai partijai, bet nelabai suprantu Jūsų vykdomos politikos. Kartais susidaro vaizdas, lyg Lietuva dar vis tebebūtų Lietuvos didžioji kunigaikštystė, kur Vilnius geografiškai būtų valstybės centre ar net į Vakarus nuo centro. Suprantu, Vilnius yra valstybės sostinė, tačiau kodėl dėl to daryti, kad būtų patogu tik vilniečiams? Negi manote, yra labai patogu, 3 ar 4 valandą išvažiuoti į Vilniaus oro uostą? Kodėl dirbtinai reikia žlugdyti Kauno oro uostą, juk šiais metais jame vieninteliame yra keleivių augimas? Kuo jis Jums nusidėjo?

Naudodamasis proga noriu paneigtI bet kokius gandus apie Kauno oro uosto uždarymą. Kauno oro uostas gyvuoja ir toliau gyvuos. Pats būdamas iš Klaipėdos tikrai suvokiu regionų plėtros svarbą ir negalvoju, kad visos investicijos turi gulti tik Vilniuje.

Mes kalbame apie racionalesnį oro uostų valdymą, todėl Vilnius ir Kaunas neturi tarpusavy konkuruoti. O priešingai - derinti savo vystymosi planus. Taigi Kauno oro uosto niekas nežlugdo, jūsų žiniai - šiais metais Susisiekimo ministerija Kauno oro uostui skyrė 60 mln. litų investicijų.


Šiame straipsnyje: Kauno oro uostas ir meras

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių