Buvęs JAV ambasadorius: Rusija Lietuvoje pirko žiniasklaidą

Už neskaidrius Rusijos pinigus Lietuvoje buvo perkama žiniasklaida, finansuota socialdemokratų pergalė rinkimuose, teigia buvęs JAV ambasadorius.

Kaip rašo alfa.lt, cituodama Keithą Smithą, buvusį JAV ambasadorių Lietuvoje 1997–2000 metais, vėliau socialdemokratai prisidėjo prie nekilnojamojo turto burbulo augimo bei bliūškimo. Tokus pastebėjimus jis paskelbė apžvalgoje „Prekybos Rusijos energija neskaidrumai – pavojai Europai“.

Apžvalgoje jis kritikuoja, kad Europos Sąjunga vieningai nesiima kovoti su tuo, kad vis didesnę dalį Europos energijos dalį tiekiantis Rusijos verslas yra neskaidrus, korumpuotas, rašo alfa.lt.

Todėl jis esą su tyliu Vakarų pritarimu nekliudomas ir praturtina su Kremliumi susijusį Rusijos elitą bei tvarkosi Europos Sąjungos šalyse pagal jam įprastas neskaidrias žaidimo taisykles.

Savo apžvalgoje K. Smithas net iškelia teoriją, jog nekilnojamasis turtas Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse brango todėl, kad iš energijos prekybos uždirbęs Rusijos elitas siekė turtą perkelti į užsienį, tarp jų investuoti jį į nekilnojamąjį turtą.

„Šis neskaidrus turto susikaupimas prisidėjo prie nekilnojamojo turto kainų bumo (vėliau ir nuosmukio) Baltijos šalyse, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje, net JAV“, – tikina K. Smithas.

Jis taip pat rašo, kaip Rusija neva pirko lietuvišką žiniasklaidą. Čia jis prisimena „Mažeikių naftos“ pardavimo JAV įmonei „Williams“ istoriją, kuriai vykstant jis vadovavo JAV ambasadai Vilniuje.

„Ši problema yra ypač ryški šalyse, kur žiniasklaida nesugeba ar nenori agresyviai vykdyti žurnalistinių tyrimų. Naujosiose demokratijose daugelio laikraščių ar televizijos stočių finansinė padėtis yra nestabili, todėl jie gali neatsispirti, kai jiems paramą siūlo daug lėšų valdančios užsienio kompanijos ar žvalgybos tarnybos. 1999-aisiais Lietuvos spaudoje buvo plačiai aprašyta, jog Rusijos ambasadoriumi tapo buvęs KGB pareigūnas. Beveik tučtuojau dramatiškai pasikeitė bent vieno laikraščio pozicija, buvo aiškiai palaikomas Rusijos, o ne JAV pretendentas pirkti svarbiausią šalies energetikos struktūrą. Kai kas darė prielaidą, kad šis laikraštis gaudavo finansinę paramą iš Rusijos ambasados“, – rašo K. Smithas.


Šiame straipsnyje: ŽiniasklaidaKeithas Smithas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių