Rekordinis javų derlius sukėlė sandėliavimo rūpesčių

Laukuose kaip niekad gausiai byrant grūdų derliui, jo nėra, kur sandėliuoti. Žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius kaltina geležinkelininkus.

Kaune prie elevatoriaus laukiantis ūkininkas iš Veliuonos Saulius Vaitmonas džiaugėsi dideliu derliumi. „Dalį kviečių kraunu į sandėlį, kad pradžiūtų, o kvietrugius vežu parduoti dabar. Parduodu derlių įvairiuose rajonuose. Viduklėje prie malūno šią savaitę buvo ilgos eilės, teko gaišti dvi dienas. Kaune jos visai normalios. Kai kurie elevatoriai grūdų jau nepriima, pavyzdžiui, Raseinių rajone“, – pasakojo žemdirbys.

K.Starkevičiaus duomenimis, šiemet ūkininkai iš hektaro prikulia nuo 6 iki 9 tonų javų. „Tai labai gera žinia, bet kyla ir daug rūpesčių dėl elevatorių, kurie jau nesutalpina didelio kiekio derliaus“, – teigė K.Starkevičius, kuris šią savaitę važinėja po įvarius regionus ir lanko elevatorius, grūdus superkančias įmones. 

Pasak ministro, pagrindinis kaltininkas, dėl ko susidaro grūdų perteklius supirkėjų sandėliuose, yra valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, kuri nesugeba rasti logistinių sprendimų, kad grūdai būtų greitai nuvežti į Klaipėdos uostą.

„Maža to, jei pernai vagonai užtrukdavo penkias dienas, kol nuveždavo grūdus į uostą, iškraudavo juos ir grįždavo į įmones, tai šiemet šis terminas pailgėjo net iki dešimties dienų, nors žadėta, kad įdiegus naują logistikos valdymo sistemą geležinkeliečiams pakaks trijų dienų“, – stebėjosi K.Starkevičius. Tai pat grūdai užsilaiko ir uoste, nes laivai nespėja jo išgabenti. Tik rugsėjį žadama sulaukti didesnės talpos laivų.

Žemės ūkio ministerijos duomenimis, elevatoriuose, žemės ūkio bendrovėse, pas ūkininkus visoje šalyje turėtų būti vietos 5 mln. tonų javams. Paprastai prikuliama dvigubai mažiau. „Tačiau statistika yra statistika, o gyvenimas yra gyvenimas. Akivaizdu, kad grūdų šiuo metu nėra kur dėti“, – konstatavo K.Starkevičius.

Pasak jo, problema būtų dar opesnė, jei daug vidutinio dydžio ūkių nebūtų pasinaudoję suprastinta Kaimo plėtros ir paramos programos parama ir nebūtų pasistatę grūdų džiovyklų bei sandėlių.

Lietuvos geležinkelių atstovas spaudai Algis Palionis plačiau ministro pasisakymo nekomentavo – pasak jo, į visus klausimus bus atsakyta pirmadienį, kai „Lietuvos geležinkeliai“ planuoja rengti spaudos konferenciją.

„Verslininkai nespėja džiovinti grūdų, stotyse stovi ešelonai – jie nuomojasi vagonus iš mūsų ir juos naudoja kaip sandėlius. Turime apie tūkstantį vagonų, tačiau neturime milijono vagonų. O vagonas turi dirbti, judėti – štai kur problema“, – sakė A.Palionis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

bbb

bbb portretas
o raso,kad duona brangs, kai derlius sukele sandeliavimo rupesciu....

mikas

mikas portretas
stai ir misle. ministras derlius rekordinis ,bet duona brangs, tai nesugebejimas vadovauti ministerijai

to 1. bbb

to 1. bbb portretas
Čia taip lietuviški rinkos dėsniai veikia: grūdų perteklius - duona brangs, grūdų trūkumas - duona brangs, grūdų tiek kiek reikia - duona vistiek brangs. Ir aplamai, jei kur nors įvyko žemės drebėjimas - viskas Lietuvoje pabrangs.
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių