Lenkijos prezidento lėktuvo katastrofos tyrėjams – kaltinimai manipuliavimu

  • Teksto dydis:

Lenkų ekspertai, tiriantys Rusijoje 2010 metais įvykusios vyriausybinio lėktuvo katastrofą, nusinešusią 96 žmonių, tarp jų tuomečio prezidento Lecho Kaczynskio (Lecho Kačynskio), jo žmonos ir dešimčių aukšto rango pareigūnų gyvybes, ketvirtadienį pareiškė, kad per pirminį tyrimą buvo manipuliuojama lėktuvo juodųjų dėžių duomenimis.

Naują tyrimą inicijavo valdančioji dešiniojo sparno partija „Įstatymas ir teisingumas“ (PiS), kuri į valdžią atėjo spalį po aštuonerių opozicijoje praleistų metų. Šios partijos lyderis Jaroslawas Kaczynskis (Jaroslavas Kačynskis) yra žuvusio prezidento brolis dvynys.

PiS politikai ilgą laiką tikino, kad prezidento lėktuvo avarija nebuvo nelaimingas atsitikimas, nors ir lenkų, ir rusų tyrėjai anksčiau paskelbtoje ataskaitoje padarė išvadą, kad incidentą lėmė piloto klaida, blogos oro sąlygos ir prasta oro eismo valdymo sistema.

Dauguma per lėktuvo katastrofą prie Rusijos vakarinio Smolensko miesto žuvusių asmenų buvo aukšto rango Lenkijos pareigūnai. Tarp jų buvo ir kariuomenės vadas bei centrinio banko vadovas.

„Kai kuriais dalykais buvo manipuliuojama“, – ketvirtadienį žurnalistams sakė tyrimo komisijos vadovas Waclawas Berczynskis (Vaclavas Berčynskis).

Jo kolega Kazimierzas Nowaczykas (Kazimežas Novačykas) tvirtino, kad iš vienos juodosios dėžės įrašų buvo iškirptas trijų sekundžių fragmentas, o iš kitos – ištrintos penkios sekundės įrašo.

Komisijos nariai pabrėžė, jog jų pateikta informacija rodo, kad pirminiame lenkų atliktame tyrime būta šališkumo. Pastarajam tyrimui vadovavo tuometis vidaus reikalų ministras Jerzy Milleris (Ježis Mileris).

Per spaudos konferenciją jie paleido įrašą, kuriame, kaip sakė tyrėjai, girdimas J.Millerio nurodymas, pasirūpinti, kad lenkų ir rusų ataskaitos sutaptų, antraip visuomenė galvos, kad „mes kažką slepiame“ ir „bus kuriami mitai“.

Spaudos konferencijoje taip pat dalyvavo Frankas Tayloras (Frenkas Teiloras), britų aviacijos ekspertas, kuris tyrė 1988 metų incidentą, kai virš Škotijos miestelio Lokerbio buvo susprogdintas JAV oro bendrovės „PanAm“ lėktuvas.

Nurodydamas pirminio lenkų tyrimo trūkumus, jis tvirtino, kad palydovinės nuotraukos rodo, jog po avarijos nuolaužos buvo perkeltos.

2015 metų apklausos duomenimis, 22 proc. lenkų mano, kad prezidento lėktuvo avarija buvo suplanuota žmogžudystė.

Naujojo tyrimo rezultatus užginčijo vienas pirminiame tyrime dalyvavęs ekspertas.

Nacionalinių aviacijos avarijų tyrimų komisijos pirmininkas Maciejus Lasekas (Mačejus Lasekas) komercinei televizijai TVN24 sakė, kad jis būtų norėjęs pažiūrėti, kaip ir kokiais metodais dirbo naujoji komisija.

„Tai tik žodžiai“, – sakė M.Lasekas.

„Nei vienas iš naujųjų tyrėjų neaplankė įvykio vietos“ Smolenske, o kaltinimai rezultatų klastojimu kyla iš „visiško nesupratimo, kaip veikia juodosios dėžės ir duomenų sinchronizacija“, sakė jis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių