Vokietijos milžinė BMW mini savo įkūrimo 100-ąsias metines

  • Teksto dydis:

Vokietijos prabangių automobilių gamybos milžinė BMW pirmadienį iškilmingai švęs savo įkūrimo 100-ąsias metines, prisimindama savo permainingą istoriją ir žvelgdama į ateitį, kai bendrovė stengiasi prisitaikyti prie „asmeninio mobilumo“ epochos.

Šios bendrovės būstinė, įsikūrusi Vokietijos pietiniame Miuncheno mieste, yra įspūdingas kompleksas su „BMW keturių cilindrų“ (BMW-Vierzylinder) bokštais, didžiule gamykla, biurais ir muziejumi. Ši įmonė yra didžiausias darbdavys Bavarijos žemės sostinėje – jos būstinėje ir fabrike dirba iš viso 41 tūkst. žmonių.

BMW, įkurta per Pirmąjį pasaulinį karą, išaugo į tarptautinę milžinę, turinčią gamyklų 14 šalių ir daugiau negu 116 tūkst. darbuotojų. Dabartinė jos pardavimų metinė apyvarta – apie 80 mlrd. eurų.

Mūsų dienomis BMW gamina automobilius ir motociklus; tarp bendrovei priklausančių prekių ženklų taip yra britų „Rolls-Royce“ ir „Mini“.

BMW lenkia savo varžovę „Daimler-Benz“ pagal parduodamų gaminių skaičių, o kita šio sektoriaus milžinė, VW, smarkiai nukentėjo dėl išmetamųjų dujų rodmenų klastojimo skandalo, todėl Bavarijos koncernas išlieka prabangių automobilių gamybos segmento lydere ir yra laikoma pažangiosios vokiečių inžinerijos simboliu.

„Tai puikūs gaminiai; džiaugsmas juos gaminti“, – sakė mėlyną kombinezoną vilkintis darbininkas Stefanas Eichbornas (Štefanas Eichbornas), prižiūrėdamas didžiules stakles, štampuojančias iš skardos automobilių kėbulų detales.

Tamsi karo metų istorija

Šios automobilių gamybos milžinės istorija prasidėjo daug neramesniais laikais – 1916 metų kovo 7 dieną. Tuo metu ji vadinosi „Bayerische Flugzeugwerke“ (Bavarijos lėktuvų gamykla) ir gamino lėktuvų variklius.

Po Pirmojo pasaulinio karo, kai pralaimėjusiai Vokietijai buvo uždrausta gaminti lėktuvus, įmonė 1922 metais pakeitė pavadinimą ir tapo „Bayerische Motoren Werke“ (Bavarijos variklių gamykla).

BMW pasirinko propelerio pavidalo logotipą, primenantį jos šaknis aviacijos pramonėje, ir tradicines Bavarijos spalvas – baltą bei mėlyną.

„Gaminiai, dėl kurių BMW labiausiai žinoma mūsų dienomis, iš tiesų yra paskutiniai gaminiai, įtraukti į jos produkcijos asortimentą“, – sakė bendrovės istorikas Manfredas Grunertas.

Pirmąjį motociklą BMW pagamino 1923 metais, o automobilių gamybą pradėjo 1928-aisiais. Pirmasis BMW automobilio modelis buvo „Dixi“ – pagal licenciją gaminama britiško „Austin 7“ kopija.

4-ajame dešimtmetyje įmonė pradėjo gaminti savo konstrukcijos automobilius, tokius kaip limuzinas „BMW 326“ ir sportinis automobilis „BMW 328“.

Į valdžią atėjus naciams BMW vėl įsitraukė į karo pramonę, vėl pradėjusi gaminti lėktuvų variklius.

Nuo 1939 metų bendrovė naudojo koncentracijos stovyklų darbo jėga, o karo pabaigoje kaliniai sudarė apie 50 proc. iš maždaug 50 tūkst. jos darbininkų. Tai buvo vienas tamsiausių epizodų per BMW istoriją, apie kurį ji pradėjo atvirai kalbėti tik 9-ajame dešimtmetyje.

Baigiantis Antrajam pasauliniam karui, kai Vokietija buvo smarkiai sugriauta, bendrovė išgyveno, gamindama puodus ir keptuves.

Motociklų gamyba buvo atnaujinta 1948-aisiais, o automobilių – 1952-aisiais, bet jų sėkmė iš pradžių buvo ribota.

„6-ajame dešimtmetyje BMW turėjo didelių finansinių problemų, – sakė M.Grunertas AFP. – BMW nedalyvavo Vokietijos pokario ekonomikos stebukle.“

Startuolio dvasia

1959 metais šią įmonę ketino perimti jos pagrindinė varžovė „Daimler-Benz“, bet grupė akcininkų sukilo prieš tokį pasiūlymą.

Vienas iš jų, Herbertas Quandtas (Herbertas Kvantas), garsaus pramonininko sūnus, atėjo į pagalbą ir investavo į bendrovę didžiules sumas.

„Be jo indelio BMW tebūtų paprasta „Daimler“ gamykla“, – pažymėjo M.Grunertas.

 


Šiame straipsnyje: BMWautomobiliaivokietija

NAUJAUSI KOMENTARAI

sveikinam

sveikinam portretas
Bojevaja Mašina Vymogatelei

YES

YES portretas
Panašiai ruselių "Volgos" ir "VAZ" atitikmuo mastais, bet ne kokybe.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių