Tyrimas dėl „News Corp.“ gali sukompromituoti D.Britanijos vyriausybę

Tarptautinės žiniasklaidos magnato Ruperto Murdocho pasirodymas trečiadienį tyrimą dėl žurnalistikos etikos atliekančios komisijos posėdyje gali padidinti spaudimą Didžiosios Britanijos vyriausybei, kai antradienį vykusiame posėdyje buvo atskleisti jos ryšiai su žiniasklaidos imperija.

„News Corp.“ vadovas R.Murdochas stos prieš vadinamąją Levesono tyrimo komisiją, kuri nori užduoti klausimų apie Britanijoje jo bendrovės leidžiamus laikraščius ir ryšius su Jungtinės Karalystės įstatymų leidėjais.

Antradienį R.Murdocho sūnus Jamesas taip pat buvo klausinėjamas apie bendrovės ryšius su vyriausybe.

Atliekant tyrimą, pradėtą kilus skandalui dėl vieno bulvarinio laikraščio vykdyto telefoninio šnipinėjimo, antradienį J.Murdochas papasakojo komisijos nariams, kad jis reguliariai gaudavo iš vyriausybės konfidencialios informacijos, kaip reaguojama į „News Corp.“ pastangas perimti mokamos televizijos milžinės „BSkyB“ visišką kontrolę.

Dramatišką parodymų teikimo dieną paskelbti R.Murdocho žiniasklaidos imperijos elektroniniai laiškai atskleidė, kad „News Corp.“ palaikė itin dažnus ir glaudžius ryšius su kultūros ministro Jeremy Hunto patarėjais.

Britanijos laikraščiai trečiadienį prognozavo, kad Rupertas Murdochas gali pasinaudoti proga atgręžti šį tyrimą prieš vyriausybę, kuri, jo įsitikinimu, pavertė jį atpirkimo ožiu per skandalą, atsidūrusį žiniasklaidos dėmesio centre praeitą vasarą.

39 metų Jamesas Murdochas antradienį pripažino per vieną 2010 metų kalėdinį vakarėlį kalbėjęsis dėl planuoto „BSkyB“ perėmimo su Didžiosios Britanijos premjeru Davidu Cameronu, nors šis anksčiau neigė dalyvavęs kokiuose nors „netinkamuose pokalbiuose“.

Tačiau J.Murdochas neigė, kad J.Huntas buvo aktyvus televizijos bendrovės perėmimo, kurio vėliau buvo atsisakyta, „entuziastas“ vyriausybėje.

Tuo tarpu SMS žinutės, kuriomis susirašinėjo „News Corp.“ viešųjų ryšių direktorius Fredericas Michelis ir J.Hunto specialusis patarėjas Adamas Smithas, veikiausiai atskleidžia jųdviejų glaudų bendradarbiavimą tariantis, kaip izoliuoti šios sutarties priešininkų pastangas.

Vienoje žinutėje, kuri buvo paskelbta tyrimo tinklalapyje, F.Michelis rašė: „Manau, esame geroje padėtyje, ar ne?“.

Į ją A.Smithas atsakė: „Tikrai taip. Jeremy (Huntas) patenkintas.“

Kitoje žinutėje F.Michelis matomai klausia, kodėl šis procesas taip ilgai trunka: „Sakėte man, kad iki birželio 24-sios“.

A.Smith atsakė: „Ir tai nepasikeitė. Bet negalime sakyti žurnalistams, tiesa?“

„News Corp.“ pernai liepą buvo priversta atsisakyti mėginimų perimti labai pelningą „BSkyB“, kai jos laikraščių leidybos bendrovė Didžiojoje Britanijoje įsivėlė į skandalą dėl telefoninio šnipinėjimo, kurį vykdė bulvarinis laikraštis „News of the World“.

Tačiau jeigu šis procesas būtų tęsiamas, J.Huntas būtų turėjęs priimti pusiau teisinį sprendimą, ar sandorį galima vykdyti, nors oficialiai jis būtų tik pateikęs išvadą, ar perėmimas kelia pavojų žiniasklaidos pliuralizmui.

Kai buvo paviešinti minėti elektroniniai laiškai, lažybų organizatoriai liovėsi priiminėti statymus lažybose, ar J.Huntas bus priverstas atsistatydinti, kaip pareikalavo opozicinės Leiboristų partijos lyderis Edas Milibandas.

„Aš pats esu sakės, kad visi politikai, įskaitant leiboristus, tapo per daug artimais Murdochams, tačiau tai visiškai kitokia kalba“, - pareiškė E.Milibandas.

J.Huntas vėliau sakė, kad jis elgėsi laikydamasis „skrupulingo sąžiningumo“ ir teigė raštu kreipęsis į Levesono komisiją, prašydamas galimybės artimiausiu laiku stoti prieš tyrėjus, „kad išspręstų šį klausimą kiek įmanoma greičiau“.

D.Camerono atstovas tvirtino, kad premjeras toliau visiškai pasitiki J.Huntu, kuris taip pat atlieka svarbų vaidmenį ruošiantis šiemet Londone vyksiančiai olimpiadai.

Trečiadienį laikraščiai kritikavo vyriausybę, o dienraštis „The Guardian“, atskleidęs didžiąją dalį šnipinėjimo skandalo, pirmajame puslapyje rašė „Murdocho ministras“.

Verslo dienraštis „The Financial Times“ savo pirmajame puslapyje skelbė „Murdochai atsigręžia prieš Cameroną ir Huntą“, o dienraštis „Daily Mail“ jam antrino: „Murdochų kerštas“.

Tarptautinės žiniasklaidos magnato Ruperto Murdocho pasirodymas trečiadienį tyrimą dėl žurnalistikos etikos atliekančios komisijos posėdyje gali padidinti spaudimą Didžiosios Britanijos vyriausybei, kai antradienį vykusiame posėdyje buvo atskleisti jos ryšiai su žiniasklaidos imperija.

„News Corp.“ vadovas R.Murdochas stos prieš vadinamąją Levesono tyrimo komisiją, kuri nori užduoti klausimų apie Britanijoje jo bendrovės leidžiamus laikraščius ir ryšius su Jungtinės Karalystės įstatymų leidėjais.

Antradienį R.Murdocho sūnus Jamesas taip pat buvo klausinėjamas apie bendrovės ryšius su vyriausybe.

Atliekant tyrimą, pradėtą kilus skandalui dėl vieno bulvarinio laikraščio vykdyto telefoninio šnipinėjimo, antradienį J.Murdochas papasakojo komisijos nariams, kad jis reguliariai gaudavo iš vyriausybės konfidencialios informacijos, kaip reaguojama į „News Corp.“ pastangas perimti mokamos televizijos milžinės „BSkyB“ visišką kontrolę.

Dramatišką parodymų teikimo dieną paskelbti R.Murdocho žiniasklaidos imperijos elektroniniai laiškai atskleidė, kad „News Corp.“ palaikė itin dažnus ir glaudžius ryšius su kultūros ministro Jeremy Hunto patarėjais.

Britanijos laikraščiai trečiadienį prognozavo, kad Rupertas Murdochas gali pasinaudoti proga atgręžti šį tyrimą prieš vyriausybę, kuri, jo įsitikinimu, pavertė jį atpirkimo ožiu per skandalą, atsidūrusį žiniasklaidos dėmesio centre praeitą vasarą.

39 metų Jamesas Murdochas antradienį pripažino per vieną 2010 metų kalėdinį vakarėlį kalbėjęsis dėl planuoto „BSkyB“ perėmimo su Didžiosios Britanijos premjeru Davidu Cameronu, nors šis anksčiau neigė dalyvavęs kokiuose nors „netinkamuose pokalbiuose“.

Tačiau J.Murdochas neigė, kad J.Huntas buvo aktyvus televizijos bendrovės perėmimo, kurio vėliau buvo atsisakyta, „entuziastas“ vyriausybėje.

Tuo tarpu SMS žinutės, kuriomis susirašinėjo „News Corp.“ viešųjų ryšių direktorius Fredericas Michelis ir J.Hunto specialusis patarėjas Adamas Smithas, veikiausiai atskleidžia jųdviejų glaudų bendradarbiavimą tariantis, kaip izoliuoti šios sutarties priešininkų pastangas.

Vienoje žinutėje, kuri buvo paskelbta tyrimo tinklalapyje, F.Michelis rašė: „Manau, esame geroje padėtyje, ar ne?“.

Į ją A.Smithas atsakė: „Tikrai taip. Jeremy (Huntas) patenkintas.“

Kitoje žinutėje F.Michelis matomai klausia, kodėl šis procesas taip ilgai trunka: „Sakėte man, kad iki birželio 24-sios“.

A.Smith atsakė: „Ir tai nepasikeitė. Bet negalime sakyti žurnalistams, tiesa?“

„News Corp.“ pernai liepą buvo priversta atsisakyti mėginimų perimti labai pelningą „BSkyB“, kai jos laikraščių leidybos bendrovė Didžiojoje Britanijoje įsivėlė į skandalą dėl telefoninio šnipinėjimo, kurį vykdė bulvarinis laikraštis „News of the World“.

Tačiau jeigu šis procesas būtų tęsiamas, J.Huntas būtų turėjęs priimti pusiau teisinį sprendimą, ar sandorį galima vykdyti, nors oficialiai jis būtų tik pateikęs išvadą, ar perėmimas kelia pavojų žiniasklaidos pliuralizmui.

Kai buvo paviešinti minėti elektroniniai laiškai, lažybų organizatoriai liovėsi priiminėti statymus lažybose, ar J.Huntas bus priverstas atsistatydinti, kaip pareikalavo opozicinės Leiboristų partijos lyderis Edas Milibandas.

„Aš pats esu sakės, kad visi politikai, įskaitant leiboristus, tapo per daug artimais Murdochams, tačiau tai visiškai kitokia kalba“, - pareiškė E.Milibandas.

J.Huntas vėliau sakė, kad jis elgėsi laikydamasis „skrupulingo sąžiningumo“ ir teigė raštu kreipęsis į Levesono komisiją, prašydamas galimybės artimiausiu laiku stoti prieš tyrėjus, „kad išspręstų šį klausimą kiek įmanoma greičiau“.

D.Camerono atstovas tvirtino, kad premjeras toliau visiškai pasitiki J.Huntu, kuris taip pat atlieka svarbų vaidmenį ruošiantis šiemet Londone vyksiančiai olimpiadai.

Trečiadienį laikraščiai kritikavo vyriausybę, o dienraštis „The Guardian“, atskleidęs didžiąją dalį šnipinėjimo skandalo, pirmajame puslapyje rašė „Murdocho ministras“.

Verslo dienraštis „The Financial Times“ savo pirmajame puslapyje skelbė „Murdochai atsigręžia prieš Cameroną ir Huntą“, o dienraštis „Daily Mail“ jam antrino: „Murdochų kerštas“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių