Sudužusio kruizinio lainerio „Costa Concordia“ kapitonas nuteistas kalėti 16 metų

  • Teksto dydis:

Italijos teismas trečiadienį skyrė buvusiam kruizinio lainerio „Costa Concordia“ kapitonui 16 metų laisvės atėmimo bausmę dėl jo vaidmens 2012 metais įvykusioje lainerio katastrofoje, pareikalavusioje 32 žmonių gyvybių.

Kapitonas Francesco Schettino (Frančeskas Sketinas) vadovavo tam dideliam laivui, kai jis priplaukė arti Italijai priklausančios kurortinės Džilijo salos kranto ir užplaukė ant uolų.

Susikompromitavęs kapitonas, kuris anksčiau apsiašarojęs maldavo teismo jo pasigailėti, buvo apkaltintas daugelio žmonių netyčiniu nužudymu, laivo katastrofos sukėlimu ir per ankstyvu pasitraukimu iš skęstančio laivo per incidentą, kuris tapo viena didžiausią atgarsį sukėlusių pastarojo meto laivybos tragedijų.

54 metų F.Schettino nuosprendį išgirdo po 19 mėnesių trukusio bylos nagrinėjimo, praėjus trejiems metams, kai didžiulis laineris pusiau nugrimzdo pasviręs ant kairiojo borto prie salos, esančios netoli Toskanos krantų.

Tačiau dar neaišku, ar buvęs kapitonas faktiškai bus pasiųstas už grotų, kol baigsis Italijoje paprastai ilgai trunkantis apeliacinis procesas, galintis tęstis ne vienerius metus.

Nuosprendis, paskelbtas žmogui, kurį žiniasklaida praminė „Kapitonu Bailiu“, o prokurorai vadino idiotu, tikriausiai bus apskųstas. Pats F.Schettino kol kas liks laisvėje, nes trys teisėjai atmetė prašymą nedelsiant pasiųsti jį į kalėjimą, baiminantis, kad jis gali pabėgti iš šalies.

Be laisvės atėmimo bausmės, F.Schettino buvo uždrausta kada nors užimti viešas pareigas. Jis taip pat penkerius metus negalės dirbti laivo kapitonu..

Vis dėlto nuosprendis buvo daug švelnesnis negu prokurorų reikalauta didžiausia bausmė – įkalinti kapitoną 26 metus ir tris mėnesius. Tačiau prokurorai pareiškė esantys „visiškai patenkinti“ paskelbtu nuosprendžiu.

„Teisėjai visiškai priėmė visus kaltinimus, kuriuos iškėlėme kaltinamajam“, – sakoma jų pranešime.

F.Schettino advokatas Domenico Pepe (Domenikas Pepė) patvirtino, kad jo klientas teiks apeliaciją. „Faktas, kad teisėjai beveik perpus sutrumpino prokurorų siūlytą bausmės laikotarpį, šiek tiek atkūrė jo garbę“, – D.Pepe sakė prie teismo rūmų.

F.Schettino buvo apkaltintas nutrūktgalviškai nukreipęs labai arti salos kranto didžiulį kruizinį laivą, kuriame buvo per 4 000 žmonių, o įvykus avarijai pademonstravo aplaidumą, delsdamas paskelbti įsakymą palikti laivą. Pasak prokurorų, galiausiai jis pasielgė bailiai ir neprofesionaliai, palikdamas nelaimės ištiktą laivą, kai jame dar buvo daug keleivių ir įgulos narių.

Gindamasis F.Schettino tvirtino, kad dėl užplaukimo ant uolų reikia kaltinti jo įgulą, taip pat argumentavo, kad delsimas paskelbti evakuaciją galbūt išgelbėjo daugiau žmonių gyvybių, ir teigė, kad iš laivo iškrito, o ne išsigandęs paspruko.

ŽINIASKLAIDOS MĖSMALĖ

F.Schettino skundėsi, kad dėl žiniasklaidos pradėtos raganų medžioklės buvo paverstas vieninteliu atpirkimo ožiu dėl tos tragedijos.

„Pastaruosius trejus metus praleidau žiniasklaidos mėsmalėje, – aiškino jis. – Tai, ką išgyvenau, sunku pavadinti gyvenimu.“

„Visa atsakomybė buvo suversta man vienam, negerbiant tiesos arba aukų atminimo“, – pridūrė jis.

Garsis kūkčiodamas, F.Schettino baigė savo kalbą, pareiškęs „basta“ („gana“), ir susmuko savo kėdėje.

F.Schettino advokatai nagrinėjant bylą stengėsi įrodyti, kad kapitonas negali būti vienintelis atsakingas dėl žmonių žūties, nes tą tragediją nulėmė daug veiksnių.

Pasak jų, prastai apmokyta įgula buvo atsakinga už tai, kad nukreipė laivą pragaištingu kursu. Gynyba taip pat tvirtino, kad praplaukti labai arti krantų, siekiant suteikti pramogą keleivams, iš tikrųjų buvo tą lainerį eksploatavusios turizmo bendrovės „Costa Crociere“ plačiai naudota politika.

Laivo žemėlapiai buvo netikslūs, o svarbiausia, kad indonezietis vairininkas Jacobas Rusli Binas (Jakobas Ruslis Binas) prieš pat susidūrimą su rifu nesuprato kapitono komandos pakeisti kursą, teigė gynyba.

Advokatai argumentavo, kad tiesioginė žmonių žūties priežastis buvo ne pats užplaukimas ant uolų, o veikiau chaosas, kilęs, kai laive dingo elektra – o jų klientas esą negali būti laikomas atsakingas už tą mechaninį gedimą.

„Costa Crociere“ 2013 metais išvengė potencialių baudžiamųjų kaltinimų, sutikusi sumokėti 1 mln. eurų baudą.

Išgyvenusiems tą avariją žmonės, kurie atmetė pirminį „Costa Crociere“ pasiūlymą išmokėti kompensacijas ir tapo civiliniais ieškovais F.Schettino byloje, buvo priteista po 30 tūkst. eurų. Tarp gausiančių šias išmokas bus Domnica Cemortan (Domnika Čemortan) – šviesiaplaukė moldavė šokėja, su kurią F.Schettino flirtavo per vakarienę, prieš pat laivui atsitrenkiant į uolas.

Penki „Costa Crociere“ darbuotojai, tarp jų vairininkas ir krizių koordinatorius, buvo nuteisti kalėti iki 2 metų ir 10 mėnesių, kai tyrimo pradžioje susitarė dėl švelnesnės bausmės mainais į savo kaltes pripažinimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių