Sibire sudužus lėktuvui, žuvo 31 iš 43 jame buvusių žmonių (papildyta)

Sibire pirmadienį paryčiais tuojau po pakilimo sudužus Rusijos keleiviniam lėktuvui, žuvo 31 iš 43 juo skridusių žmonių, pranešė gelbėjimo tarnybų pareigūnai.

Iš lėktuvo nuolaužų buvo ištraukti 13 gyvų žmonių ir sraigtasparniu nuskraidinti į ligoninę, bet vienas iš jų vėliau mirė.

Bent penkių likusių gyvų žmonių būklė kritinė, naujienų agentūra „RIA Novosti“ citavo Tiumenės ligoninės pareigūnus.

Televizijos reportaže buvo matomas apsnigtame lauke gulinčios lėktuvo nuolaužos. Matėsi tik lainerio uodega ir galinė dalis.

Prancūzijos ir Italijos gamybos dvimotoris turbopropelerinis lėktuvas ATR-72, priklausantis oro bendrovei „UTair“, pakilo iš Tiumenės ir pasuko skristi į naftos pramonės miestą Surgutą, tačiau 5 val. 35 min. Maskvos (4 val. 35 min. Lietuvos) laiku dingo iš radarų ekranų.

Jame buvo 39 keleiviai ir keturi įgulos nariai.

Lėktuvas nukrito ir užsiliepsnojo netoli Tiumenės, svarbaus Vakarų Sibiro regiono centro, esančio už 1 700 kilometrų į rytus nuo Maskvos. Avarijos priežastis kol kas neaiški.

„Kol kas nėra jokių paaiškinimų“, - Nepaprastųjų situacijų ministerijos regioninio skyriaus vadovas Jurijus Aliochinas sakė Rusijos televizijoms nelaimės vietoje.

Pasak jo, lėktuvo juodosios dėžės jau rastos.

„Ryšys nutrūko praėjus tik kiek daugiau nei trims minutėms po to, kai lėktuvas pakilo“, - nurodė J.Aliochinas.

„UTair“ paskelbė keleivių ir įgulos narių sąrašą, tačiau užsieniečių tarp jų veikiausiai nebuvo.

PRASTI RUSIJOS SKRYDŽIŲ SAUGUMO RODIKLIAI

„UTair“ turi tris lėktuvus ATR-72, nurodoma šios bendrovės svetainėje www.utair.ru.

Šiuos lainerius gaminanti bendrovė ATS lygiomis dalimis valdoma dviejų Europos aviacijos pramonės milžinių - Italijos įmonių grupei „Finmeccanica“ priklausančios bendrovės „Alenia Aermacchi“ ir Prancūzijos bendrovės EADS.

Ši lėktuvo avarija pagal aukų skaičių buvo didžiausia Rusijoje nuo pernai rugsėjo 7 dienos, kai keleivinis laineris Jak-42 vos pakilęs rėžėsi į upės krantą netoli Jaroslavlio miesto. Tąsyk žuvo 44 žmonės, tarp jų visa Jaroslavlio ledo ritulio komanda „Lokomotiv“.

Po šios tragedijos Rusijos prezidentas Dmitrijus Medvedevas, paragino sumažinti šalies oro bendrovių skaičių ir pagerinti pilotų mokymą.

Tuo tarpu pernai birželį sudužus kitam lėktuvui žuvo 47 žmonės, tarp jų lainerio šturmanas, kuris, kaip buvo nustatyta, buvo apsvaigęs nuo alkoholio.

Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA) gruodį paskelbė, kad pasauliniai skrydžių saugumo rodikliai 2011 metais pagerėjo, tačiau Rusijos ir Nepriklausomų Valstybių Sandraugos (NVS) šalyse avarijų padaugėjo.

IATA viceprezidentas saugumo reikalam Gunther Matschniggas sakė, jog didžiausias problema Rusijoje - jog pilotai ir oro uostų mechanikai nespėja prisitaikyti prie gausėjančių šiuolaikinių orlaivių, kuriuose naudojamos sudėtingos technologijos.

Pasak jo, Rusijos aviacijos pareigūnai ir politikai pripažįsta, jog šalies pilotų mokymo procesą reikia skubiai gerinti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Sraigė

Sraigė portretas
Dieve, kaip jiems buvo baisu. Užuojauta.

Transporteris

Transporteris portretas
nepirmas ATR-72 nukrenta... nuo 2008m kasmet po viena du ivykius.. (Wikipedia) kur ziuri Avio saugos institucijos ?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių