Protestuojantys Belgijos vairuotojai blokavo greitkelį

  • Teksto dydis:

Prancūziją ir Belgiją jungiančiame greitkelyje pirmadienį susidarė transporto spūstys, profesinėms sąjungoms pradėjus pirmuosius iš virtinės ES šalyse organizuojamų protestų prieš sunkvežimių ir autobusų vairuotojus paveiksiančias reformas.

Pasak policijos, pirmadienio rytą dėl Belgijos transporto darbuotojų profesinės sąjungos protesto Vakarų Flandrijos provincijoje šalia Memeno miesto Rekemo rajono maždaug pusantros valandos buvo susiformavusi kelių kilometrų transporto spūstis.

Ši profesinė sąjunga priklauso Europos transporto darbuotojų federacijai (ETF), pasisakančiai prieš ES reformas, galinčias sutrumpinti autobusų ir sunkvežimių vairuotojams skirtą poilsio laiką.

ETF pareigūnai žada surengti daugiau protestų tokiose šalyse kaip Prancūzija ir Nyderlandai prieš ketvirtadienį numatytą reformų svarstymą Europos Parlamente.

Pasak jų, Italijos profesinės sąjungos yra pasirengusios organizuoti nacionalinį streiką, jeigu šalies parlamento transporto komitetas pritars daugumai naujųjų taisyklių.

„Į Prancūziją vedančiame kelyje E17 prie Rekemo sunkvežimių vairuotojai blokuoja kelią“, – pranešė Belgijos federalinės policijos atstovas spaudai naujienų agentūrai AFP.

Belgijos transporto darbuotojų profesinės sąjungos vadovo pavaduotojas Johnas Reynaertas (Džonas Renertas) sakė, kad dėl transporto spūsties kalti policijos darbuotojai, atmetę sąjungos siūlymą leisti sunkvežimiams pravažiuoti pro parkavimo zoną, kad jie galėtų išdalinti skrajutes vairuotojams.

Pasak jo, kitose trijose Belgijoje vykstančių protestų vietose, įskaitant du į Nyderlandus vedančius kelius, spūstys nesusidarė.

Europos Komisija, ES vykdomosios valdžios institucija, siūlo reformas, kurios suteiktų darbdaviams daugiau laisvių sudarinėjant vairuotojų darbo grafikus.

„Jeigu tai reiškia ilgesnes (darbo) valandas ir mažiau poilsio, tai kelia didelį pavojų saugumui keliuose ir vairuotojų sveikatai bei gerovei“, – sakoma ETF interneto svetainėje.

Šie planai taip pat pažeidžia tokio paties atlygio už tą patį darbą šalyje principą iš kitų ES šalių atvykstantiems vairuotojams, nurodė ETF.

Pavyzdžiui, ši reforma „laikinai leidžia  vairuotojams netaikyti komandiravimo tvarkos taisyklių, pagal kurias užsienio darbuotojams turi būti mokama pagal vietos įkainius, nepriklausomai, kur jie dirba“, – sakoma pranešime.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Hshsh

Hshsh portretas
Su tuo darbo ir poilsio rezimu tikrai reikia pakeitimu. Reikia kazkaip nuo dienos darbo kruvio skirt ar 9h poilsio ar 11h. O db iseina kad dirbi ilgiausiai bet turi ilsetis trum Piausiai. Na jau su 45h tai per daug poilsio. Kas dirba kadencijom. O kas vidaus pervezimuose uztenka ir 24h tik butu gerai kad kiekviena siokiadienj po 11h laisvo padarytu
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių