Oro susisiekimo veteranai kovoja už išlikimą

Europos oro susisiekimo verslas išgyvena sudėtingus laikus. Ypač sunkioje padėtyje atsidūrė tokie milžinai kaip „Lufthansa“ ir „British Airways“.

„Šios dvi bendrovės turi gilias tradicijas, ir joms sunku prisitaikyti prie gyvenimo XXI amžiuje“, - paaiškino konsultacijų bendrovės „JLS Consulting“ direktorius Johnas Stricklandas.

Gili recesija privertė verslininkus mažinti išlaidas kelionėms ir rinktis ekonominę klasę arba pigių skrydžių bendroves, tokias kaip „Easyjet“ ir „Ryanair“. Tuo tarpu „Lufthansa“, „British Airways“ ir panašūs milžinai priversti galvoti ne apie tai, kada žmonės vėl pradės skraidyti verslo klase, o apie tai, ar tai apskritai įvyks. Kai kurie ekspertai pripažįsta, kad ankstesnis verslo modelis, kai už užuolaidos keliaujantys verslininkai faktiškai subsidijuoja ekonominės klasės keleivius, jau tapo atgyvena.

Todėl siekdami išgyventi oro susisiekimo veteranai privalo iš pagrindų peržiūrėti savo veiklą, tikino J.Stricklandas.

Tačiau tai padaryti yra labai sudėtinga, nes darbuotojai atkakliai priešinasi naujovėms ir rengia streikus. Pastarųjų dienų protesto akcijos Vokietijoje ir Prancūzijoje - tai tik keli iš gausybės pavyzdžių.

„Air France“, „Lufthansa“, „British Airways“ ir „Alitalia“ dėl streikų patyrė daugybę nuostolių, - teigė bendrovės „FBE Aerospace“ analitikas Sajas Ahmadas. - Klientai tokiomis aplinkybėmis linkę rinktis pigių skrydžių bendroves arba Viduriniųjų Rytų bendroves, kurios atrodo labiau patikimos. Tolimų kelionių rinkoje arabų oro bendrovės ketina užimti dominuojančias pozicijas vykdant skrydžius iš Europos į Pietų pusrutulį ir toliau.“

Be to, pasak J.Stricklando, tranzitu keliaujantiems keleiviams patogiau atlikti persėdimą Viduriniuosiuose Rytuose, nei Europoje.

Tuo tarpu Europos rinkoje oro susisiekimo veteranų keleivius pervilioja pigių skrydžių bendrovės. „Ryanair“ šiandien skraidina dvigubai daugiau žmonių, nei „British Airways“.

„Senosios“ oro bendrovės nesėdi rankų sudėjusios ir bando apjungti jėgas. 2004 m. susijungė Prancūzijos „Air France“ ir Nyderlandų KLM. „Lufthansa“ nupirko kelis smulkius konkurentus. „British Airways“ ketina susijungti su Ispanijos „Iberia“ ir sudaryti aljansą su „American Airlines“. Bendrovių jungimasis leidžia sumažinti išlaidas, tačiau personalas labai priešinasi darbo vietų mažinimui.

Pigių skrydžių bendrovės gudraudamos naudojasi įdarbinimo agentūrų siūlomų ir jokioms profsąjungoms nepriklausančių darbuotojų paslaugomis. Tai leidžia joms išvengti ne tik organizuotų streikų, bet ir įmokų į pensijų fondus.

Stambios Europos oro bendrovės sudaro sutartis su partneriais kituose žemynuose ir jungiasi į aljansus, tokius kaip „SkyTeam“, „Star Alliance“ ir „Oneworld Alliance“. Klientas, nusipirkęs vieną bilietą gali skristi kelių oro bendrovių lėktuvais ir rinkti prizines mylias per visą kelionę. Tai padeda išlaikyti vertingus verslo klientus. Tačiau remtis vien tokiais keleiviais oro bendrovės šiandien jau nebegali.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių