Lėktuvo katastrofą Viduržemio jūroje galėjo sukelti žaibas

Po lėktuvo katastrofos prie Libano krantų paieškos operaciją pradėję gelbėtojai neturi vilties rasti gyvųjų. Nelaimės priežastis kol kas nežinoma, bet iškelta versija, kad tai galėjo būti žaibas.

Liudininkai matė ugnies kamuolį

„Maždaug pusę trijų pamatėme didžiulį ugnies kamuolį, - pasakojo vienas liudininkas. - Tokį pat didelį, kaip šita palapinė. Matėme, kaip jis skrido ir nukrito tarp tų dviejų pastatų. Ugnies kamuolys dingo jūroje maždaug už kilometro nuo kranto.“

Oro bendrovės "Ethiopian Airlines" lėktuvas, skridęs į Etiopijos sostinę Adis Abebą, dingo iš radarų ekranų praėjus vos penkioms minutėms po pakilimo iš tarptautinio Rafiko Haririo oro uosto Beirute. Lėktuvas nukrito į jūrą netoli Naamo gyvenvietės, maždaug už 3,5 km nuo kranto.

Katastrofą patyrusiu orlaiviu „Boeing 737-800“ skrido 82 keleiviai, įskaitant kelis mažus vaikus, ir aštuoni įgulos nariai.

Artimieji plūsta ašaromis

Tarptautiniame Rafiko Haririo oro uoste susirinko katastrofą patyrusių keleivių artimieji. Sunkiai tramdydami ašaras jie nekantriai laukia žinių apie paieškos ir gelbėjimo operaciją.

35 metų Ziadhas įsėdo į „Boeing 737-800“ ir išskrido į Etiopiją, nepaisydamas artimųjų prašymų palaukti. Vyras skubėjo susitikti su darbdaviais. Jam buvo pažadėtas darbas kompiuterių bendrovėje.

„Mes bandėme įtikinti jį atidėti skrydį dėl audros, - verkdama pasakojo Ziadho sesuo Andree Qusayfi. - Bet jis atkakliai laikėsi savo, nes turėjo susitikimą dėl darbo.“

Libano premjeras Saadas Hariri pirmadienį visoje šalyje paskelbė gedulą. Uždarytos mokyklos, valstybinės įstaigos.

Gelbėtojai randa tik lavonus

Nepasisydami sudėtingų oro sąlygų, laivai ir sraigtasparniai pirmadienį ryte pradėjo paieškos ir gelbėjimo operaciją, o Libano kariuomenė šukavo paplūdimius, kur vanduo išmetė lėktuvo nuolaužas, gesintuvą, buteliukų su vaistais ir kitokių daiktų. Operacijoje taip pat dalyvauja Jungtinės Tautos, Didžiosios Britanijos, Prancūzijos ir Kipro lėktuvai.

Gelbėtojams katastrofos vietoje kol kas pavyko rasti 23 žmonių kūnus. Apie išgyvenusiuosius jokių žinių nėra.

Dauguma lėktuvo keleivių buvo libaniečiai ir etiopai. Keleivių sąraše taip pat buvo Prancūzijos, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Turkijos, Kanados, Sirijos ir Irako piliečių, o taip pat Prancūzijos ambasadoriaus Beirute žmona Marla Pietton.

Ieško „juodųjų dėžių“

Ekspertai kol kas negali pasakyti, dėl ko įvyko katastrofa. Žinoma, kad lėktuvas pakilo į orą siaučiant audrai. Iš liudininkų parodymų paaiškėjo, kad orlaivis krisdamas degė.

Libano valdžios pareigūnai atmetė galimybę, kad tai galėjo būti teroro aktas. Neįvardyti šaltiniai Rafiko Haririo oro uosto dispečerių tarnyboje pranešė, kad nelaimė galėjo įvykti į lėktuvą trenkus žaibui.

Tiksli katastrofos priežastis paaiškės po nuodugnaus tyrimo. Gelbėtojai toliau ieško lėktuvo „juodųjų dėžių“, kurios padės nustatyti, kas iš tikrųjų įvyko.

Turėjo gerą reputaciją

Valstybinė oro bendrovė „Ethiopian Airlines“ yra viena didžiausių visoje Afrikoje. Skirtingai nei kai kurioms kitoms šio žemyno oro bendrovių, jai leidžiama skraidyti Europoje.

„Ethiopian Airlines“ lėktuvai nuo 1980 m. patyrė dvi skaudžias katastrofas. 1996 m. lapkritį į Dramblio kaulo krantą skridęs šios bendrovės orlaivis buvo užgrobtas trijų ginkluotų vyrų. Jie pareikalavo skristi į Australiją, bet lėktuvui neužteko degalų. Lėktuvas buvo priverstas nusileisti vandenyne netoli Komorų salų. 130 iš 172 orlaiviu skridusių žmonių žuvo.

1988 m. rugsėjį kylant „Ethiopian Airlines“ lėktuvui į jo variklius pakliuvo paukščiai. Per avarinį nusileidimą žuvo 31 iš 105 orlaiviu skridusių žmonių.

„Boeing 737“ katastrofos

2006 m. rugsėjo 29 d. Brazilijoje katastrofą patyrė į Rio de Žaneirą skridęs „Boeing 737-800“, kuriame buvo 155 žmonės.

2006 m. spalio 29 d. netoli Nigerijos sostinės Abudžos dėl piloto klaidos netrukus po pakilimo nukrito „Boeing 737“. Lėktuvu skrido 105 žmonės, tik devyni jų išgyveno.

2007 m. sausio 1 d. Sulavesio saloje sudužo privačios Indonezijos oro bendrovės lėktuvas „Boeing 737“. Žuvo visi 102 juo skridę žmonės.

2007 m. gegužės 5 d. Kamerūne katastrofą patyrė Kenijos oro bendrovės lėktuvas „Boeing 737“, skridęs į Nairobį. Žuvo 114 žmonių: 105 keleiviai ir devyni įgulos nariai.

2007 m. kovo 7 d. leisdamasis Indonezijos Džokjakartos oro uoste orlaivis „Boeing 737“ išvažiavo už tūpimo tako ribų ir užsidegė. 22 iš 133 lėktuvu skridusių žmonių žuvo.

2008 m. rugpjūčio 24 d. iš Biškeko į Teheraną skridęs „Boeing 737“ bandė leistis avariniu būdu Manaso oro uoste, bet sudužo iki jo likus 2 km. Orlaiviu skrido 83 keleiviai ir septyni įgulos nariai. Katastrofą išgyveno 26 žmonės.

2008 m. rugsėjo 14 d. nukrito iš Maskvos į Permę skridęs „Boeing 737-500“. Visi 88 keleiviai ir įgulos nariai žuvo.

2009 m. vasario 25 d. leisdamasis Amsterdamo oro uoste sudužo Turkijos lėktuvas „Boeing 737“, kuriuo skrido 135 žmonės. Nukritęs orlaivis subyrėjo į tris dalis. Žuvo devyni žmonės.

2009 m. gruodžio 23 d. JAV oro bendrovės lėktuvas „Boeing 737“ sudėtingomis oro sąlygomis leisdamasis Jamaikos sostinėje išvažiavo iš tūpimo tako. Lūžo orlaivio važiuoklė, nukrito abu varikliai, bet visi 152 keleiviai ir įgulos nariai liko gyvi.


Šiame straipsnyje: Lėktuvo katastrofa Libane

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių