Konteinervežis, „sujudinęs“ Europą

Didžiausias pasaulyje kada nors buvęs konteinerinis laivas su didžiuliu dėmesiu jau priimamas Vakarų Europos uostuose, o po kelių dienų pirmą kartą tokio dydžio laivas užsuks ir į Baltijos jūrą.

Reisas - per internetą

Europos jūrinė bendruomenė, o ypač Danijos, kur registruotas šis laivas, su didžiuliu susidomėjimu sekė, kaip pirmąjį reisą iš Tolimųjų Rytų į Europą atliko konteinervežis "Maersk Mc-Kinney Moller".

Pietų Korėjos Pusano, Kinijos Kvanguango, Šanhajaus, Ningbo, Jantianio uostuose surinkęs net 18 tūkst. konteinerių (tokį kiekį konteinervežiai gabena pirmą kartą) jis daugiau kaip tris savaites plaukė per Indijos vandenyną, piratų vis dar kontroliuojamą Adeno įlanką, Sueco kanalą. Per piratų zoną konteinervežį lydėjo olandų fregata "Van Speijk F828". Tikimybė, kad piratai pultų šį laivą ir taip buvo nedidelė. Pakrauto laivo borto aukštis yra didelis, piratams sunkiai įveikiamas.

Be to,  "Maersk Mc-Kinney Moller" plaukimas dėl didžiulio susidomėjimo yra ypač viešas. Jo reisas per "Web kamerą" transliuojamas į internetinius tinklus.

Pirmasis gigantas Baltijoje

Pirmąjį uostą Europoje - Roterdamą "Maersk Mc-Kinney Moller" pasiekė rugpjūčio 16 dieną. Po jo laivas dar užsuko į Vokietijos Bremerhaveną. Rugpjūčio 21 dieną "Maersk Mc-Kinney Moller" per Danijos sąsiaurius įplauks į Baltijos jūrą. Jį po kelių dienų priims Lenkijos Gdansko uosto konteinerių terminalas.

Tokio lygio laivas Baltijos jūroje lankysis pirmą kartą. Konteinervežis iš tiesų įspūdingas. Jis gali priimti iki 18340 TEU konteinerių. Iki šiol didžiausi konteinervežiai talpindavo per 16 tūkst. TEU.

"Maersk Mc-Kinney Moller" ilgis 399 metrai, plotis - 59 metrai, aukštis 73 metrai. Gramzda iki 15,5metrų. Jame sumontuoti du po 43 tūkst. AG varikliai. Laivas gali plaukti 23 mazgų greičiu.

Laivas milžinas pavadintas neseniai mirusio per 90 metų sulaukusio "A.P. Moller-Maersk" grupės įmonių įkūrėjo Maersk Mc-Kinney Moller garbei.

Projektuojami dar didesni

Kompanija "Maersk Line" yra paskelbusi, kad iš viso bus pastatyta 20 vadinamosios "Triple E" klasės konteinervežių. Kiekvieno tokio laivo statyba kainuoja apie 185 mln. JAV dolerių.

Laivai statomi Pietų Korėjos "Daewoo Shipbuilding" statykloje.

Pirmasis laivas "Maersk Mc-Kinney Moller" nuolat plaukios AE10 tarpkontinentinėje linijoje tarp Pietų Korėjos ir Šiaurės Europos. Ateityje nauji statomi laivai užpildys ir kitas linijas ne tik tarp Tolimųjų Rytų ir Europos, bet ir tarp Azijos ir Amerikos žemynų.

"Triple E" atvėrė naują konteinerinių laivų klasę. Tačiau ir tai, kas jau pastatyta nelaikoma aukščiausiu pasiekimu konteinerinėje laivyboje. Jau projektuojami naujesnės "Malaccamax" klasės konteinervežiai, kurie priims iki 22 tūkst. TEU konteinerių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

juozas

juozas portretas
kur suzinoti veb kameros svetaines adresa?

Balys

Balys portretas
Labai geras pavyzdys, kuo jis skiriasi nuo "smulkaus verslo", kurį taip propaguoja mūsų ekonomistai.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių