Ką slepia L.Kaczynskio lėktuvo katastrofos vietoje daryti vaizdo įrašai ir nuotraukos?

Lenkijos premjeras trečiadienį žada atskleisti pirmuosius prezidento lėktuvo katastrofos tyrimo rezultatus. Mįslingoje byloje atsiranda vis daugiau klaustukų.

Penkios versijos

Lenkijos prokurorai nagrinėja mažiausiai penkias versijas - teroro akto, techninio gedimo, prastų oro sąlygų, pilotų klaidos ir dispečerių klaidos. Nei viena jų kol kas neatmesta, bet ir išskirti pagrindinę tyrėjai kol kas nesiryžta. Jie pripažįsta, kad katastrofos byloje yra pernelyg daug klaustukų.

Vis dar nepavyksta nustatyti tikslaus katastrofos laiko. Oficialiose ataskaitose rašoma, kad lėktuvas susidūrė su žeme 10.56 val. Maskvos laiku. Tačiau Lenkijos laikraščio „Gazeta Wyborcza“ duomenimis, lėktuvo įranga nustojo veikti 10.41 val. Tuo tarpu Rusijos energetikai pranešė, kad elektros linijos katastrofos vietoje nutrūko 10.39 val.

Mįslingas vaizdo įrašas

Dar sunkesniu galvosūkiu tyrėjams tapo internete anksčiau pasirodęs vaizdo įrašas, padarytas katastrofos vietoje tik nukritus lėktuvui. Įrašo autorius rankose laikydamas kamerą bėgo prie rūkstančių ir degančių nuolaužų. Kamera užfiksavo sirenos kaukimą, iš tolo sklindančius raginimus pasitraukti ir garsus, panašius į šūvių.

Lenkijos tyrėjai detaliau išanalizavo įrašą ir išgirdo rusiškai ir lenkiškai kalbančių vyrų bei moterų balsus. Tarp nuolaužų ir šalia jų taip pat galima įžvelgti judančius siluetus, panašius į žmonių, bet prasta įrašo kokybė neleidžia padaryti tikslių išvadų. Lenkijos prokurorai taip pat rado ir apklausė įrašo autorių, bet vertingos informacijos iš jo neišgirdo.

Ekspertai teigia, kad katastrofos vietoje sproginėti galėjo kulkos Lenkijos prezidento apsaugos darbuotojų turėtos kulkos. Lėktuve buvo mažiausiai septyni pistoletai. Taip pat iškelta versija, kad sproginėjo deguonies balionai. Neatmetama galimybė, kad šūviais į orą nubaidyti smalsuolius bandė į katastrofos vietą skubėję pareigūnai.

Kodėl keitė lempas?

Nemažai klausimų sukėlė žiniasklaidoje pasirodžiusios nuotraukos, kuriose uniformuoti pareigūnai keičia Smolensko oro uosto „Severnyj“ šviesų signalinės sistemos lempas.

„Būtina išsiaiškinti, ar šie darbai buvo suplanuoti iš anksto, ar toks sprendimas buvo priimtas po nelaimės“, - sakė patyręs lėktuvų katastrofų tyrėjas amerikietis Gregas Phillipsas.

Prieš keturias dienas iki Lenkijos prezidento žūties Smolensko oro uoste „Severnyj“ sėkmingai leidosi ir kilo Rusijos ir Lenkijos premjerų lėktuvai. Nepatvirtintais duomenimis, Vladimiro Putino apsaugos tarnyba aerodrome įrengė papildomą mobilią aukštų dažnių navigacinę sistemą, kuri pasibaigus vizitui buvo demontuota.


Šiame straipsnyje: Lenkijos prezidento žūtis

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių