JAV pirkėjai „Juodąjį penktadienį“ šluoja parduotuves

  • Teksto dydis:

Tradicionalistai jos nemėgsta, bet vadinamojo Juodojo penktadienio apsipirkimo karštligė Jungtinėse Valstijose yra tokia pati Padėkos dienos švenčių dalis kaip ir kalakutas ar moliūgų pyragas.

Per keturias šventines dienas amerikiečiai išleis dešimtis milijardų dolerių ir jokio dvejojimo tikrai nėra Virdžinijos prekybos centre „Leesburg Corner“, esančiame netoli JAV sostinės Vašingtono.

Žmonėms nė nespėjus gerai suvirškinti kepto kalakuto, dauguma parduotuvių ketvirtadienį – Padėkos dieną – čia jau buvo 28 valandoms atidarytos beatodairiško vartotojiškumo šventei, kuri be sustojimo truks visą naktį ir dieną iki penktadienio 22 valandos.

Po nedrąsios pradžios daugelyje parduotuvių vidurnaktį buvo sausakimša: beveik 100 žmonių laukė eilėje prie madingų drabužių, avalynės ir aksesuarų parduotuvės „Kate Spade New York“, nors vakare oro temperatūra nukrito dar vienu ar dviem laipsniais.

Prie parduotuvės „Coach“ durų žmonės laukė dar iki jos atidarymo. Kaip ir prie „J. Crew“ ar „Sunglass Hut“.

Hide (Hidė) ir Miho, pora iš Tokijo, bet jau senokai gyvenanti čia, pirmąją DKNY parduotuvės darbo valandą pasičiupo du žieminius paltus.

„Gavome 50 proc. nuolaidą, bet su dar viena 20 proc. nuolaida papildomai. Paltai yra po vieną mums abiems, nes čia gana šalta“, – sakė Hide, rankoje laikydamas tris maišus.

Galbūt visą naktį 

Ilgu Padėkos dienos savaitgaliu JAV prasideda šventinio apsipirkimo sezonas ir „juodasis penktadienis“ jau seniai laikomas lemiama diena prekybininkams.

Tačiau buvo kritikuojami tie prekybininkai, kurie duris atveria jau Padėkos dieną, nelaukdami paties penktadienio. Kai kas klausia, ar parduotuvių darbuotojai, kaip ir visi kiti, nenusipelno laisvos dienos praleisti su šeimomis.

„Jie neprivalo dirbti. Spėju, kad jie tai daro už pinigus. Jie čia neverčiami“, – sakė 17-metis Henri Brownas (Henris Braunas), kuris drauge su 15-mečiu broliu Willu buvo tarp pirmųjų pirkėjų.

„Ir jiems gali patikti žmonių antplūdis“, – pridūrė Henri, kuris pirmąją valandą išleido daugiau kaip 130 dolerių ir džiaugėsi savo pirkiniais: dviem striukėmis, tarp jų – tamsiai mėlyna, kurią jau buvo apsivilkęs, akiniais nuo saulės ir kelnėmis.

19-metė Vera Luo iš Kinijos, kuri studijuoja Vašingtone, atvyko apsiginklavusi lagaminu ir buvo pasirengusi jį kimšte prikimšti naujais pirkiniais, kurie, pasak jos, Kinijoje būtų brangesni.

Ji su dviem draugais sumokėjo 60 dolerių už taksi iš JAV sostinės ir nusiteikė ilgai „medžioklei“.

„Nė nenumanau, kur mano draugai ar kada aš juos surasiu, – sakė ši ekonomikos studentė, laikydama daugiau kaip 100-o parduotuvių tame prekybos komplekse katalogą. – Kol kas nusipirkau tik kontaktinių lęšių skysčio, bet turiu 500 dolerių ir noriu nusipirkti krepšį iš „Coach“. Nežinau, kiek ilgai čia būsime. Galbūt visą naktį“.

Taktinė prieiga 

48 metų kibernetinio saugumo inžinierius Mamadou Niassas (Mamadu Niasas), kuris yra kilęs iš Senegalo, pareiškė jau gerai įvaldęs apsipirkimo po Padėkos dienos meną.

„Tai nėra pigiausias laikas metuose. Po Kalėdų būna pigiau, bet aš atėjau šiandien, nes yra didesnis pasirinkimas – po Kalėdų nieko nelieka“, – išmintingai kalbėjo jis.
Jis taip pat atvyko anksti, bet laikėsi labiau taktinės prieigos ir nepuolė stačia galva į pirkimo sūkurį.

„Esu gerai pasirengęs ir turiu sąrašą keturių prekės ženklų, kurių noriu: „Columbia“, „Tommy Hilfiger“, „Calvin Klein“ ir „Ralph Lauren“. Ir aš (tai) gausiu“, – pasakė jis tvirtai.

Vietos gyventoja Jeanette (Džanet), kuri sakė, kad jai – „104-eri“, taip pat nesileido įtraukiama didesnių nei 50 proc. nuolaidų karštligės.

Atsisėdusi atsipūsti ant suolelio, kol jos dukra ir provaikaitė lakstė aplinkui, ji papasakojo, kad internete patikrino „Michael Kors“, prieš išleisdama kiek daugiau nei 100 dolerių.

„Anksčiau nenorėjau mokėti didelės kainos, bet tai buvo su gana didele nuolaida“, – sakė ji spindinčiomis akimis ir trindama šąlančius skruostus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių