JAV pilotui pateikti kaltinimai dėl sumaišties sukėlimo skrydžio metu

JAV pilotui, kuris skrendant ėmė šūkauti apie teroristus ir rugsėjo 11-osios išpuolius, buvo pateikti kaltinimai dėl trukdymo lėktuvo įgulai per dramatišką nervinį priepuolį, trečiadienį pranešė pareigūnai.

Per antradienį įvykusį incidentą 49 metų lėktuvo kapitoną Claytoną Fredericką Osboną (Kleitoną Frederiką Osboną) teko tramdyti keliems keleiviams, o oro bendrovės „JetBlue“ laineris, skridęs iš Niujorko į Las Vegasą, turėjo neplanuotai nusileisti Teksaso mieste Amarile.

C.F.Osbonas tebėra laikomas vienos Amarilo ligoninės saugomame psichiatrijos skyriuje, o JAV prokurorė Sarah Saldana nurodė, kad pilotui gresia iki 20 metų laisvės atėmimo, jeigu jis būtų pripažintas kaltu.

Neįprasta, kad tokie kaltinimai buvo pateikti komercinės aviacijos pilotui, o vienas JAV pareigūnas sakė neprisimenantis, kad pastaraisiais metais būtų iškelta panaši byla.

Vieno JAV Federalinio tyrimų biuro (FTB) agento parodymuose sakoma, kad neįprastų ženklų buvo užfiksuota dar prieš laineriui „Airbus A320“ išskrendant iš Niujorko LaGuardios oro uosto į Las Vegasą su 141 keleiviu ir įgulos nariu.

C.F.Osbonas pavėlavo atvykt į oro uostą ir nedalyvavo įprastame įgulos pasitarime prieš skrydį, nurodė agentas Johnas Whitworthas, pridūręs, kad problemos tęsėsi lėktuvui pakilus.

„Kai lėktuvas pakilo iš JFK ir kilo į numatytą aukštį prieš suplanuotą penkių valandų skrydį, Osbonas kapitono padėjėjui (KP) pasakė, kad yra kažkieno vertinamas, tačiau KP nežinojo, ką tai reiškia, - sakė J.Whitworthas. - Osbonas vėliau kalbėjo apie savo bažnyčią ir būtinybę “susitelkti„, taip pat paprašė KP perimti valdymą ir dirbti su radijo (siųstuvais). Osbonas pradėjo kalbėti apie religiją, tačiau, pasak KP, jo kalbos nebuvo rišlios.“

Kapitono padėjėjas itin susirūpino, kai C.F.Osbonas pareiškė, kad „viskas tiesiog nesvarbu“ ir „apšaukė per radiją oro dispečerius, nurodydamas jiems nutilti“, sakoma agento parodymuose.

Vėliau C.F.Osbonas "išjungė radijo siųstuvus, pritemdė savo monitorius ir griežtai išbarė KP, kad šis mėgino kalbėti per radiją, pridūrė jis.

„Kai Osbonas pareiškė “Mums reikalingas tikėjimo šuolis", kapitono padėjėjas labai susirūpino.

„Osbonas pradėjo kalbėti, mėgindamas susieti visiškai nesusijusius skaičius, taip pat kalbėjo apie nuodėmes Las Vegase. Vienu metu Osbonas pareiškė (kapitono padėjėjui): “Mes neskrendame į Vegasą„ ir pradėjo sakyti (kalbą), kuri buvo apibūdinta kaip pamokslas“, - aiškino J.Whitworthas.

Tada kapitono padėjėjas pasiūlė į kabiną vieną lėktuvu skridusį „JetBlue“ kapitoną, kuris tuo metu buvo ne tarnyboje, o C.F.Osbonas tuo metu staiga atsistojo ir išėjo į lainerio priekyje esantį tualetą.

Kai kapitonas išėjo iš tualeto, jis pradėjo kalbėtis su stiuardesėmis, užsimindamas, kad „lėktuve yra 150 sielų“.

„Osbonas nuėjo į lėktuvo galą, tačiau pakeliui sustojo ir paklausė vieno keleivio, ar jam kas nors nepatinka. Tada Osbonas nulėkė atgal į priekinį koridorių ir mėgino įvesti savo kodą, kad grįžtų į kabiną“, - sakoma agento parodymuose.

„Keli keleiviai prisidėjo ir parbloškė Osboną priekiniame koridoriuje, kur jis toliau šaukė apie Jėzų, rugsėjo 11-ąją, Iraką, Iraną ir teroristus“, - nurodoma išsamioje šio skrydžio ataskaitoje.

Kapitono padėjėjas „paskelbė avarinę padėtį ir nukreipė lėktuvą į Amarilą, nutupdydamas (lainerį), kai keleiviai tebetramdė Osboną“, - sakoma dokumente, kurį citavo Teksaso Šiaurinės apygardos federalinė prokurorė Sarah R.Saldana.

Reaguodami į šį incidentą, keli keleiviai, tarp kurių buvo nemažai tvirto sudėjimo profesionalių apsaugininkų, vykusių į konferenciją Las Vegase, užgriuvo ant besipriešinančio kapitono ir laikė jį prispaudę iki skrydžio pabaigos.

Mobiliaisiais telefonais nufilmuotuose ir JAV televizijos parodytuose vaizdo įrašuose matomas lėktuve kilęs chaosas, kai grupė keleivių nuskubėjo padėti sutramdyti pilotą, kuris buvo girdimas isteriškai šaukiantis.

4-6 keleiviai turėjo sėdėti ant pargriauto kapitono apie 20 minučių, kol lėktuvas, iki tol skridęs tris su puse valandos, skubiai nusileido, pasakojo liudininkai.

Televizijos reportažuose matoma, kaip Amarilo oro uoste pilotas buvo iškeltas iš lėktuvo ant neštuvų. Šiame mieste keleiviai praleido kelias valandas, kol galėjo vėl išskristi į JAV lošimų sostinę dykumoje.

„JetBlue“ generalinis direktorius Dave'as Bargeris gyrė greitai išeitį radusį kapitono padėjėją, taip pat keleivius, kurie padėjo sutramdyti įgulos vadą.

„Susidarė sudėtinga padėtis dideliame aukštyje. Klientai ir įgula atliko tiesiog nuostabų darbą, - jis sakė televizijos NBC laidai “Today Show„. - Vakar buvo atliktas išties komandinis darbas 10 kilometrų aukštyje.“

„Šį kapitoną seniai pažinojau asmeniškai. Anksčiau nebuvo jokių požymių, kad tai gali nutikti“, - pridūrė D.Bargeris.

JAV pilotui, kuris skrendant ėmė šūkauti apie teroristus ir rugsėjo 11-osios išpuolius, buvo pateikti kaltinimai dėl trukdymo lėktuvo įgulai per dramatišką nervinį priepuolį, trečiadienį pranešė pareigūnai.

Per antradienį įvykusį incidentą 49 metų lėktuvo kapitoną Claytoną Fredericką Osboną (Kleitoną Frederiką Osboną) teko tramdyti keliems keleiviams, o oro bendrovės „JetBlue“ laineris, skridęs iš Niujorko į Las Vegasą, turėjo neplanuotai nusileisti Teksaso mieste Amarile.

C.F.Osbonas tebėra laikomas vienos Amarilo ligoninės saugomame psichiatrijos skyriuje, o JAV prokurorė Sarah Saldana nurodė, kad pilotui gresia iki 20 metų laisvės atėmimo, jeigu jis būtų pripažintas kaltu.

Neįprasta, kad tokie kaltinimai buvo pateikti komercinės aviacijos pilotui, o vienas JAV pareigūnas sakė neprisimenantis, kad pastaraisiais metais būtų iškelta panaši byla.

Vieno JAV Federalinio tyrimų biuro (FTB) agento parodymuose sakoma, kad neįprastų ženklų buvo užfiksuota dar prieš laineriui „Airbus A320“ išskrendant iš Niujorko LaGuardios oro uosto į Las Vegasą su 141 keleiviu ir įgulos nariu.

C.F.Osbonas pavėlavo atvykt į oro uostą ir nedalyvavo įprastame įgulos pasitarime prieš skrydį, nurodė agentas Johnas Whitworthas, pridūręs, kad problemos tęsėsi lėktuvui pakilus.

„Kai lėktuvas pakilo iš JFK ir kilo į numatytą aukštį prieš suplanuotą penkių valandų skrydį, Osbonas kapitono padėjėjui (KP) pasakė, kad yra kažkieno vertinamas, tačiau KP nežinojo, ką tai reiškia, - sakė J.Whitworthas. - Osbonas vėliau kalbėjo apie savo bažnyčią ir būtinybę “susitelkti„, taip pat paprašė KP perimti valdymą ir dirbti su radijo (siųstuvais). Osbonas pradėjo kalbėti apie religiją, tačiau, pasak KP, jo kalbos nebuvo rišlios.“

Kapitono padėjėjas itin susirūpino, kai C.F.Osbonas pareiškė, kad „viskas tiesiog nesvarbu“ ir „apšaukė per radiją oro dispečerius, nurodydamas jiems nutilti“, sakoma agento parodymuose.

Vėliau C.F.Osbonas "išjungė radijo siųstuvus, pritemdė savo monitorius ir griežtai išbarė KP, kad šis mėgino kalbėti per radiją, pridūrė jis.

„Kai Osbonas pareiškė “Mums reikalingas tikėjimo šuolis", kapitono padėjėjas labai susirūpino.

„Osbonas pradėjo kalbėti, mėgindamas susieti visiškai nesusijusius skaičius, taip pat kalbėjo apie nuodėmes Las Vegase. Vienu metu Osbonas pareiškė (kapitono padėjėjui): “Mes neskrendame į Vegasą„ ir pradėjo sakyti (kalbą), kuri buvo apibūdinta kaip pamokslas“, - aiškino J.Whitworthas.

Tada kapitono padėjėjas pasiūlė į kabiną vieną lėktuvu skridusį „JetBlue“ kapitoną, kuris tuo metu buvo ne tarnyboje, o C.F.Osbonas tuo metu staiga atsistojo ir išėjo į lainerio priekyje esantį tualetą.

Kai kapitonas išėjo iš tualeto, jis pradėjo kalbėtis su stiuardesėmis, užsimindamas, kad „lėktuve yra 150 sielų“.

„Osbonas nuėjo į lėktuvo galą, tačiau pakeliui sustojo ir paklausė vieno keleivio, ar jam kas nors nepatinka. Tada Osbonas nulėkė atgal į priekinį koridorių ir mėgino įvesti savo kodą, kad grįžtų į kabiną“, - sakoma agento parodymuose.

„Keli keleiviai prisidėjo ir parbloškė Osboną priekiniame koridoriuje, kur jis toliau šaukė apie Jėzų, rugsėjo 11-ąją, Iraką, Iraną ir teroristus“, - nurodoma išsamioje šio skrydžio ataskaitoje.

Kapitono padėjėjas „paskelbė avarinę padėtį ir nukreipė lėktuvą į Amarilą, nutupdydamas (lainerį), kai keleiviai tebetramdė Osboną“, - sakoma dokumente, kurį citavo Teksaso Šiaurinės apygardos federalinė prokurorė Sarah R.Saldana.

Reaguodami į šį incidentą, keli keleiviai, tarp kurių buvo nemažai tvirto sudėjimo profesionalių apsaugininkų, vykusių į konferenciją Las Vegase, užgriuvo ant besipriešinančio kapitono ir laikė jį prispaudę iki skrydžio pabaigos.

Mobiliaisiais telefonais nufilmuotuose ir JAV televizijos parodytuose vaizdo įrašuose matomas lėktuve kilęs chaosas, kai grupė keleivių nuskubėjo padėti sutramdyti pilotą, kuris buvo girdimas isteriškai šaukiantis.

4-6 keleiviai turėjo sėdėti ant pargriauto kapitono apie 20 minučių, kol lėktuvas, iki tol skridęs tris su puse valandos, skubiai nusileido, pasakojo liudininkai.

Televizijos reportažuose matoma, kaip Amarilo oro uoste pilotas buvo iškeltas iš lėktuvo ant neštuvų. Šiame mieste keleiviai praleido kelias valandas, kol galėjo vėl išskristi į JAV lošimų sostinę dykumoje.

„JetBlue“ generalinis direktorius Dave'as Bargeris gyrė greitai išeitį radusį kapitono padėjėją, taip pat keleivius, kurie padėjo sutramdyti įgulos vadą.

„Susidarė sudėtinga padėtis dideliame aukštyje. Klientai ir įgula atliko tiesiog nuostabų darbą, - jis sakė televizijos NBC laidai “Today Show„. - Vakar buvo atliktas išties komandinis darbas 10 kilometrų aukštyje.“

„Šį kapitoną seniai pažinojau asmeniškai. Anksčiau nebuvo jokių požymių, kad tai gali nutikti“, - pridūrė D.Bargeris.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių