J.Assange'as pirmoje savo TV laidoje kalbėjo su „Hizbollah“ vadovu

Tinklalapio „WikiLeaks“ įkūrėjas Julianas Assange'as antradienį debiutavo kaip vienos Kremliaus finansuojamos televizijos laidos vedėjas, sąmoningai pasirinkdamas savo pirmuoju pašnekovu prieštaringai vertinamą Libano islamistų grupuotės „Hizbollah“ vadovą.

Nors tebėra laikomas namų arešte Londone, vyriausybių paslaptis viešinančio tinklalapio įkūrėjas kalbėjosi tiesioginiu vaizdo tiltu su „Hizbollah“ lyderiu Hassanu Nasrallah, kurį JAV ir Izraelis laiko teroristu.

Šis interviu buvo rodomas Rusijos tarptautinio naujienų kanalo RT laidoje „The World Tomorrow“ ir buvo iš anksto plačiai reklamuojamas.

Keliomis kalbomis transliuojanti televizija, kuri neslepia, kad atskleidžia Rusijos požiūrį į įvykius pasaulyje ir kurios šūkis yra „Klausk daugiau“, kurstė žiūrovų nekantrumą, žadėdamas, kad pirmasis laidos svečias daugeliui sukels pasipiktinimą.

„Nenustebčiau, jeigu po pirmosios laido vanagai panorėtų nutildyti ne vien Assange'a, bet ir mus“, - RT direktorė Margarita Simonian rašė savo svetainėje socialiniame tinkle „Twitter“, tačiau taip pat pažymėjo, kad laidos svečią pasirinko J.Assange'as.

Pristatydamas pašnekovą J.Assange'as pareiškė, kad H.Nasrallah yra „vienas iš nepaprasčiausių veikėjų Artimuosiuose Rytuose“, taip pat sakė mėginsiantis išsiaiškinti, kodėl jį vieni laiko „laisvės kovotoju“, o kiti - „teroristu“.

Kalbėdamas iš neįvardytos vietos Libane, prie Libano ir „Hizbollah“ vėliavų sėdintis H.Nasrallah geraširdiškai šypsojosi, dėstydamas savo judėjimo poziciją dėl konflikto Sirijoje.

Jis kritikavo „Amerikos hegemoniją“ ir teigė, kad Izraelis yra „nedraugiška valstybė“. Šis pašnekesys, kuris buvo titruojamas anglų kalba, pasak RT, buvo H.Nasrallah „pirmasis interviu Vakaruose nuo 2006 metų Izraelio ir Libano karo“.

Per pusvalandį trukusią laidą J.Assange'as sėdėjo prie darbo stalo nedideliame kambaryje, vilkėdamas glamžytus baltus marškinius, o lentynose už jo matėsi knygos ir įrašinėjimo technika.

RT pasiekė žurnalistinę pergalę, organizavusi šią laidą, o J.Assange'as viename reklaminiame interviu sakė, kad šį kanalą pasirinko, nes jo skvarba Jungtinėse Valstijose didesnė negu palydovinės arabų naujienų televizijos „al Jazeera“.

Rusijos apžvalgininkai pastebėjo, kad atvirai provokuojantis šios laidos formatas yra skirtas dėmesiui pritraukti ir kai kuriais atžvilgiais atitinka Rusijos užsienio politiką, kurioje per šalies prezidento rinkimų kampaniją nestigo antiamerikietiškų pareiškimų.

Prieš laidą J.Assange'as sakė neabejojantis, kad sulauks kritikos dėl šios laidos transliavimo Kremliaus finansuojamu kanalu.

Duodamas interviu RT, jis sakė, jog tikriausiai bus vadinamas priešo kovotoju ir išdaviku už tai, kad „atsigulė į lovą su Kremliumi ir ima interviu iš baisių radikalų visame pasaulyje“.

„Jie galėtų iš tiesų pasidomėti, kaip daroma ši laida: mes ją kuriame; išlaikome visišką redakcinę kontrolę“, - pareiškė jis, pridūręs, kad taip pat yra ėmęs interviu tiekt iš Rusijos opozicijos, tiek iš vyriausybės veikėjų.

12 dalių savaitinių laidų ciklo prodiuseriais tapo J.Assange'o bendrovė „Quick Roll Productions“, o RT, kuri anksčiau buvo žinoma kaip „Russia Today“, turi teisę pirmoji transliuoti šias laidas.

J.Assange'as laikomas namų arešte Didžiojoje Britanijoje jau beveik 500 dienų, laukdamas Londono Aukščiausiojo Teismo sprendimo, ar jis gali būti išduotas Švedijai, siekiančiai apklausti „WikiLeaks“ įkūrėją dėl įtariamo išžaginimo ir lytinės prievartos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių