Ispanijos miesteliai tikisi atkartoti „Tomatinos“ festivalio sėkmę

  • Teksto dydis:

Ispanijoje kasmet rengiamas pomidorų mūšis „Tomatina“, laikomas „didžiausiu pasaulyje svaidymusi maisto produktais“, suteikė didelį postūmį rytinio Bunjolio miesto ekonomikai, bet dabar iš kiti šalies miestai rengia neįprastas gatvės šventes, mėgindami atkartoti šią sėkmę.

Per trečiadienį surengtą šių metų „Tomatiną“ 160 tonų prinokusių pomidorų buvo išversti iš sunkvežimių ant džiūgaujančios miniose. Miestelyje, turinčiame tik 10 tūkst. gyventojų, per valandą trukusį mūšį 22 tūkst. pusnuogių vietinių ir turistų svaidė vieni į kitus pomidorus ir murkdėsi gatvę užliejusioje raudonoje tyrėje.

Manoma, kad „Tomatinos“ tradicija prasidėjo 1945 metais, kai grupė vietos jaunuolių pagrobė pomidorų ir kitų daržovių iš vieno gatvės prekiautojo ir pradėjo juos svaidyti vieni į kitus.

Pinigų pristigusi vietos valdžia nuo 2013 metų pradėjo rinkti dalyvių mokestį ir nusamdė privačią bendrovę platinti bilietus. Šis žingsnis taip pat turėjo padidinti saugumą, nes prieš įvedant bilietų sistemą siaurose senamiesčio gatvelėse pomidorais svaidydavosi daugiau kaip 45 tūkst. žmonių.

Ši spalvinga šventė buvo pavaizduota keliuose filmuose – tarp jų 2014-ųjų britų romantiškoje komedijoje „Atostogos!“ (Walking on Sunshine) ir 2011-aisiais Indijoje susuktoje juostoje „Gyvenimas negali būti nuobodus“ (Zindagi Na Milegi Dobara). Bunjolio pomidorų mūšių vaizdai matomi ne vienoje tarptautinių prekių ženklų televizijos reklamoje.

„Tai garbė, bet taip pat didelė atsakomybė, nes visi nukreipę akis į mus“, – sakė Bunjolio meras Rafaelis Perezas (Rafaelis Peresas).

2002 metais Bunjolis užregistravo „Tomatina“ kaip prekės ženklą. Dėl to miestelis gauna pajamų iš šios šventės vaizdus naudojančios reklamos, užsakomos bendrovių, tokių kaip Pietų Korėjos technologijų milžinė „Samsung“ ir Australijos kelionių draudimo agentūra „Cover Moore“.

Kiekvienas šventės filmavimas miestui atneša apie 300 tūkst. eurų. Be to, papildomų pajamų gaunama iš filmavimo komandų narių apgyvendinimo ir maitinimo, sakoma „Tomatina“ oficialiame tinklalapyje.

Kiti neįprastus festivalius rengiantys Ispanijos miesteliai stengiasi nukopijuoti Bunjolio sėkmės receptą.

Netoli Madrido esantis mažytis Mataelpino miestelis užregistravo savo kasmetinį festivalį „Boloencierro“. Per šią šventę drąsuoliai bėga priešais 200 kg sveriantys didžiulį putplasčio rutulį, riedantį gatvėmis nuokalne į miestelio koridos areną.

Trijų metrų skersmens kamuolio ridenimas nuo 2010 metų pakeitė tradicinį bėgimą su buliais, kai nutrūktgalviai lenktyniaudavo su panašiu maršrutu lėkdavusia grupe galvijų, sveriančių po pusę tonos. Visgi pavojus nedaug sumažėjo, nes putplusčio rutulys jau yra sužeidęs kelis dalyvius.

Pakeisti tradiciją paskatino Ispanijos ekonomikos nuosmukis, privertęs miestelius skirti mažiau lėšų kasmetiniams festivaliams. Visgi atnaujinta „Boloencierro“, rengiama kiekvieną rugpjūtį, pasirodė esanti populiari.

Šiauriniame vyndarystės regione La Riochoje esantis Haro miestelis šiemet pradėjo savo kasmetinio „vyno mūšio“ registracijos procesą. Pareiškime sakoma, kad ši tradicija yra „tarptautinį susidomėjimą keliantis festivalis“.

Per kiekvienas Petrines (birželio 29-ąją) tūkstančiai vietos gyventojų ir turistų išlieja tūkstančius litrų vyno, laistydamiesi iš kibirų, vynmaišių arba vandens pistoletų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių