ES susitarė su Kinija dėl atmosferos taršos anglies dvideginiu

Kinija, kuri yra daugiausiai anglies dvideginio į atmosferą išmetanti valstybė pasaulyje, sudarė susitarimą dirbti su Europos Sąjunga (ES) dėl šios taršos mažinimo per įvairius projektus, tarp jų - kinų prekybos taršos kvotomis schemų plėtojimą, ketvirtadienį pranešė Europos Komisija.

ES ir Kinija dažnai nesutardavo klimato politikos klausimais, ir Pekinas nepaisė ES įstatymo, pagal kurį visoms Europos oro uostais besinaudojančioms oro bendrovėms reikia mokėti už savo taršą pagal ES prekybos taršos kvotomis schemą (Emissions Trading Scheme, ETS).

Tuo pačiu metu abi šalys tęsė nelengvą dialogą, įskaitant ES ir Kinijos šios savaitės susitikimą Briuselyje.

ES plėtros komisaras Andris Piebalgas ir Kinijos prekybos ministras Chen Demingas pasirašė finansinį susitarimą dėl pereigos prie „mažai anglies dvideginio į aplinką išskiriančios ekonomikos ir “šiltnamio efekto„ dujų emisijos mažinimo Kinijoje“, sakoma Komisijos pranešime.

Komisija labai nori partnerysčių su kitomis emisijos schemomis, kad sustiprintų savo pačios ETS, pagal kurią  anglies dvideginio kaina nukrito gerokai žemiau lygio, reikalingo „žaliosioms“ investicijoms skatinti.

Praėjusį mėnesį Europos Komisija sutiko iki 2018 metų susieti savo ETS su Australijos schema.

ES klimato komisarė Connie Hedegaard ketvirtadienį sakė, kad finansinis susitarimas su Kinija yra „svarbus žingsnis dėl dar glaudesnio bendradarbiavimo siekiant energingos tarptautinės anglies dvideginio rinkos“.

„Nereikia nė sakyti, jog didelis skirtumas, kai dabar ir Kinija nori naudotis anglies dvideginio rinkomis, kad ekonomiškai mažintų emisiją ir skatintų mažai anglies dvideginio į aplinką išskiriančias technologijas“, - sakoma jos pareiškime.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vilkickas

Vilkickas portretas
Tai sutarkime, kas tai yra "žaliosios" technologijos, — ar tos, kurios neišmeta CO2, ar tos, kurios naudoja "žalius" energijos šaltinius, augalinės kilmės medžiagas. Vienu atveju atomonė energija yra labai "žalia", kitu atveju biodyzelinas dar "žalesnis", nors jisai duoda ne mažiau CO2, negu paprasti naftos produktai. O gal atsiklausime pas Balsio žalios politikos specialistus?
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių