Dar penkios sekundės, ir Lenkijos prezidentas būtų likęs gyvas

Juodųjų dėžių įrašai rodo, kad pilotams pritrūko vos penkių sekundžių Lenkijos prezidento lėktuvui ištiesinti, rašo laikraštis „Dziennik“.

Įrašai rodo, kad lėktuvo „Tu-154“ kapitonas Arkadiuszas Protasiukas per vėlai suprato, kad pavojingai priartėjo prie žemės. Suvokęs tai, jis pabandė pakelti lėktuvą. Bet dėl variklių konstrukcijos ypatumų lėktuvas „Tu-154“ iš tūpimo į kilimo režimą pereina per 10 sekundžių. Kai lėktuvas rėžėsi į žemę, varikliai buvo spėję pasiekti tik 60 proc. kilimui reikalingo galingumo. Jeigu pilotai turėtų dar bent penkias sekundes, katastrofos būtų buvę galima išvengti.

Kai A.Protasiukas suprato, kad staigiai pakilti nepavyks, jis pabandė patupdyti lėktuvą „ant pilvo“. Kad neįsismeigtų į žemę, pilotas pakėlė lėktuvo nosį. Tačiau tuo metu orlaivis sparnu kliudė medį, trečdalis sparno nulūžo. Kai „Tu-154“ uodega palietė žemę, jį ėmė sukti aplink savo ašį. Nulūžo varikliai, lėktuvas apvirtęs aukštyn ratais trenkėsi į žemę ir subyrėjo. Lėktuvo sistemos nustojo veikti 8.41 val. Lenkijos laiku.

Buvęs Lenkijos oro pajėgų pilotų parengimo tarnybos vadovas Piotras Łukaszewiczius mano, kad prezidento lėktuvo pilotus suklaidino nelygus reljefas, o būtent – 60 m gylio dauba, esanti prie pat oro uosto. Kai orlaivis skrido virš jos, davikliai netikėtai parodė, kad aukštis didėja. Norėdamas pataisyti padėtį, pilotas padidino nusileidimo greitį. Netrukus įgula pamatė žemę, bet buvo jau per vėlu.

Tyrėjai nustatė, kad „Tu-154“ skrido 40 metrų žemiau, nei reikėjo.


Šiame straipsnyje: Lenkijos prezidento žūtis

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių