- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Laivybos linijos tarp Danijos ir Anglijos šiuo metu labiausiai kenčia nuo pabėgėlių antplūdžio ir keleivių trūkumo.
Už „zuikius“ – baudos
Danijos Esbjergo uosto DFDS „Scandic terminal“ vadovas Hansas Henrikas Norager teigė, kad jų linija iš Esbjergo į Imingemą patiria didelius nuostolius dėl pabėgėlių.
Už kiekvieną keltu atplaukusį „zuikį“ Anglijos tarnybos skiria po du tūkstančius svarų baudą. Papildomai laivybos kompanijai tenka prisiimti visas pabėgėlių išlaikymo išlaidas.
Pabėgėliai įsigudrina patekti ir į puspriekabes su kroviniais. Buvo atvejis, kai puspriekabėje su sausainiais pasislėpę išalkę azijiečiai atidarė keletą jų pakuočių. Anglijoje jų pirkėjas atsisakė priimti visą partiją sausainių. Nepavyko išsiaiškinti kaip pabėgėliai pateko į puspriekabes. Visos išlaidos dėl sugadinto krovinio teko jūros keltų linijos operatoriui.
Vien 2016 m. buvo užfiksuoti 75 atvejai, kai pabėgėliai nelegaliai keliavo iš Esbjergo į Imingemą.
Anot H.H.Norager, pradžioje pabėgėliai sugebėdavo patekti į terminalą, o po to į laivą. Sugriežtinus patikrą jiems į laivus įmanoma patekti tik kartu su kroviniu plombuotose puspriekabėse.
Saugantis nuo pabėgėlių atsakomybę prisiima vilkikų vairuotojai. Jie prieš kraunant krovinį į keltą pildo patvirtinimo formą apie tai, kad jų automobilyje ar puspriekabėje nėra svetimų. Prieš įvažiuojant į terminalą puspriekabės skanuojamos, jas pasirinktinai tikrina muitininkai.
Populiariausias krovinys – maistas
Danijos DFDS kompanija Esbjergo uoste nuomoja 60 ha teritoriją. Sutartis pasirašyta prieš 50 metų. Ji baigsis po penkerių metų. Esbjergo miesto administracija jūrų keltų terminalą norėtų iškeldinti kitur.
Per 50 m. būta įvairių pasikeitimų. Kažkada iš Esbjergo buvo net 11 linijų. Dabar liko trys – į Didžiosios Britanijos Imingemą, Norvegijos Stavangerį ir Olandijos Amsterdamą.
Esbjergo uoste yra du jūrų keltų operatoriai – DFDS „Scandic terminal“ ir „Esbierg Ro-Ro terminal“. DFDS „Scandic terminal“ Esbjerge priimami ir kitų laivybos kompanijų laivai. Kartais prie rampinių ro ro krantinių švartuojasi ir specializuoti vėjo jėgainių gabenimo laivai.
DFDS „Scandic terminal“ dirba 68 darbuotojai. Terminalas per savaitę priima ir pakrauna 6 jūrų keltus. Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) per savaitę aptarnauja 16 jūrų keltų, Didžiosios Britanijos uostas Imingemas – 45.
DFDS „Scandic terminal“ per metus krauna apie 105 tūkst. vienetų. Tai atitinka maždaug 2 mln. tonų krovinio. KLASCO per metus jūrų keltuose krauna apie 6 mln. tonų krovinių.
DFDS „Scandic terminal“ vadovas H.H.Norager didžiavosi, kad jie keltą krauna maždaug per 2-3 valandas. Imingeme tas procesas trunka apie 6 valandas.
„Pas mus viskas padaryta taip, kad būtų greitas laivo pakrovimas. Nėra jokių sandėlių, tik aikštelės. Keltą Esbjerge vienu metu krauna apie 10 trakų – specialių puspriekabių krovikų“, - aiškino H.H.Norager.
Apie 75 proc. keltų krovinių Esbjergo DFDS „Scandic terminal“ sudaro treileriai, 15 proc. – sunkvežimiai, apie 10 proc. – konteineriai. Taip pat kraunami automobiliai, įvairi žemės ūkio technika. Maždaug trečdalis visų per Esbjergą keliaujančių krovinių yra treileriuose arba konteineriuose su šaldymo įranga. Reiškia, kad iš Danijos į Didžiąją Britaniją keliauja daug maisto produktų.
Tarp Esbjergo ir Imingemo šiuo metu plaukioja 195 m ilgio DFDS krovininiai keltai „ARK Germania“, „ARK Dania“ ir 187 m ilgio „Fiona Seaways“. Jų kelionė tarp šių uostų tęsiasi nuo 18 iki 21 val.
Iš „Brexit“ laukia naudos
2015 m. DFDS uždarė krovinių ir keleivių liniją į Harvichą. Oficialiai pranešta, kad tai padaryta dėl sieros direktyvos, kuri padidino laivybos kaštus ir ši linija tapo nuostolinga. Joje plaukiojo laivas „Sirena Seaways“.
Šis 2003 m. statytas laivas buvo parduotas ir šiuo metu plaukioja kaip Prancūzijos vėliavos laivas „Baie de Seine“ Lamanšo kanale tarp Didžiosios Britanijos Portsmuto ir Prancūzijos Le Havro uostų.
Bet kokie pokyčiai politiniame gyvenime ar laivyboje atsiliepia jūrų keltų linijoms. Kai 2002 m. buvo priimtas sprendimas uždrausti jūrų keltuose laisvą prekybą, ėmė mažėti keleivių. Kai kurias jūrų keltų linijas galutinai pribaigė populiarėjantys pigūs skrydžiai.
DFDS „Scandic terminal“ vadovas H.H.Norager mano, kad Didžiosios Britanijos atsiskyrimas nuo Europos Sąjungos („Brexit“) turės teigiamos įtakos jūrų keltų linijoms. Kai Didžioji Britanija taps ne ES šalimi jūrų keltuose vėl bus galima diegti laisvos prekybos parduotuves, kurios traukia žmones. Taip pat tikimasi, kad tarp Didžiosios Britanijos ir ES šalių po „Brexit“ brangs skrydžiai ir daugiau keleivių rinksis jūrų keltus.
H.H.Norager nemano, kad po „Brexit“ anglai mažiau pirks iš danų maisto produktų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
S. Lavrovas: Šveicarija – atvirai priešiška šalis
Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas pareiškė, kad Šveicarija negali surengti taikos konferencijos dėl karo Ukrainoje, nes ji iš neutralios valstybės virto „atvirai priešiška“. ...
-
V. Zelenskis NATO: Ukrainai reikia mažiausiai septynių sistemų „Patriot“
Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis penktadienį pareiškė, kad jo šaliai reikia mažiausiai septynių oro gynybos sistemų „Patriot“, ir paragino NATO vadovus paskubinti ginkluotės tiekimą sunkumų patiriančioms ukrainieči...
-
J. Bidenas sukėlė nuostabą pasakęs, kad jo dėdės kūną galbūt suvalgė kanibalai10
JAV prezidentas Joe Bidenas (Džo Baidenas) sukėlė nuostabą, užsiminęs kad Naujosios Gvinėjos saloje kanibalai galėjo suvalgyti jo dėdės kūną, kai Antrojo pasaulinio karo metu buvo numuštas lėktuvas, kuriuo jis skrido. ...
-
Kinija sako sukūrusi naują karinį kibernetinį korpusą1
Kinija penktadienį paskelbė, kad sukūrė naują karinį kibernetinį korpusą, sakydama, kad tai sustiprins Pekino gebėjimą „kovoti ir laimėti“ karus. ...
-
J. Stoltenbergas: NATO šalys sutinka atsiųsti Ukrainai daugiau oro gynybos sistemų
NATO šalys sutiko suteikti Ukrainai daugiau oro gynybos priemonių, Kyjivui prašant pažangių sistemų Rusijos atakoms atremti, penktadienį pareiškė Aljanso vadovas Jensas Stoltenbergas. ...
-
„Eurovizija“ sulaukė daugiau kaltinimų: paaiškino sprendimo priežastis6
Internete pasipylė kritika Eurovizijos organizatoriams, mat jie leidžia Izraelio atstovei Eden Golan dalyvauti dainų konkurse, esant tokiai politinei situacijai. Tiesa, tiesioginį nepasitenkinimą iš žmonių gavo ir pati atlikėja – už dalyv...
-
Balandžio orų išdaigos: sniegas – nauja realybė?2
Lietuvai kitą savaitę sinoptikai prognozuoja šlapdribą, o kai kur ir sniegą, o štai Balkanų gyventojai jau išsitraukė žiemines striukes. Kai kur orai pasikeitė drastiškai – per vieną parą temperatūra nukrito nuo bev...
-
Žiniasklaida: JAV tenka 70 proc. užsienietiškų detalių, rastų Rusijos raketose6
Rusijos raketose, kuriomis priešas atakuoja Ukrainą, randama užsienietiškų komponentų. 70 proc. šių detalių tenka JAV kompanijoms. ...
-
Žvalgybos atstovas pakomentavo mėginimą pasikėsinti į V. Zelenskį
Ukrainos gynybos ministerijos Vyriausiosios žvalgybos valdybos atstovas Andrijus Jusovas mano, jog dar vienas mėginimas pasikėsinti į Ukrainos prezidento gyvybę rodo, kad priešas griebiasi metodų, kurie yra už tradicinio karo supratimo ribų. ...
-
A. Blinkenas: JAV neįsitraukusios į jokią puolamąją operaciją4
Jungtinės Valstijos „nėra įsitraukusios į jokią puolamąją operaciją“, penktadienį pareiškė amerikiečių valstybės sekretorius Antony Blinkenas (Entonis Blinkenas), pasirodžius pranešimams, kad Izraelis sudavė atsakomųj...