Į 112 skambučius bus reaguojama greičiau

Rugsėjo 3 d. vyriausybė patvirtino Bendrojo pagalbos telefono numerio infrastruktūros plėtros programą. Planuojama, kad programai įgyvendinti bus skirta lėšų - 90 mln. 774 tūkst. litų. Programą numatoma įgyvendinti iki 2013 metų. 

Siekiant užtikrinti patikimą, greitą ir tikslų reagavimą į pagalbos prašymus visoje Lietuvos teritorijoje, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų (PGT) ir greitosios medicinos pagalbos (GMP) pajėgų valdymą, pranešimų apie pagalbos poreikį parengimą ir perdavimą policijai bei kitoms į pranešimus apie pagalbos poreikį reaguojančioms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir Bendrojo pagalbos centro (BPC) visapusišką integravimą į Lietuvos civilinės saugos ir gelbėjimo sistemą, Vyriausybė patvirtino Vidaus reikalų ministerijos parengtą Bendrojo pagalbos telefono numerio 112 paslaugų infrastruktūros plėtros programą.

Įgyvendinant šią programą bus užtikrinta nuosekli, sklandi, darni ir tinkamai finansuojama BPC plėtra, kuri leis suformuoti universalią ir profesionalią neatidėliotinos pagalbos suteikimo grandį, gebančią operatyviai įvertinti ir reaguoti į plataus spektro pagalbos prašymus. Kadangi regioniniai BPC padaliniai vykdys pagalbos skambučių administravimo ir atitinkamų pagalbos tarnybų pajėgų valdymo funkcijas, tai sudarys sąlygas veiksmingai derinti tarpusavyje į nelaimės vietą vykstančių pagalbos tarnybų veiksmus ir koordinuoti situaciją nelaimės vietoje.

Įgyvendinus BPC plėtros programos nuostatas, bus garantuota, kad visoje Lietuvos teritorijoje, asmeniui, paskambinusiam numeriu 112, į skambutį bus greitai atsakyta, suteikta reikalinga neatidėliotina pagalba, o esant būtinybei atvyks visos reikalingos pagalbos tarnybos. Sumažės laikotarpis nuo kreipimosi dėl skubios pagalbos iki jos suteikimo. Be to, esant poreikiui, iki atvyks atitinkamos pagalbos tarnybos, skambinančiajam bus teikiamos konsultacijos telefonu.

BPC plėtros programos projekte taip pat numatyta, kad išplėtus BPC bus sudarytos sąlygos priimti Europos automobilių neatidėliotinos pagalbos iškvietimo sistemos „eCall" skambučius.

Šiuo metu BPC jam patikėtus uždavinius įgyvendina ir funkcijas atlieka tik Vilniaus mieste ir dalyje Vilniaus rajono savivaldybių teritorijų, administruodamas pagalbos skambučius numeriu 112 ir ugniagesių gelbėtojų bei policijos trumpaisiais telefono ryšio numeriais bei perduoda pagalbos tarnyboms pranešimus apie jų pagalbos poreikį.

Kitoje Lietuvos teritorijos dalyje skambučius numeriu 112, kaip ir trumpuosius policijos telefono ryšio numerius, administruoja 59 teritorinės policijos įstaigos, trumpuosius ugniagesių gelbėtojų telefono ryšio numerius - 48 PGT valdymo punktai, o greitosios medicinos pagalbos trumpuosius telefono ryšio numerius - 59 GMP stotys ir pastotės. Šie pagalbos tarnybų padaliniai savivaldybių teritorijų principu vykdo ir pajėgų valdymo funkciją. Tai lemia didelį dispečerinių tarnybų personalo skaičių ir apsunkina pagalbos tarnybų veiksmų koordinavimą reaguojant į susidariusią ekstremalią situaciją bei šios situacijos valdymą.

Įgyvendinus BPC plėtros programą bus įkurti ir moderniomis technologijomis aprūpinti 4 regioniniai padaliniai Vilniuje, Alytuje, Šiauliuose ir Klaipėdoje, kuriuose dirbs profesionalūs operatoriai, gebantys įvertinti ir reaguoti į įvairaus pobūdžio pranešimus apie nelaimes, nedelsiant perduoti pranešimus apie pagalbos poreikį atitinkamoms pagalbos tarnyboms, veiksmingai derinti tarpusavyje į nelaimės vietą vykstančių pagalbos tarnybų veiksmus ir koordinuoti situaciją nelaimės vietoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių