Vietoj tramvajaus ir gondolų – kojos?

Savaitės Vilniuje būta neramios, netgi šiek tiek kosminės. Šiukšlių vežėjai spėjo pasigirti, kad savo konteinerius gali stebėti pasitelkę kosminius palydovus, meras verkšleno dėl tuščio miesto biudžeto ir sniegu užverstų miesto gatvių, kurioms sutvarkyti trūksta pinigų. Tačiau daugelio žvilgsniai pastarosiomis dienomis buvo nukrypę į sostinės viešąjį transportą. Kalbant vaizdingai, gyvenome po „troleibuso“ ženklu.

Iš pradžių vienam bankų pardavus 20 mln. litų savivaldybės skolų transportininkams, viešojo transporto darbuotojams buvo išmokėti metiniai priedai, vadinamieji 13-ieji atlyginimai. Tai sukėlė tiek miesto valdžios, tiek dalies vairuotojų interesus ginančių profesinių sąjungų pasipiktinimą.

Viešojo transporto vadovas Gintaras Nakutis atsidūrė tarp dviejų ugnių – iš vienos pusės skambėjo miesto valdžios kaltinimai dėl neva vėjais paleistų milijonų. Iš kitos pusės piktinosi profesinės sąjungos vadai – jie tvirtino, kad darbuotojams išdalyti pažadėti 8 mln. litų tėra trečdalis visos grąžintinos sumos už 2009–2011 m. susikaupusią skolą.

Nerimo aistros ir dėl savivaldybės „Grindai“ bei „Vilniaus viešajam transportui“ perleistų 10-ies nekilnojamojo turto objektų Turniškių apylinkėse. Įmonėms leista šiuos objektus parduoti ir šitaip pagerinti savo finansinę situaciją, tačiau tuoj pat kilo įtarimų, ar šitaip neplaunami pinigai už pusę kainos parduodant vertingą turtą.

Dar nenutilus kalboms apie pinigus, pirmadienį į paviršių vėl iškilo troleibusų klausimas. Termometro stulpeliui nukritus žemiau 15 laipsnių šalčio, kai kurie vilniečiai nesulaukė savo troleibuso. Dar kartą imti keikti viešojo transporto vadovai, tinkamai nepasirengę šalčiams. Tačiau blogybės šaknys pasirodė slypinčios kai kur kitur.

Šaltis atėjo su Vilniaus viešojo transporto pertvarkos planais. Ne paslaptis, kad viešasis transportas nuostolingas. O kaip kitaip sumažinti nuostolius, jei ne trumpinant maršrutus ar juos naikinant? Tai pirmadienį ir įvyko. Be garsių kalbų, be pompastikos, be raudonos juostelės kirpimo į gatves išriedėjo mažiau troleibusų. Ir tai tapo ženklu, kad liepos 1-oji, kai bus panaikinta 18 autobusų ir troleibusų maršrutų, neišvengiamai išauš.

Tiesa, tuomet bus šilta, daugelis atostogausime arba važiuosime dviračiais, tad kurį laiką net nepastebėsime, kad autobusas ar troleibusas mūsų stotelėje sustos ne kas 10, o kas 20 minučių. O kai pastebėsime, nebus ką keikti.

Ko gero, neprisiminsime ir kitų dalykų – mero Artūro Zuoko pažadų. Vargu ar taip įsivaizdavome jo žadamą Vilniaus ateities viešąjį transportą. Per patį mikroautobusų, troleibusų ir autobusų naikinimo įkarštį, ko gero, nė neprisiminsime nei buvusio mero Juozo Imbraso žadėtų gondolų, nei dabartinio mero proteguojamo tramvajaus, nei metro, nei Nerimi lakstančių katerių ir garlaivių.

Būkime madingi, gyvenkime ekologiškai, sulaukime vasaros ir važiuokime dviračiais arba mero pamėgtais riedžiais. Bet, sakysite, kad ir žadėtų dviračių takų nėra tiek, kiek turėtų būti... Na ką gi, lieka vienintelės rūšies transportas – kojos. Pirmyn!



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Simono iš valdžios blevyzgos
    Simono iš valdžios blevyzgos

    Jau daugiau nei savaitę Karmėlava yra pagrindiniai šalies oro vartai. Ir ką? Nei vienos režisierės žadėtas košmaras prasidėjo, nei vietinio vicemero Simono blevyzgos apie Kauno oro uosto nepasirengimą priimti daugiau keleivių išs...

    9
  • Moralės ribos ir paribiai
    Moralės ribos ir paribiai

    Jaunų žemaičių (neva) kultūrinė kelionė į Rusiją virto skandalu. Dėl gilaus noro institucinius Plungės ir Krasnogorsko rajonų santykius sustiprinti žmogiškais ryšiais kilusi suirutė sutrikdė ramią valdišką vasarą – ...

    8
  • Ar griežtesnės bausmės pažabotų smurtą prieš gyvūnus?
    Ar griežtesnės bausmės pažabotų smurtą prieš gyvūnus?

    Informacijos viešoje erdvėje apie smurto atvejus prieš gyvūnus daugėja. Viena iš priežasčių, kodėl taip yra, galima laikyti, visuomenės požiūrio permainas bei augantį suvokimą. ...

    1
  • Atsargiai – valdiškas verslas
    Atsargiai – valdiškas verslas

    Seimas pagaliau "pagimdė" urėdijų reformą. Tiksliau, ne pačią reformą, o leidimą ją vykdyti. Kaip su ta reforma bus – dar pažiūrėsime. ...

    2
  • Politinių barščių žydėjimas
    Politinių barščių žydėjimas

    Šalis pavojuje. Šįkart dėl invazinių Sosnovskio barščių. Sako, liepą šis botaninis monstras pasiekia intensyviausią vegetacinę būklę – jis žydi, o stiebai yra ypač aukšti. Tad dabar jis labai pavojingas, tod...

    3
  • Turkija kryžkelėje
    Turkija kryžkelėje

    Iš didžiulio užsienio spaudos srauto liepos vidury ištraukėme gausybę komentarų nesėkmingo Turkijos perversmo metinių proga. Apie Turkiją verta šnekėti ne tik dėl to, kad daugelį lietuvių ji dabar traukia kaip poilsio vieta, be...

  • Kvalifikuotas aš ar ne?
    Kvalifikuotas aš ar ne?

    Koks darbuotojas aš esu – kvalifikuotas ar nekvalifikuotas? Šis klausimas nuo liepos 1 dienos turėjo iškilti kiekvienam minimalią algą gaunančiam darbuotojui. ...

    1
  • Lenkija imasi Aukščiausiojo Teismo valymo
    Lenkija imasi Aukščiausiojo Teismo valymo

    Demokratijai Lenkijoje iškilo dar didesnė grėsmė. Naujuoju Aukščiausiojo Teismo įstatymo pakeitimu gali būti naikinamas valdžių atskyrimo principas ir teismų nepriklausomumas. ...

    3
  • Žvilgsnis į pasaulį
    Žvilgsnis į pasaulį

    Pasaulio šalis galima grupuoti į tris grupes, įvertinus jų ekonominį išsivystymą ir raidos perspektyvas: 1. Kamienas (angl. Core); 2. Pusiau periferija (angl. semi-periphery); 3. Periferija (angl. periphery). ...

  • Nuotykiai prasideda
    Nuotykiai prasideda

    Savaitgalį per Lietuvą nušurmuliavusiomis abiturientų išleistuvėmis tūkstančiams jaunų Lietuvos Respublikos piliečių de facto baigėsi vaikystė. ...

    1
Daugiau straipsnių