Vietoj tramvajaus ir gondolų – kojos?

Savaitės Vilniuje būta neramios, netgi šiek tiek kosminės. Šiukšlių vežėjai spėjo pasigirti, kad savo konteinerius gali stebėti pasitelkę kosminius palydovus, meras verkšleno dėl tuščio miesto biudžeto ir sniegu užverstų miesto gatvių, kurioms sutvarkyti trūksta pinigų. Tačiau daugelio žvilgsniai pastarosiomis dienomis buvo nukrypę į sostinės viešąjį transportą. Kalbant vaizdingai, gyvenome po „troleibuso“ ženklu.

Iš pradžių vienam bankų pardavus 20 mln. litų savivaldybės skolų transportininkams, viešojo transporto darbuotojams buvo išmokėti metiniai priedai, vadinamieji 13-ieji atlyginimai. Tai sukėlė tiek miesto valdžios, tiek dalies vairuotojų interesus ginančių profesinių sąjungų pasipiktinimą.

Viešojo transporto vadovas Gintaras Nakutis atsidūrė tarp dviejų ugnių – iš vienos pusės skambėjo miesto valdžios kaltinimai dėl neva vėjais paleistų milijonų. Iš kitos pusės piktinosi profesinės sąjungos vadai – jie tvirtino, kad darbuotojams išdalyti pažadėti 8 mln. litų tėra trečdalis visos grąžintinos sumos už 2009–2011 m. susikaupusią skolą.

Nerimo aistros ir dėl savivaldybės „Grindai“ bei „Vilniaus viešajam transportui“ perleistų 10-ies nekilnojamojo turto objektų Turniškių apylinkėse. Įmonėms leista šiuos objektus parduoti ir šitaip pagerinti savo finansinę situaciją, tačiau tuoj pat kilo įtarimų, ar šitaip neplaunami pinigai už pusę kainos parduodant vertingą turtą.

Dar nenutilus kalboms apie pinigus, pirmadienį į paviršių vėl iškilo troleibusų klausimas. Termometro stulpeliui nukritus žemiau 15 laipsnių šalčio, kai kurie vilniečiai nesulaukė savo troleibuso. Dar kartą imti keikti viešojo transporto vadovai, tinkamai nepasirengę šalčiams. Tačiau blogybės šaknys pasirodė slypinčios kai kur kitur.

Šaltis atėjo su Vilniaus viešojo transporto pertvarkos planais. Ne paslaptis, kad viešasis transportas nuostolingas. O kaip kitaip sumažinti nuostolius, jei ne trumpinant maršrutus ar juos naikinant? Tai pirmadienį ir įvyko. Be garsių kalbų, be pompastikos, be raudonos juostelės kirpimo į gatves išriedėjo mažiau troleibusų. Ir tai tapo ženklu, kad liepos 1-oji, kai bus panaikinta 18 autobusų ir troleibusų maršrutų, neišvengiamai išauš.

Tiesa, tuomet bus šilta, daugelis atostogausime arba važiuosime dviračiais, tad kurį laiką net nepastebėsime, kad autobusas ar troleibusas mūsų stotelėje sustos ne kas 10, o kas 20 minučių. O kai pastebėsime, nebus ką keikti.

Ko gero, neprisiminsime ir kitų dalykų – mero Artūro Zuoko pažadų. Vargu ar taip įsivaizdavome jo žadamą Vilniaus ateities viešąjį transportą. Per patį mikroautobusų, troleibusų ir autobusų naikinimo įkarštį, ko gero, nė neprisiminsime nei buvusio mero Juozo Imbraso žadėtų gondolų, nei dabartinio mero proteguojamo tramvajaus, nei metro, nei Nerimi lakstančių katerių ir garlaivių.

Būkime madingi, gyvenkime ekologiškai, sulaukime vasaros ir važiuokime dviračiais arba mero pamėgtais riedžiais. Bet, sakysite, kad ir žadėtų dviračių takų nėra tiek, kiek turėtų būti... Na ką gi, lieka vienintelės rūšies transportas – kojos. Pirmyn!



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Karių tauta!
    Karių tauta!

    Vienas austrų poetas, atvažiuodavęs pas mus antrosios nepriklausomybės apyaušriu, matydavo gatvėse besiskeryčiojančius vadinamuosius marozus. Nesistebėdavo, sakydavo: o, lietuviai, karių tauta! Karių tauta skeryčiojasi toliau, ypač interneto...

    13
  • Žemės kalbos žodynas
    Žemės kalbos žodynas

    Norite į Rojų? O gal į žemiškesnius Londoną, Berlyną, Veneciją ar Jeruzalę? Nei skrydžio bilietų, nei atostogų neprireiks – užteks ir vieno savaitgalio, kad aplankytumėte šmaikščiai pavadintas Lietuvos vietoves. Visa &s...

  • Trečią kartą ant to paties grėblio
    Trečią kartą ant to paties grėblio

    Pastaruoju metu akivaizdžiai matyti suaktyvėjęs verslo ir vyriausybės noras atverti kelius eksportui į Kinijos rinką. Ir tai suprantama, nes turbūt visiems žinoma aksioma, kad stiprios šalies ekonomikos pagrindas – tvarus, ne žaliavų, ta...

    2
  • Norėtų viską pamiršti?
    Norėtų viską pamiršti?

    Prabėgus dviem dešimtmečiams, Jis tebevaldo šalį ir retas bepamena, kaip Jis tapo šiuolaikiniu caru. Gimė Jis 1952-ųjų spalio 7 d. Sovietų Sąjungoje, o būdamas paaugliu susižavėjo slaptosiomis tarnybomis ir valandų valandas pra...

    4
  • Apie Rytų Europos saugumą ir Sniego susitikimą
    Apie Rytų Europos saugumą ir Sniego susitikimą

    Prieš 12 metų snieguotame Lietuvos Trakų mieste dalyvauti intensyviose 24 valandas trukusiose diskusijose susirinko keletas saugumo politikos ekspertų, politikų ir pareigūnų. Tebeturiu savo užrašus ir iš to pirmojo Sniego susitikimo...

    4
  • Masėms reikia kraujo
    Masėms reikia kraujo

    Duonos ir žaidimų – "panem et circenses!" Bemaž banalybe virtęs posakis, kurio prasmė šiandienos žmonėms net nebeįdomi, prieš kelis tūkstantmečius reiškė paprastų romėnų paprastą geidavimą-reikalavimą i&sca...

    8
  • Kitokios „Brexit“ pamokos
    Kitokios „Brexit“ pamokos

    Balsavimą Didžiosios Britanijos parlamente dėl "Brexit" sutarties apžvalgininkai pavadino tiesos valanda. Be britiškosios prasmės – pasiekta lemiama šalies išstojimo iš ES stadija, po kurios taps aiškus t...

    4
  • Ko nori britai?
    Ko nori britai?

    Kaip ir buvo prognozuota, antradienį dauguma Jungtinės Karalystės (JK) parlamento narių atmetė savo šalies Vyriausybės susitarimą su Europos Sąjunga (ES) dėl išstojimo. Rezultatas buvo tikėtinas, tik netikėta persvara tų, kurie neprit...

    4
  • Mažinant net didėja
    Mažinant net didėja

    Žalieji valstiečiai vis primena savo pažadą mažinti politikų skaičių. Tad Seimo puode vėl kunkuliuoja senas viralas: ar ne per daug parlamentarų? Vėl nebeaišku, kiek jų reikia. Net patiems idėjos autoriams. Anksčiau sakė, kad gana ir 101....

    1
  • Tik kas dešimtas gyventojas šiemet tikisi mažesnių būsto kainų
    Tik kas dešimtas gyventojas šiemet tikisi mažesnių būsto kainų

    Daugiau negu pusė gyventojų mano, kad būstas 2019 metais brangs, ir vos dešimtadalis laukia kainų korekcijos. ...

Daugiau straipsnių