Savivaldos grimasos Tibeto skvere

Tai, kad oficiali miesto valdžia neleidžia Tibeto skvero Užupyje pavadinti Tibeto vardu visiškai dėsninga. Imperinis mąstymas įsiskverbęs į daugelio valdininkų sąmonės kerteles.

Ir kuo valdininkas svaresnėje kėdėje tuo daugiau jo pasąmonėje ekonominės Kinijos ir mažiau dvasinio Tibeto. Todėl kova už Tibeto skverą - tai kova už mūsų sąmonės išsilaisvinimą. O išsilaisvinama ne prašydami ir ne leidimais. Išsilaisvinama sutraukant sąmonę apraizgiusius pančius ir nugriaunat pačiame savyje pastatytus stabus ir baubus.

Tad šis miniatiūrinis Tibeto skveras apleistame Užupio parkelyje, tai apeiginis Tibetas. Mes privalome atlikti jo išlaisvinimo apeigą. Laisvės neparašoma, laisvė skelbiama pagal Viešpaties dėsnį: „Iš pradžių buvo žodis“.

Paskelbkime, kad Tibeto skveras – yra. Ir Vilniaus savivaldybės mandarinams nieko kito neliks kaip tik pripažinti tai, kas yra. Tegul tai būna maža, bet simbolinė mūsų visų Tibeto išlaisvinimo apeiga. Išlaisvinkime Užupio Tibetą!

Beje, kas leido suteikti vardą Vilijai, Šventaragio slėniui, Gedimino kalnui, Užupiui, Vilniui? Ar tai buvo suderinta su kitų šalių ambasadomis?

Prieš porą savaičių Vilniaus meras Vilius Navickas viešai paskelbė nematąs kliūčių, kad Malūnų gatvėje atsirastų Tibeto skveras, tačiau kovo 25 d. miesto miesto tarybos kolegija tokio skvero idėją atmetė, kadangi Tibeto vardas, anot tūlo vicemero p. Vidmanto Martikonio, žeis „dorų katalikų jausmus“. (Ar neprimena kinų ambasadoriaus frazės, jog Tibeto skveras Vilniuje įžeis Kinijos darbo žmones?!!!)

Bernardinų bažnyčios klebonas kunigas Arūnas Peškaitis į tai tučtuojau replikavo: „Tibeto vardo skveras niekaip negali žeisti tikinčiųjų jausmų, nes jei kalbame apie Tibetą, tai kalbame ir apie laisvės siekį. O tai – kiekvieno krikščionio, kiekvieno žmogaus prigimtinis siekinys“.

Lietuva turi puikią galimybę darsyk prisikelti orumui, savigarbai ir pademonstruoti, jog ji yra nebijanti, laisvę mylinti tauta. Tokia, kokia buvo sausio 13-ąją, nebijodama sovietinių tankų, tokia, kokia yra ir šiandien, nebodama prisitaikėliškos Vilniaus nomenklatūros grimasų.

P.S. Praėjusią savaitę grupė kultūros ir visuomenės veikėjų pasirašė peticiją, kurioje skverą, esantį Malūnų gatvėje, nuo šiol siūloma vadinti Tibeto vardu, nepaisant Vilniaus valdžios neryžtingumo. Peticiją pasirašė: poetas Just. Marcinkevičius, etnologas ir publicistas J. Vaiškūnas, kunigas J. Sasnauskas, alpinistas V. Vitkauskas, režisierius A. Stonys, žurnalistė R. Janutienė, rašytojas V. V. Landsbergis, aktorius G. Storpirštis, orientalistas V. Vidūnas, režisierius R. Lileikis, rašytojas M. Martinaitis, liaudies dainų atlikėja V. Povilionienė.


Šiame straipsnyje: Tibeto skveras

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Paslaugus kvailys – pavojingesnis už priešą
    Paslaugus kvailys – pavojingesnis už priešą

    Lietuvos gynimo taryba pirmadienį nusprendė į karą su „Islamo valstybės“ (IS) teroristais siųsti Lietuvos specialiąsias pajėgas. Sprendimas pagrįstas ir politiškai svarbus. Tai Vilniaus signalas sąjungininkams, kad Lietuva yra ne t...

    4
  • Teroras Europoje ir begalvystė Amerikoje
    Teroras Europoje ir begalvystė Amerikoje

    Po pertraukos vėl žvelgiame į užsienio spaudą, kurioje, deja, vyrauja ne besibaigiančios vasaros, o nesibaigiančio teroro įkarštis Europoje, taip pat ir tebesitęsianti politinė sumaištis Amerikoje. ...

  • Mokinio krepšelis – su kišenėmis
    Mokinio krepšelis – su kišenėmis

    Naujųjų mokslo metų išvakarėse sociologai suskaičiavo: beveik pusė Lietuvos moksleivių tėvų už savo vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus. 44 proc. yra pasirengę į atžalų mokslus investuoti papildomai – mokėti už pamokas ir pri...

    3
  • Dar kartą apie nelygybę
    Dar kartą apie nelygybę

    Lietuvos politinio elito atstovai kartoja, kad mūsų šalies tikslas – tapti Vakarų dalimi. Ir, nors iš lėto, bet užtikrintai Lietuva šį tikslą įgyvendina. Ar iš tiesų? ...

    4
  • Batams valyti – Konstitucija
    Batams valyti – Konstitucija

    Sočioji nomenklatūra net stena, kai mėgina pati sau išsiaiškinti, ko tie lietuviai sprunka į anglijas ir norvegijas. Kovai su emigracija kuriami šaunūs lozungai, samdomos brangios viešųjų ryšių agentūros, ir vis tiek...

    13
  • Ką verslui reiškia silpnesnis JAV doleris?
    Ką verslui reiškia silpnesnis JAV doleris?

    Nuo metų pradžios euras sustiprėjo JAV dolerio atžvilgiu 10 proc., tad mūsų šalies eksportuotojų konkurencingumas mažėjo net tik JAV, bet ir prekių, kuriomis prekyba vyksta JAV doleriais, rinkose. ...

    2
  • Lietuviškos tapatybės paieškos
    Lietuviškos tapatybės paieškos

    Nerti į lietuviškos tapatybės vandenis paskatino dvi aplinkybės, susijusios su Molėtų rajone esančiu Tumenčiznos dvaru arba jo likučiais. ...

    3
  • Įkalinti betono džiunglėse
    Įkalinti betono džiunglėse

    Nepaisant krikšto ir skaitmenizacijos, medis lietuviui – šventas. Nors seniai pamiršome tradiciją Sekminių dieną namus apkaišyti berželiais, vaikų gimimą vis dar įprasminame sodindami ąžuolus, o supratimą apie esteti...

    11
  • Verslo liudijimas – šešėlis ar būdas jį įveikti?
    Verslo liudijimas – šešėlis ar būdas jį įveikti?

    Pastebėjau, kad valdžiai labai nepatinka paprasti dalykai. Visur, kur tik ji prikiša nagus, ar tai būtų darbo santykių, ar statybų, ar mokesčių reglamentavimas, viskas tampa labai sudėtinga. Vis tik vienas paprastas dalykas dar yra likęs i&sca...

    5
  • Vasaros pabaigos etiudas
    Vasaros pabaigos etiudas

    Aukštaitijos kaime vilkai vėl mokė vilkiukus medžioti, rezultatas – devynios papjautos avys. Ūkininkai pyksta, medžiotojai trina rankas, kad štai valdžia vėl leis pleškinti pilkius. "Tą dieną buvau karalius", &ndas...

    1
Daugiau straipsnių