Savivaldos grimasos Tibeto skvere

Tai, kad oficiali miesto valdžia neleidžia Tibeto skvero Užupyje pavadinti Tibeto vardu visiškai dėsninga. Imperinis mąstymas įsiskverbęs į daugelio valdininkų sąmonės kerteles.

Ir kuo valdininkas svaresnėje kėdėje tuo daugiau jo pasąmonėje ekonominės Kinijos ir mažiau dvasinio Tibeto. Todėl kova už Tibeto skverą - tai kova už mūsų sąmonės išsilaisvinimą. O išsilaisvinama ne prašydami ir ne leidimais. Išsilaisvinama sutraukant sąmonę apraizgiusius pančius ir nugriaunat pačiame savyje pastatytus stabus ir baubus.

Tad šis miniatiūrinis Tibeto skveras apleistame Užupio parkelyje, tai apeiginis Tibetas. Mes privalome atlikti jo išlaisvinimo apeigą. Laisvės neparašoma, laisvė skelbiama pagal Viešpaties dėsnį: „Iš pradžių buvo žodis“.

Paskelbkime, kad Tibeto skveras – yra. Ir Vilniaus savivaldybės mandarinams nieko kito neliks kaip tik pripažinti tai, kas yra. Tegul tai būna maža, bet simbolinė mūsų visų Tibeto išlaisvinimo apeiga. Išlaisvinkime Užupio Tibetą!

Beje, kas leido suteikti vardą Vilijai, Šventaragio slėniui, Gedimino kalnui, Užupiui, Vilniui? Ar tai buvo suderinta su kitų šalių ambasadomis?

Prieš porą savaičių Vilniaus meras Vilius Navickas viešai paskelbė nematąs kliūčių, kad Malūnų gatvėje atsirastų Tibeto skveras, tačiau kovo 25 d. miesto miesto tarybos kolegija tokio skvero idėją atmetė, kadangi Tibeto vardas, anot tūlo vicemero p. Vidmanto Martikonio, žeis „dorų katalikų jausmus“. (Ar neprimena kinų ambasadoriaus frazės, jog Tibeto skveras Vilniuje įžeis Kinijos darbo žmones?!!!)

Bernardinų bažnyčios klebonas kunigas Arūnas Peškaitis į tai tučtuojau replikavo: „Tibeto vardo skveras niekaip negali žeisti tikinčiųjų jausmų, nes jei kalbame apie Tibetą, tai kalbame ir apie laisvės siekį. O tai – kiekvieno krikščionio, kiekvieno žmogaus prigimtinis siekinys“.

Lietuva turi puikią galimybę darsyk prisikelti orumui, savigarbai ir pademonstruoti, jog ji yra nebijanti, laisvę mylinti tauta. Tokia, kokia buvo sausio 13-ąją, nebijodama sovietinių tankų, tokia, kokia yra ir šiandien, nebodama prisitaikėliškos Vilniaus nomenklatūros grimasų.

P.S. Praėjusią savaitę grupė kultūros ir visuomenės veikėjų pasirašė peticiją, kurioje skverą, esantį Malūnų gatvėje, nuo šiol siūloma vadinti Tibeto vardu, nepaisant Vilniaus valdžios neryžtingumo. Peticiją pasirašė: poetas Just. Marcinkevičius, etnologas ir publicistas J. Vaiškūnas, kunigas J. Sasnauskas, alpinistas V. Vitkauskas, režisierius A. Stonys, žurnalistė R. Janutienė, rašytojas V. V. Landsbergis, aktorius G. Storpirštis, orientalistas V. Vidūnas, režisierius R. Lileikis, rašytojas M. Martinaitis, liaudies dainų atlikėja V. Povilionienė.


Šiame straipsnyje: Tibeto skveras

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Strateginė migla
    Strateginė migla

    Agresija prieš kaimynus, tarptautinės teisės ignoravimu Maskva išvadavo Vakarų sąjungininkus nuo vidinio poreikio laikytis tam tikro komunikacijos etiketo. Auklėjimas laisvojo pasaulio atstovams trukdo nusileisti iki Rusijos nebeprezidento D...

  • E. Lucasas: pavėluotas JAV pagalbos paketas Ukrainai turėtų išsklaidyti niūrią nuotaiką
    E. Lucasas: pavėluotas JAV pagalbos paketas Ukrainai turėtų išsklaidyti niūrią nuotaiką

    Skleidžiasi pavasaris. Nusilpę Ukrainos gynėjai gaus dalį jiems reikalingos amunicijos. Nukentėję Ukrainos miestai turėtų gauti daugiau oro gynybos priemonių. JAV politinė sistema pagaliau, vėluodama pusę metų, pasiekė rezultatą, kurio norėjo d...

  • Willkommen in Litauen
    Willkommen in Litauen

    Vos Vyriausybė ir „Rheinmetall“ pasirašė ketinimų protokolą dėl amunicijos gamyklos Lietuvoje, jau tą pačią dieną ėmė tyliai mutuoti nepasitenkinimo erzelis. Kadangi gamyklą planuojama statyti ant Sveikatos mokslų universiteto v...

    18
  • Kur eina karavanas?
    Kur eina karavanas?

    Dar neišsivadėjo keturių komunarų aura Ramybės parke – jau iš peties triūsia naujo paminklo statytojai. Nors sakoma, kad dovanotam arkliui į dantis nežiūrima, kauniečiai išdrįso: ne visi entuziastingai sutinka verslininko i...

    16
  • Autoritarinis populizmas: kur slypi pavojai?
    Autoritarinis populizmas: kur slypi pavojai?

    1950-aisiais parama populistinėms jėgoms svyravo ties 10 proc., 2023 m. išaugo beveik iki 27 proc., rodo švedų analitinio centro TIMBRO ir Europos laisvosios rinkos analitinių centrų tinklo EPICENTER parengtas Autoritarinio populizmo indeksa...

    11
  • Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?
    Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?

    Lietuvą pasiekė puiki žinia – Vokietijos gynybos pramonės gigantas ,,Rheinmetall AG‘‘ planuoja statyti Lietuvoje amunicijos gamyklą. Tai ne tik geros ir ilgalaikės darbo vietos viename iš Lietuvos regionų, Lietuvos eksporto didi...

    5
  • Žiurkėnas mumyse
    Žiurkėnas mumyse

    Reikia saugoti savo kailiuką, nes gyvename kosminės įtampos laikais. Todėl svarbu ne gynyba, o mityba. Visavertė. Tokia yra mūsų, žiurkėnų, ambicija. Misime iki susivėmimo ir gal išvengsime susinaikinimo. ...

    8
  • Po Sibirą – be vadovo
    Po Sibirą – be vadovo

    Įpusėjus 1911-ųjų vasarai, Josifas Visarionovičius Džiugašvilis (1878–1953) persikėlė į Vologdos miestą, mat caro valdžia jam čia leido pagyventi porą mėnesių. Vologdoje jis trumpam buvo užmezgęs romaną su paaugle Pelagėja Onufr...

    3
  • Kur dingo rinkimų kampanija?
    Kur dingo rinkimų kampanija?

    Gerai kažkas pastebėjo, kad pas mus nevyksta jokia rinkimų į šalies prezidentus kampanija. Praėjusią savaitę jau buvo paskelbti visi oficialūs kandidatai, tarp kurių yra milijonierių, tačiau nematyti nei plakatų, nei skelbimų su vieš...

    9
  • Ugnis ir vanduo
    Ugnis ir vanduo

    Pastarąsias dienas pasaulyje kažkaip nevaldomai įsišėlo ugnis ir vanduo – dvi iš keturių stichijų ar pradinių elementų, sukūrusių Žemę ir sudarančių jos egzistencijos pagrindą. Bent jau taip mąstyta Antikoje. ...

    1
Daugiau straipsnių