Paprastas sprendimas dėl Kauno prekės ženklo

Regis, klimpsta sprinto konkursas paminklui “stačiam A.Mackevičiui”. Skulptoriai neatsakingai pamiršo studentavimo laikus, kai darbai peržiūroms būdavo kuriami paskutinę naktį. Jokio jaunalietuviško maksimalizmo – juk galėtų sėsti ir palipdyti. Bet ne, burba čia tie skulptoriai su architektais, atsikalbinėja, o lėšos taip ir liks nepanaudotos, grafa – be paukščiuko, aikštė – be kunigo.

Kaunas – kunigų miestas. Šalia paminklų Maironiui ir M.Valančiui pridėjus dar R.Mikutavičių (Petrašiūnų kapinėse) ir A.Mackevičių, sutanos laimi visose pozicijose. Įdomu, tiesą sakant, kokią maištingojo kunigo figūrą norėtų matyti maištingasis vicemeras. Ko gero, su sutana. Nors šaltiniai rašo, kad nuskubėjęs į kleboniją A.Mackevičius nusimetė sutaną, apsivilko trumpais kailiniais, susiveržė diržu ir prisikabino pistoletą. Na, tokio aikštėje juk nestatysi. Galima tokį parodyti būsimame (?) Kauno kino studijos produkte, tačiau kuo tada toks skirsis nuo kito tėvyninio kino kovotojo su carizmu – žymiojo arkliavagio?

Šiaip ar taip, konkursas stoja, kūrėjams nepatinka tiek terminai, tiek bandymas primygtinai piršti figūrinės kompozicijos idėją (jei visgi laimėtų nefigūrinio paminklo koncepcija, šalia išsyk verta projektuoti suolelį protesto parašus renkančioms moteriškėms, kaip buvo R.Kalantos memorialo atveju).

Kitas skandalu virstantis konkursas – Kauno prekės ženklo sukurti. Pati formuluotė, miestą verčianti kažkuo panašiu į krabų lazdeles, kelia abejonių. Jaunasis (buvęs) vicemeras, inspiravęs konkursą, iš tokio ženklo tikėjosi labai daug. Konkurso tikslas esąs „sukurti Kauno miesto prekės ženklą ir šūkį, kurie turi kurti ir palaikyti patrauklaus miesto įvaizdį, palankų turizmo, verslo ir investicijų plėtojimui, išryškinti miesto dinamiškumą, inovatyvumą, kūrybiškumą, modernumą, akademiškumą, verslumą, skatinti atvykstamąjį ir vietinį turizmą bei didinti miesto konkurencingumą“. T.y. išspręsti visas problemas, kurias šiaip turėtų spręsti ne ženklai, o žmonės: valdininkai, verslininkai, kultūrininkai, paprastai tariant, patys kauniečiai. Ženklas skirtas eksportui, kad užsienietis, jį išvydęs, žado netektų iš susižavėjimo.

Sunku įsivaizduoti, koks apibendrintas simbolis pristatytų būtent tokį daugiapakopį Kauną. Ypač turint galvoje, kad kauniečiai ligi šiol ne itin suvokia miesto tapatybę ir nėra jos aiškiau apibrėžę net sau patiems. Gal ir reikėtų pradėti nuo tokios tapatybės paieškų ar formuluočių, skirtų patiems miesto gyventojams? Galima galvoti ir apie „brendinį“ miesto pristatymą Lietuvos kontekste. Bet užsienis čia dar galėtų palaukti, kol kas jam tegu pakanka Karmėlavos oro uosto.

Jei įsivaizduočiau kokį nors miesto ženklą, jis būtų šriftinis. Tiesiog žodis „Kaunas“ šriftu, kuris prigytų paties įvairiausio lygio bukletuose, lankstinukuose, plakatuose ir kitur. Tokius pavadinimus-ženklus turi kai kurios Europos šalys ar JAV valstijos (žr. http://slodive.com/inspiration/showcase/state-logos/). O prie žodžio „Kaunas“ savaime siūlosi visiškai natūralus ir seniai žinomas šūkis – „Lietuvos širdis“. Žinoma, „jei vilniečiai neužpyks“. Bet ko jiems pykti? Vilnius yra daugiatautės LDK širdis, etninės Lietuvos širdis yra Kaunas. Tad ir siūlau Kauno ženklo (gal meskim tą traukiniais atsiduodantį žodį „prekinis“) konkursui klasikinę frazę: „Kaunas. Lietuvos širdis“. Kas nors tegu visa tai įtaigiu šriftu užrašo ir būsime laimėtojai. Honorarą galėsime skirti kunigo A.Mackevičius paminklui.


Šiame straipsnyje: prekės ženklas

NAUJAUSI KOMENTARAI

zyklon

zyklon portretas
pritariu

Migle

Migle portretas
Tai jau ir visas Kaunas norimas paversti preke?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

  • Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?
    Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?

    Lietuvą pasiekė puiki žinia – Vokietijos gynybos pramonės gigantas ,,Rheinmetall AG‘‘ planuoja statyti Lietuvoje amunicijos gamyklą. Tai ne tik geros ir ilgalaikės darbo vietos viename iš Lietuvos regionų, Lietuvos eksporto didi...

    4
  • Žiurkėnas mumyse
    Žiurkėnas mumyse

    Reikia saugoti savo kailiuką, nes gyvename kosminės įtampos laikais. Todėl svarbu ne gynyba, o mityba. Visavertė. Tokia yra mūsų, žiurkėnų, ambicija. Misime iki susivėmimo ir gal išvengsime susinaikinimo. ...

    1
  • Po Sibirą – be vadovo
    Po Sibirą – be vadovo

    Įpusėjus 1911-ųjų vasarai, Josifas Visarionovičius Džiugašvilis (1878–1953) persikėlė į Vologdos miestą, mat caro valdžia jam čia leido pagyventi porą mėnesių. Vologdoje jis trumpam buvo užmezgęs romaną su paaugle Pelagėja Onufr...

    3
  • Kur dingo rinkimų kampanija?
    Kur dingo rinkimų kampanija?

    Gerai kažkas pastebėjo, kad pas mus nevyksta jokia rinkimų į šalies prezidentus kampanija. Praėjusią savaitę jau buvo paskelbti visi oficialūs kandidatai, tarp kurių yra milijonierių, tačiau nematyti nei plakatų, nei skelbimų su vieš...

    9
  • Ugnis ir vanduo
    Ugnis ir vanduo

    Pastarąsias dienas pasaulyje kažkaip nevaldomai įsišėlo ugnis ir vanduo – dvi iš keturių stichijų ar pradinių elementų, sukūrusių Žemę ir sudarančių jos egzistencijos pagrindą. Bent jau taip mąstyta Antikoje. ...

    1
  • Žodžiais dvoko nepridengsi
    Žodžiais dvoko nepridengsi

    Paputojo vienuoliktokų tarpinių patikrinimų jovalas, pakaitinis jo maišytojas garsiai trinktelėjo durimis, palikdamas dvoką uostyti 26 tūkst. gimnazistų, jų tėvams ir mokytojams. ...

    1
  • Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje
    Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje

    Geležinės uždangos jau seniai nebėra. Tačiau jos šešėlis dar juntamas. Kelių, geležinkelių, oro, energetikos ir kitokios jungtys yra prastesnės toje Europos pusėje, kuri patyrė komunistinį valdymą. Ypač prasta situacija dėl &Scaro...

  • Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame
    Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame

    Manau, kad kiekvienas žmogus tai galėtų pritaikyti sau, prisimindamas anapilin iškeliavusius artimus žmones ir nepanaudotą laiką bendravimui su širdžiai mielais. Bet šiandien ne apie tai. ...

    2
  • Kai net ir galvai reikia renovacijos
    Kai net ir galvai reikia renovacijos

    Atšyla oras, pakyla noras. Visų pirma, ginčytis, piktintis ir leisti žvygauti emocijoms dėl šildymo sezono (ne-)pabaigos. ...

    8
  • Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis
    Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis

    Išankstiniai indikatoriai rodo, kad ekonominis aktyvumas Lietuvoje laipsniškai atsigauna. Vis dėlto, kol daugelis pagrįstai Lietuvos ekonomikos atsigavimą sieja su eksporto ir pramonės rodikliais, vidaus vartojimas tampa ypač svarbiu kompone...

    1
Daugiau straipsnių