- Pensininkė Vitalija K.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dirbti pedagoginį darbą pradėjau anksti - būdama 18 metų. Dabar man 69-eri, o aš vis dar minu mokyklos slenkstį. Žinau, daug kas sakys, kad tokio amžiaus mokytojai seniai laikas į užtarnautą poilsį. Mielai taip ir daryčiau, tik ar tuomet išgyvenčiau?
Šiuo metu mano alga popieriuje - 2,2 tūkst. litų, atskaičius visus mokesčius, į rankas gaunu 1,7 tūkst. litų. Pensija - 1 tūkst. litų. Politikų sprendimu, po Naujųjų metų ji sumažės perpus. Sudėjus algą ir pensiją, gausiu daugiau kaip 2 tūkst. litų.
Suma nėra maža, tačiau kas pasakė, kad pensinio amžiaus žmogus turi skaičiuoti centus ir sukti galvą, kaip išgyventi iki kito mėnesio? Būdama jauna galvojau, kaip prasimanyti lėkštę sriubos, vėliau turėjau galvoti, iš kur traukti skanesnį kąsnelį vaikams. Ar galiu bent senatvėje pasimėgauti tuo, ko jaunystėje neturėjau?
Mažesnė pensija - ne vienintelė bėda. Esu garbaus amžiaus, todėl nežinau, ar šie metai mokykloje nebus paskutiniai. Jei taip atsitiktų, suprantu, kad pensijos man niekas neperskaičiuos, kol nesibaigs krizė. Vadinasi, net ir būdama nedirbančia pensininke gausiu tą pačią - 451 lito sumą.
Skaudu ir dėl to, kad politikai ne tik mažina pensiją, kurią užsitarnavau sąžiningai mokėdama visus mokesčius ir liedama prakaitą, bet ir nesumoka neišmokėtos pensijos dalies. Šį procesą atkėlė neribotam laikui.
Klausau žinių ir galvoju: mes galime palaukti pinigų, tačiau ar laikas lauks mūsų? Su pavydu žiūriu į Senamiesčio gatvėmis vaikštančius pensijon išėjusius užsieniečius, kuriems nereikia kovoti dėl užtarnautų pinigų. Lietuvaičių realybė kitokia - senjorai kuičiasi atpigintų maisto produktų skyriuose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mums labai pasisekė, antra dalis: žmonės
Du dešimtmečiai Europos Sąjungoje (ES) atnešė neabejotiną ekonominį progresą – didėjantį šalies konkurencingumą, augančias gyventojų pajamas ir perkamąją galią. Tačiau nemažiau svarbu įvertinti ir demografinius bei s...
-
Rusija gali būti terorizmo auka, net jei jį vykdo jos vadovybė
Terorizmas padėjo gimti Vladimiro Putino režimui. 1999 metų rudenį dirbdamas korespondentu Maskvoje, mačiau, kokį siaubą visuomenei atnešė kruvini daugiabučių namų sprogdinimai Rusijos sostinėje ir kitur. ...
-
Pagrindinė švietimo sistemos užduotis – atsparumo stresui ugdymas?
Pagrindinė švietimo sistemos užduotis – atsparumo stresui ugdymas, bent jau toks įspūdis susidaro stebint situaciją mūsų valstybėje. ...
-
Dresūros mokykla4
Akimirką stabtelėję pagalvokime, ką nuveikiame per tris minutes. Per šešias. Visa, ką darome įprastomis aplinkybėmis, atliekame nesižvalgydami į chronometrą. Nebent gaiviname širdies smūgį patyrusį žmogų, lenktyniaujame su g...
-
Pravieniškių choras – be solisto9
Kol Lietuvoje sutartinai buvo dejuojama dėl tarpinių atsiskaitymų, o Vilniuje laidojo „Dėdę Vanią“, vienos Jurbarko mokyklos tualete nepilnametis talžė kitą tokį pat. Daužė, suprantama, į veidą, sunkėsi kraujas ir sirpo mėlynės. Vi...
-
Nekantriųjų karta5
Rytoj pradėsime Didžiąją savaitę prieš Velykas. Krikščionims tai – ypatingas laikas nuo Kristaus įžengimo Jeruzalėn Palmių sekmadienį iki jo prisikėlimo Velykų rytą. Gyvenantiems be tikėjimo – ypatingos skubos laikas. J...
-
Batalijos feisbuke – stiprioji nueinančio ministro pusė3
Būtent toks įspūdis susidaro, stebint paskutines dienas poste skaičiuojančio mūsų krašto apsaugos ministro Arvydo Anušausko veiksmus. ...
-
E. Lucasas: E. Macrono nenuspėjamumas atsiperka
Prancūzijos politika Ukrainos atžvilgiu dažnai yra ydinga, bet niekada nebūna nuobodi. Normandijos formatas ir Minsko susitarimai po pirminio Rusijos puolimo prieš Ukrainą 2014-aisiais atskleidė senųjų Vakarų šalių požiūrį į Rusijos...
-
Suvalgė patinėlį2
Didžiausiais vabzdžiais pasaulyje vadinamųjų europinių maldininkų patelės poravimosi metu kartais sužvėrėja: suėda patinėlį. Kaip tai įmanoma? Tačiau taip juk atsitinka ne tik vabzdžių pasaulio pievose. Yra panašių reiškinių ir...
-
Po matematikos tarpinio patikrinimo: įžvalgos be pykčio
Daugeliui praėjusią savaitę sutriko miegas. Aš, kaip ir visi kiti, nebegalėjau nieko dirbti – bendravau su mokytojais ir mokiniais, aiškinau, guodžiau, drąsinau. Tvyrant įtampai, bandžiau rasti racionalų grūdą ir atskirti isterij...