Ko dėstytojai galėtų pasimokyti iš reklamos?

Dažnas mūsų pakeiksnoja įkyrias reklamas, nutraukiančias filmą įdomiausioje vietoje ar grojančias ilgiau nei mėgstama muzika radijo stotyse. Stengiamės ignoruoti stendus gatvėse ir praverčiame nemažą dalį storo žurnalo, tačiau reklamos, nepaisant mūsų pastangų, įsirėžia į atmintį labiau nei draugų gimimo datos. Net jei neskubame pirkti reklamuojamo produkto, galime nesunkiai atkartoti populiariausius šūkius ir frazes. Būtų gerai, jei studentai taip gerai įsidėmėtų bent nedidelę dalį dėstomų paskaitų!

Neperkrauti informacija

Net jei ir neplanuojame paversti paskaitos nuolatinėmis Omo dėsnio skanduotėmis, keletą triukų iš reklamos pasiskolinti galime. Ypač iš tokios, kurią pamatę žmonės skuba pasidalyti su kitais – gyvai ar socialiniuose tinkluose.

Paslapties, kaip visą reklamą garantuotai paversti nepamirštama, nežino ir patys jos kūrėjai, bet yra keletas taisyklių, kurios padeda priartėti prie tikslo.

Pirmiausia – neperkraukite paskaitų informacija. Jei mobiliųjų telefonų reklamose būtų tiesiog išvardyti visi jų parametrai, net ištikimiausi gerbėjai ignoruotų pranešimus apie naujai išleistus modelius. Reklamose tokios informacijos dažniausiai net nėra, bet nepaisant to, entuziastai ją puikiai žino.

Nesiūlau iš paskaitų išmesti visas detales ir palikti tik skambias deklaracijas, bet jei pateikiate daugiau informacijos, nei studentai pajėgūs įsisavinti, paskaita netenka prasmės.

Savotiškas iššūkis

Kas jūsų paskaitose yra tikrai labai svarbu, ką reikia žinoti mintinai ir nepamiršti vos gavus teigiamą egzamino įvertinimą? Jei atsakėte, jog svarbu yra viskas, esu tikra, kad dauguma jūsų studentų neatsimena nieko. Siūlau iššūkį – raskite, pavyzdžiui, tris svarbiausius sakinius kiekvienoje savo paskaitoje ir pasistenkite, kad bent juos studentai įsidėmėtų.

Beje, net ir šie sakiniai turi būti trumpi – reklaminiai šūkiai paprastai neužima visos pastraipos. Lakoniškumo pavyzdžiu gali būti "Volkswagen". Jų reklaminis šūkis ilgą laiką buvo "Das Auto". Tai net ne frazė, tik vienas žodis su artikeliu, bet pasako labai daug. Pakartokite tuos sakinius, paryškinkite juos skaidrėse ar konspektuose, priminkite per kitą paskaitą – mažai ką atsimename, išgirdę vos vieną kartą.

Bet negi taip imti ir palikti vos tris sakinius kiekvienai paskaitai? Tikrai ne. Bet likusią paskaitos medžiagą taip pat reikia pateikti tinkamai. Patarimas, kuris tinka daugeliui sričių, ne tik reklamai ar paskaitai – parodyk, o ne papasakok.

Kuo paprasčiau

Nebūtina kiekvienai paskaitai parengti šou su fejerverkais. Kartais užtenka ir paveikslėlio ar grafiko, bet net jei nėra ir jų, parodyti galima tekstu. Jei pasakote apibrėžimą – perpasakokite jį naudodami tik tuos žodžius, kuriuos suprastų ir dešimtmetis. Jei pristatote teoriją – pasakykite išimtis, kur ji negalioja, arba kas būtų, jei negaliotų.

Prieštaraujantiesiems, kad jų dalykas tam per sunkus, galiu atsikirsti, kad būtent tai ir yra jūsų darbas – paskaityti vadovėlį galima ir be dėstytojo pagalbos.

Įsivaizduokite, jei dantų pastos reklamose vietoj baltų dantų ar sveikų dantenų būtų kalbama apie jos cheminę sudėtį – kokia iš tos dantų pastos nauda, greičiausiai suprastų tik gamintojai, kurie atleistų reklamos kūrėjus iš darbo.

Taip ir paskaitose – gilintis galima tik į tai, ką supranti. Jei studentai pateiktos teorijos nesupranta, neišgelbės nei formulės, nei sudėtingi terminai, kad ir kiek jų pateiktumėte savo skaidrėse.

Sužadinkite smalsumą

Yra ir dar vienas patarimas pagerinti sausos ir sudėtingos informacijos įsidėmėjimą. Kartais reklamose net nebūna parodyta, kas reklamuojama, arba pradžioje reklaminis filmukas net neparodomas iki galo. Tai daroma smalsumui sužadinti – pamačius tokią reklamą, kyla noras sužinoti apie ką ji, ir tikimybė, kad reklamuojamą produktą įsidėmėsite, padidėja.

Sužadinkite smalsumą – jei jūsų studentai norės ką nors sužinoti, net ir uždraudus skaityti vadovėlius nuo jų to nepaslėpsite. Kaip tai padaryti? Prisiminkite, kodėl patys atėjote į sritį, kurioje dirbate. Kas jus domino, ką norėjote sužinoti? Tai gali būti ir studentų įkvėpimo šaltiniu.

Jei tuo abejojate, yra ir kitų būdų. Darykite kaip reklamoje – išvardykite savybes ir paprašykite studentų rasti, apie kokį objektą kalbate. Pateikite įrodymą ir leiskite studentams rasti, kokiai teorijai jis tinka. Pateiksite lygiai tiek pat informacijos, kaip ir tradiciniu būdu, bet dėmesį atkreipsite labiau. Detektyvai ne be reikalo yra vienas populiariausių žanrų.

Paskaitos turi ir gali būti įdomios bei įsimenamos. Tam, kad jas tokiomis paversti, siūlau tris idėjas: pateikite ne per daug informacijos, naudokite pavyzdžius ir metaforas, skatinkite studentus domėtis patiems.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?
    Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?

    Lietuvą pasiekė puiki žinia – Vokietijos gynybos pramonės gigantas ,,Rheinmetall AG‘‘ planuoja statyti Lietuvoje amunicijos gamyklą. Tai ne tik geros ir ilgalaikės darbo vietos viename iš Lietuvos regionų, Lietuvos eksporto didi...

    4
  • Žiurkėnas mumyse
    Žiurkėnas mumyse

    Reikia saugoti savo kailiuką, nes gyvename kosminės įtampos laikais. Todėl svarbu ne gynyba, o mityba. Visavertė. Tokia yra mūsų, žiurkėnų, ambicija. Misime iki susivėmimo ir gal išvengsime susinaikinimo. ...

    1
  • Po Sibirą – be vadovo
    Po Sibirą – be vadovo

    Įpusėjus 1911-ųjų vasarai, Josifas Visarionovičius Džiugašvilis (1878–1953) persikėlė į Vologdos miestą, mat caro valdžia jam čia leido pagyventi porą mėnesių. Vologdoje jis trumpam buvo užmezgęs romaną su paaugle Pelagėja Onufr...

    3
  • Kur dingo rinkimų kampanija?
    Kur dingo rinkimų kampanija?

    Gerai kažkas pastebėjo, kad pas mus nevyksta jokia rinkimų į šalies prezidentus kampanija. Praėjusią savaitę jau buvo paskelbti visi oficialūs kandidatai, tarp kurių yra milijonierių, tačiau nematyti nei plakatų, nei skelbimų su vieš...

    9
  • Ugnis ir vanduo
    Ugnis ir vanduo

    Pastarąsias dienas pasaulyje kažkaip nevaldomai įsišėlo ugnis ir vanduo – dvi iš keturių stichijų ar pradinių elementų, sukūrusių Žemę ir sudarančių jos egzistencijos pagrindą. Bent jau taip mąstyta Antikoje. ...

    1
  • Žodžiais dvoko nepridengsi
    Žodžiais dvoko nepridengsi

    Paputojo vienuoliktokų tarpinių patikrinimų jovalas, pakaitinis jo maišytojas garsiai trinktelėjo durimis, palikdamas dvoką uostyti 26 tūkst. gimnazistų, jų tėvams ir mokytojams. ...

    1
  • Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje
    Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje

    Geležinės uždangos jau seniai nebėra. Tačiau jos šešėlis dar juntamas. Kelių, geležinkelių, oro, energetikos ir kitokios jungtys yra prastesnės toje Europos pusėje, kuri patyrė komunistinį valdymą. Ypač prasta situacija dėl &Scaro...

  • Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame
    Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame

    Manau, kad kiekvienas žmogus tai galėtų pritaikyti sau, prisimindamas anapilin iškeliavusius artimus žmones ir nepanaudotą laiką bendravimui su širdžiai mielais. Bet šiandien ne apie tai. ...

    2
  • Kai net ir galvai reikia renovacijos
    Kai net ir galvai reikia renovacijos

    Atšyla oras, pakyla noras. Visų pirma, ginčytis, piktintis ir leisti žvygauti emocijoms dėl šildymo sezono (ne-)pabaigos. ...

    8
  • Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis
    Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis

    Išankstiniai indikatoriai rodo, kad ekonominis aktyvumas Lietuvoje laipsniškai atsigauna. Vis dėlto, kol daugelis pagrįstai Lietuvos ekonomikos atsigavimą sieja su eksporto ir pramonės rodikliais, vidaus vartojimas tampa ypač svarbiu kompone...

    1
Daugiau straipsnių