Ar projektui „Rail Baltica“ negresia Visagino AE likimas?

Ministras pirmininkas savaitės pradžioje Lietuvos radijui pareiškė, kad transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ atšaka turi būti nutiesta iki Vilniaus, o tarp trijų valstybių vykstančius ginčus pavadino technine diskusija.

Ši žinia šokiravo estus, kurie baiminasi, kad dėl tokio Lietuvos premjero išsakyto noro gali žlugti visas transeuropinis projektas, kurio vertė – daugiau negu 10 mlrd. litų, juo labiau kad pirmojo etapo darbai Lenkijos pasienis - Kaunas jau pradėti ir vyksta pilnu tempu. Pirmieji europiniai traukiniai Kauną turėtų pasiekti 2015 metais.

Atrodo, turėtume džiaugtis visi, tačiau vėl pradėta diskusija iš naujo. Gal, pagal premjerą, reikėtų visų pirma nutiesti bėgius iki Vilniaus, po to tik į Kauną? Premjerui turėtume priminti, kad apie tai jau buvo karštai diskutuota, parengtos studijos. Pagal ekonominę ir politinę logiką ekonomiškiausias variantas geležinkelio liniją tiesti maršrutu Mockava – Kaunas – Ryga – Talinas. Dabar premjeras atvirai aiškina, kad nebuvo studijų. Tai netiesa, studijos yra parengtos, reikia tik jas pasikelti ir nestabdyti sėkmingai pradėtų darbų, kad greičiau sulauktume pirmosios stotelės Kaune.

Anksčiau svarstant vėžės kryptį, Vilniaus prijungimas nebuvo vertintas, tačiau dabar skaičiuojama, kiek tai kainuotų. Įvertinus tai, kad europinė trasa nuo Lenkijos iki Kauno, kurios ilgis 120 km, kainuos apie 1,3 mlrd. Lt, tai 100 km trasos nutiesimas nuo Kauno iki Vilniaus, preliminariais skaičiavimais, kainuotų apie 1 mlrd. Lt. Kyla logiškas klausimas, ar Europos komisija sutiks papildomai skirti 1 mlrd. ir taip brangiam projektui.

Premjeras Algirdas Butkevičius technine diskusija pavadino Estijos ir Latvijos norą Vilniaus klausimą perkelti į politinį lygį – anot jo, šalys jau yra pasirašiusios politinį susitarimą, tačiau pasirašymo metu Vilniaus klausimas dar nebuvo iškilęs. Čia kaip visada premjeras atsibudo, kaip sakoma, „po pietų“ ir nori pasivyti benuvažiuojantį traukinį.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius baiminasi, kad nesutikus prijungti Vilniaus prie transeuropinės vėžės, gali žlugti visas projektas. Tačiau jis gali žlugti ir dėl Latvijos bei Estijos vadovų neigiamos nuomonės, nes jau viskas su šiais kaimynais buvo sutarta, iškilmingai pakeltos šampano taurės.

Anksčiau Lietuvoje buvo diskutuojama, ar europinė vėžė turėtų būti tiesiama per Panevėžį ar per Šiaulius, tačiau dabar premjeras A. Butkevičius staiga sugalvojo, kad pasinaudojant europiniu projektu būtų modernizuota 100 kilometrų atšaką nuo Kauno iki Vilniaus, tačiau Estija tam priešinasi, baimindamasi, kad papildoma atkarpa pabrangins projektą ir lėšų neliks kitoms atkarpoms.

Bendras "Rail Baltica" trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų ir kainuoti apie 4,4 mlrd. Lt. Prijungus atkarpą į Vilnių, atstumas padidėja iki 460 km ir atitinkamai kaina šokteli iki beveik 6 mlrd. Lt. Kadangi Europos Sąjunga finansuoja tik 85 proc. projekto vertės, žymiai padidėja lėšų poreikis ir iš šalies biudžeto.

Blaiviai vertinant premjero norus ir jo pareiškimą Lietuvos radijui, kyla abejonė, ar transeuropinio projekto „Rail Baltica 2“ neištiks Visagino atominės elektrinės likimas.

Mūsų nuomone, Lietuva neturėtų keisti penkių šalių transporto ministrų pasirašyto memorandumo ir pirmiausia nutiesti pagrindinę trasą nuo Lenkijos sienos per Kauną, Rygą iki Talino ir lygiagrečiai spręsti dėl atšakos į Vilnių statybos bei ieškoti galimybės šį projektą finansuoti ES struktūrinių fondų lėšomis. Tik tokiu atveju galima tikėtis, kad pirmasis europinis traukinys Kauną pasieks 2015 metais.

Seimo TS-LKD frakcijos nariai Kazys Starkevičius ir Rimantas Dagys



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ne, ne, ne

Ne, ne, ne  portretas
Ne, ne, ne, nereikia nieko mums, nei atominės elektrinės, nei renovacijų, nei skalūninių dujų, nei atliekų deginimo, nu nieko mums nereikia tik...pašalpų, pašalpų ir kuo daugiau pašalpų !!! Ar ne todėl lenkai ima statyti dvi atomines elektrines, o estai pavadina mūsų ministrus durniais?

Stebetojas

Stebetojas portretas
Durnas tas mūsų premjeras ar nespėjo su niekuo pasitart, ką galvot. Jau tokios "genijų" vyriausybės tai Lietuva sapne nesapnavo. Starkevičiau, Dagy priduokit ministrą Sinkevičių FNTT, gal jis ne už dyką šitaip biudžeto pinigus kartu su premjeru nori suvalgyt. Šaunuoliai, vyrai, atkovokit Kauną, rinksim jus ir kitai kadencijai.

Gintars

Gintars portretas
K. Starkevicius, R. Dagys ir kiti su protu nesusipyke seimo nariai turetu skubiai i svarstymus itraukti Prezidente. nes pamazu alkoholio nuspaustos Sinkeviciaus smegenu mintys darosi ne tik gedingos, bet ir pavojingos Lietuvai. Skardzius, Razma - placiai zinomi seimo kvaileliai, bet kodel tyli auksciausia valdzia? net nera jopkio reilako vardinti argumentus uz Kauna - cia , kaip sako rusai - ir eziui aisku. pribloskia savotiskas rasizmas - kad kaunieciai, siaulieciai, marijampolieciai kazkuo blogesni uz vilniecius. vilnieciams - viskas, nepaisant milzinisku islaidu, o kitiems - net siulomam uz dyka - NIEKO.
VISI KOMENTARAI 13
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Ar dar gyvas Rūpintojėlis?
    Ar dar gyvas Rūpintojėlis?

    Kiekvienam laikui būdingi savi simboliai. Valstybės atkūrimo šimtmečio išvakares labiau garsina ne simboliai, o žiniasklaidos paviešinti skandalai. Biurokratais paversti medikai, valstybingumo parodija tapusi Lukiškių aik&scar...

  • Apie priekabiavimą
    Apie priekabiavimą

    Seimas galutinai tapo kažkokiu meškų cirku – tokių idiotiškų sprendimų, besipilančių kasdien, nematėme apskritai niekada. Siūlymas įtraukti į Seimo kultūros komitetą seksualiniu priekabiavimu kaltinamą Kęstutį Pūką nustebi...

    16
  • Vaiduoklio sugrįžimas
    Vaiduoklio sugrįžimas

    Ką galima nuveikti, kai jums 45-eri? Labai daug. Gal net daugiau nei bet kada iki tol. Tai amžius, kai žmogaus protinės galios pasiekusios brandą, o patirties ir gyvenimiškosios išminties jau būname sukaupę tiek, kad galime ja dosniai daly...

    1
  • Lietuvos eksportas – kaip ant sparnų
    Lietuvos eksportas – kaip ant sparnų

    Šiemet Lietuvos eksportuotojai demonstruoja sparčiausią augimą visoje Europos Sąjungoje. Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu, eksporto apimtys ūgtelėjo net 17 proc. Teigiamos ek...

    3
  • Būsto rinkos aktyvumas pasiekė zenitą
    Būsto rinkos aktyvumas pasiekė zenitą

    Pastaruoju metu būsto rinkos tendencijos ir ateities perspektyvos – viena karščiausių temų, apie kurią jau savo nepajudinamą nuomonę turi kiekvienas: nuo tikrų šios rinkos „ryklių“ iki chroniškai savo malonumui N...

  • Jie tegali įsivaizduoti automobilių stovėjimo aikštelę
    Jie tegali įsivaizduoti automobilių stovėjimo aikštelę

    Ilgokai už širmos persirenginėjusi Lukiškių aikštė pagaliau pasirodė publikai. Kitame prospekto gale nuo Gedimino kalno šlumštelėjo storas velėnos vyniotinis. Šie du įvykiai susiję tik laike, tačiau simboli&s...

    1
  • NT mokestis: šiandien turtingiesiems, rytoj visiems?
    NT mokestis: šiandien turtingiesiems, rytoj visiems?

    Seime toliau skinasi kelią pasiūlymai didinti nekilnojamojo turto mokestį. Siūloma įvesti progresinį nekilnojamojo turto mokestį, tai yra, palikti šiuo metu galiojantį 0,5 proc. tarifą nekilnojamojo turto vertės daliai, viršijančiai 22...

    3
  • Globaliai mąstantys strategai
    Globaliai mąstantys strategai

    Kaimynėje Lenkijoje gyvenimas gerėja, tai rodo ir mažėjantis gimstamumas. Žmonės nebenori apsikrauti vaikais ir rūpesčiais. Ką gi, Lenkija, regis, sparčiai artėja prie pasiturinčių Vakarų valstybių klubo durų. Bet lenkų vyriausybė dėl to per...

    1
  • Paminklas bukumui
    Paminklas bukumui

    Nukirtus ant Gedimino kalvos daugiau nei šimtmetį augusius medžius, ši ėmė slinkti. Sutapimas? Vargu. Procesai, bjaurojantys sakralinę reikšmę daugeliui lietuvių turintį gamtos ir istorijos paminklą, nėra tik natūralūs. Jie vyk...

    12
  • Lietuva skęsta
    Lietuva skęsta

    Taip jau atsitiko, kad iki metų pabaigos liko tik 46 dienos. Skaičiuojant su šia diena, iki kurios visi žemės savininkai privalėjo sumokėti žemės mokestį. Tai dabar, kai jau sumokėjo, galima apsidairyti ir apibendrinti nubristą purvą. Kas &s...

    11
Daugiau straipsnių