Ar projektui „Rail Baltica“ negresia Visagino AE likimas?

Ministras pirmininkas savaitės pradžioje Lietuvos radijui pareiškė, kad transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ atšaka turi būti nutiesta iki Vilniaus, o tarp trijų valstybių vykstančius ginčus pavadino technine diskusija.

Ši žinia šokiravo estus, kurie baiminasi, kad dėl tokio Lietuvos premjero išsakyto noro gali žlugti visas transeuropinis projektas, kurio vertė – daugiau negu 10 mlrd. litų, juo labiau kad pirmojo etapo darbai Lenkijos pasienis - Kaunas jau pradėti ir vyksta pilnu tempu. Pirmieji europiniai traukiniai Kauną turėtų pasiekti 2015 metais.

Atrodo, turėtume džiaugtis visi, tačiau vėl pradėta diskusija iš naujo. Gal, pagal premjerą, reikėtų visų pirma nutiesti bėgius iki Vilniaus, po to tik į Kauną? Premjerui turėtume priminti, kad apie tai jau buvo karštai diskutuota, parengtos studijos. Pagal ekonominę ir politinę logiką ekonomiškiausias variantas geležinkelio liniją tiesti maršrutu Mockava – Kaunas – Ryga – Talinas. Dabar premjeras atvirai aiškina, kad nebuvo studijų. Tai netiesa, studijos yra parengtos, reikia tik jas pasikelti ir nestabdyti sėkmingai pradėtų darbų, kad greičiau sulauktume pirmosios stotelės Kaune.

Anksčiau svarstant vėžės kryptį, Vilniaus prijungimas nebuvo vertintas, tačiau dabar skaičiuojama, kiek tai kainuotų. Įvertinus tai, kad europinė trasa nuo Lenkijos iki Kauno, kurios ilgis 120 km, kainuos apie 1,3 mlrd. Lt, tai 100 km trasos nutiesimas nuo Kauno iki Vilniaus, preliminariais skaičiavimais, kainuotų apie 1 mlrd. Lt. Kyla logiškas klausimas, ar Europos komisija sutiks papildomai skirti 1 mlrd. ir taip brangiam projektui.

Premjeras Algirdas Butkevičius technine diskusija pavadino Estijos ir Latvijos norą Vilniaus klausimą perkelti į politinį lygį – anot jo, šalys jau yra pasirašiusios politinį susitarimą, tačiau pasirašymo metu Vilniaus klausimas dar nebuvo iškilęs. Čia kaip visada premjeras atsibudo, kaip sakoma, „po pietų“ ir nori pasivyti benuvažiuojantį traukinį.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius baiminasi, kad nesutikus prijungti Vilniaus prie transeuropinės vėžės, gali žlugti visas projektas. Tačiau jis gali žlugti ir dėl Latvijos bei Estijos vadovų neigiamos nuomonės, nes jau viskas su šiais kaimynais buvo sutarta, iškilmingai pakeltos šampano taurės.

Anksčiau Lietuvoje buvo diskutuojama, ar europinė vėžė turėtų būti tiesiama per Panevėžį ar per Šiaulius, tačiau dabar premjeras A. Butkevičius staiga sugalvojo, kad pasinaudojant europiniu projektu būtų modernizuota 100 kilometrų atšaką nuo Kauno iki Vilniaus, tačiau Estija tam priešinasi, baimindamasi, kad papildoma atkarpa pabrangins projektą ir lėšų neliks kitoms atkarpoms.

Bendras "Rail Baltica" trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų ir kainuoti apie 4,4 mlrd. Lt. Prijungus atkarpą į Vilnių, atstumas padidėja iki 460 km ir atitinkamai kaina šokteli iki beveik 6 mlrd. Lt. Kadangi Europos Sąjunga finansuoja tik 85 proc. projekto vertės, žymiai padidėja lėšų poreikis ir iš šalies biudžeto.

Blaiviai vertinant premjero norus ir jo pareiškimą Lietuvos radijui, kyla abejonė, ar transeuropinio projekto „Rail Baltica 2“ neištiks Visagino atominės elektrinės likimas.

Mūsų nuomone, Lietuva neturėtų keisti penkių šalių transporto ministrų pasirašyto memorandumo ir pirmiausia nutiesti pagrindinę trasą nuo Lenkijos sienos per Kauną, Rygą iki Talino ir lygiagrečiai spręsti dėl atšakos į Vilnių statybos bei ieškoti galimybės šį projektą finansuoti ES struktūrinių fondų lėšomis. Tik tokiu atveju galima tikėtis, kad pirmasis europinis traukinys Kauną pasieks 2015 metais.

Seimo TS-LKD frakcijos nariai Kazys Starkevičius ir Rimantas Dagys



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ne, ne, ne

Ne, ne, ne  portretas
Ne, ne, ne, nereikia nieko mums, nei atominės elektrinės, nei renovacijų, nei skalūninių dujų, nei atliekų deginimo, nu nieko mums nereikia tik...pašalpų, pašalpų ir kuo daugiau pašalpų !!! Ar ne todėl lenkai ima statyti dvi atomines elektrines, o estai pavadina mūsų ministrus durniais?

Stebetojas

Stebetojas portretas
Durnas tas mūsų premjeras ar nespėjo su niekuo pasitart, ką galvot. Jau tokios "genijų" vyriausybės tai Lietuva sapne nesapnavo. Starkevičiau, Dagy priduokit ministrą Sinkevičių FNTT, gal jis ne už dyką šitaip biudžeto pinigus kartu su premjeru nori suvalgyt. Šaunuoliai, vyrai, atkovokit Kauną, rinksim jus ir kitai kadencijai.

Gintars

Gintars portretas
K. Starkevicius, R. Dagys ir kiti su protu nesusipyke seimo nariai turetu skubiai i svarstymus itraukti Prezidente. nes pamazu alkoholio nuspaustos Sinkeviciaus smegenu mintys darosi ne tik gedingos, bet ir pavojingos Lietuvai. Skardzius, Razma - placiai zinomi seimo kvaileliai, bet kodel tyli auksciausia valdzia? net nera jopkio reilako vardinti argumentus uz Kauna - cia , kaip sako rusai - ir eziui aisku. pribloskia savotiskas rasizmas - kad kaunieciai, siaulieciai, marijampolieciai kazkuo blogesni uz vilniecius. vilnieciams - viskas, nepaisant milzinisku islaidu, o kitiems - net siulomam uz dyka - NIEKO.
VISI KOMENTARAI 13
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Iš kur tie milijonai?
    Iš kur tie milijonai?

    Švietimo krizė atskleidė ne tik tai, kad Lietuvos mokymosi sistemos pokyčiai visiškai neparengti. Ji numetė šydą nuo mūsų valdžios sukto veido. Teisi Jos Ekscelencija sakydama, kad ši Sauliaus Skvernelio Vyriausybė aroganti...

    2
  • Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai?
    Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai?

    Migla dėl Jungtinės Karalystės ateities santykių su Europos Sąjunga kol kas nesisklaido. Panašu, kad Theresos May vyriausybė visiškai baigia prarasti situacijos kontrolę. Politikos ekspertų vertinimu, jos pasiektas susitarimas prakti&scar...

    1
  • Mokesčiai interneto milžinams apgintų faktus nuo išgalvotų naujienų
    Mokesčiai interneto milžinams apgintų faktus nuo išgalvotų naujienų

    Vos prieš du mėnesius, rugsėjo 12-ąją, Europos Parlamentas per balsavimą tvirtai palaikė pasiūlytą direktyvą, suteikusią spaudai ir naujienų agentūroms viltį, kad interneto milžinai galiausiai ims joms mokėti pinigus. Daugybę metų inter...

  • Apie šventinę psichozę
    Apie šventinę psichozę

    Dovanojimas ir dovanų laukimas mums visiems pažįstamas ir geidžiamas. Tačiau turbūt kiekvienas labai skirtingai regime šį veiksmą, kuris yra aktualus žmonijai nuo seniausių laikų. Praėjo nemažai laiko, kai žmonės vienas kitam dovanojo gyv...

    1
  • Šalies bėda – institucinė demencija
    Šalies bėda – institucinė demencija

    Premjeras jau bijo anarchijos ir įtaria, kad protesto pozą išlaužę konservatoriai nori destabilizuoti šalį. ...

    13
  • Mitingo fone – rinkiminiai politikų demagogijos pliūpsniai
    Mitingo fone – rinkiminiai politikų demagogijos pliūpsniai

    Leonidas Donskis 2012 metais rašė: „Rinkimų neįmanoma laimėti dešiniąja ekonomine retorika, todėl visi kalba apie socialinį solidarumą, mokslo ir kultūros prieinamumą. Bet vėliau grįžta į dešinę, nes globalinio kapital...

    10
  • Ištikimieji heiteriai
    Ištikimieji heiteriai

    Juostoje "Bohemijos rapsodija", kurią pamatyti jau turbūt spėjo visi, legendinio artisto personažas gan taikliai apibūdina žinomumo kainą. "Apie tai, jog supuvai, supranti iš vaisinių muselių", – sako jis. Bet š...

    4
  • Apie valdžios idiotizmą
    Apie valdžios idiotizmą

    Lietuva – rami šalis ir jos pilietinio aktyvumo apraiškos ligi šiol apsiribodavo keliolikos protestuotojų pastovėjimu prie savivaldybių su trimis trispalvėmis ir keliais transparantais. Bet panašu, kad valdžios idiotizmas...

    23
  • Eglutė dygliuota
    Eglutė dygliuota

    Tikrasis vaikystės paveldas – Kosto Kubilinsko aštuoneilis skamba taip: "Eglutė skarota, eglutė žalia...", tačiau Lietuvoje užvirus eglučių karams, nevalia imi galvoti: gal ji jau labiau dygliuota nei skarota? Tik visai ne mi&sca...

    1
  • Dangiškasis vėjas Havajuose
    Dangiškasis vėjas Havajuose

    1941-ųjų gruodžio 7-osios naktį Havajuose niekas net neįtarė, kad iš šiaurės link Oahu salos juda 56 laivų flotilė (28 iš jų – povandeniniai). Admirolo Chūichi Nagumo (1887–1944) vedamų pajėgų stuburas – 6 l...

    1
Daugiau straipsnių