Ar projektui „Rail Baltica“ negresia Visagino AE likimas?

Ministras pirmininkas savaitės pradžioje Lietuvos radijui pareiškė, kad transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ atšaka turi būti nutiesta iki Vilniaus, o tarp trijų valstybių vykstančius ginčus pavadino technine diskusija.

Ši žinia šokiravo estus, kurie baiminasi, kad dėl tokio Lietuvos premjero išsakyto noro gali žlugti visas transeuropinis projektas, kurio vertė – daugiau negu 10 mlrd. litų, juo labiau kad pirmojo etapo darbai Lenkijos pasienis - Kaunas jau pradėti ir vyksta pilnu tempu. Pirmieji europiniai traukiniai Kauną turėtų pasiekti 2015 metais.

Atrodo, turėtume džiaugtis visi, tačiau vėl pradėta diskusija iš naujo. Gal, pagal premjerą, reikėtų visų pirma nutiesti bėgius iki Vilniaus, po to tik į Kauną? Premjerui turėtume priminti, kad apie tai jau buvo karštai diskutuota, parengtos studijos. Pagal ekonominę ir politinę logiką ekonomiškiausias variantas geležinkelio liniją tiesti maršrutu Mockava – Kaunas – Ryga – Talinas. Dabar premjeras atvirai aiškina, kad nebuvo studijų. Tai netiesa, studijos yra parengtos, reikia tik jas pasikelti ir nestabdyti sėkmingai pradėtų darbų, kad greičiau sulauktume pirmosios stotelės Kaune.

Anksčiau svarstant vėžės kryptį, Vilniaus prijungimas nebuvo vertintas, tačiau dabar skaičiuojama, kiek tai kainuotų. Įvertinus tai, kad europinė trasa nuo Lenkijos iki Kauno, kurios ilgis 120 km, kainuos apie 1,3 mlrd. Lt, tai 100 km trasos nutiesimas nuo Kauno iki Vilniaus, preliminariais skaičiavimais, kainuotų apie 1 mlrd. Lt. Kyla logiškas klausimas, ar Europos komisija sutiks papildomai skirti 1 mlrd. ir taip brangiam projektui.

Premjeras Algirdas Butkevičius technine diskusija pavadino Estijos ir Latvijos norą Vilniaus klausimą perkelti į politinį lygį – anot jo, šalys jau yra pasirašiusios politinį susitarimą, tačiau pasirašymo metu Vilniaus klausimas dar nebuvo iškilęs. Čia kaip visada premjeras atsibudo, kaip sakoma, „po pietų“ ir nori pasivyti benuvažiuojantį traukinį.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius baiminasi, kad nesutikus prijungti Vilniaus prie transeuropinės vėžės, gali žlugti visas projektas. Tačiau jis gali žlugti ir dėl Latvijos bei Estijos vadovų neigiamos nuomonės, nes jau viskas su šiais kaimynais buvo sutarta, iškilmingai pakeltos šampano taurės.

Anksčiau Lietuvoje buvo diskutuojama, ar europinė vėžė turėtų būti tiesiama per Panevėžį ar per Šiaulius, tačiau dabar premjeras A. Butkevičius staiga sugalvojo, kad pasinaudojant europiniu projektu būtų modernizuota 100 kilometrų atšaką nuo Kauno iki Vilniaus, tačiau Estija tam priešinasi, baimindamasi, kad papildoma atkarpa pabrangins projektą ir lėšų neliks kitoms atkarpoms.

Bendras "Rail Baltica" trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų ir kainuoti apie 4,4 mlrd. Lt. Prijungus atkarpą į Vilnių, atstumas padidėja iki 460 km ir atitinkamai kaina šokteli iki beveik 6 mlrd. Lt. Kadangi Europos Sąjunga finansuoja tik 85 proc. projekto vertės, žymiai padidėja lėšų poreikis ir iš šalies biudžeto.

Blaiviai vertinant premjero norus ir jo pareiškimą Lietuvos radijui, kyla abejonė, ar transeuropinio projekto „Rail Baltica 2“ neištiks Visagino atominės elektrinės likimas.

Mūsų nuomone, Lietuva neturėtų keisti penkių šalių transporto ministrų pasirašyto memorandumo ir pirmiausia nutiesti pagrindinę trasą nuo Lenkijos sienos per Kauną, Rygą iki Talino ir lygiagrečiai spręsti dėl atšakos į Vilnių statybos bei ieškoti galimybės šį projektą finansuoti ES struktūrinių fondų lėšomis. Tik tokiu atveju galima tikėtis, kad pirmasis europinis traukinys Kauną pasieks 2015 metais.

Seimo TS-LKD frakcijos nariai Kazys Starkevičius ir Rimantas Dagys



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ne, ne, ne

Ne, ne, ne  portretas
Ne, ne, ne, nereikia nieko mums, nei atominės elektrinės, nei renovacijų, nei skalūninių dujų, nei atliekų deginimo, nu nieko mums nereikia tik...pašalpų, pašalpų ir kuo daugiau pašalpų !!! Ar ne todėl lenkai ima statyti dvi atomines elektrines, o estai pavadina mūsų ministrus durniais?

Stebetojas

Stebetojas portretas
Durnas tas mūsų premjeras ar nespėjo su niekuo pasitart, ką galvot. Jau tokios "genijų" vyriausybės tai Lietuva sapne nesapnavo. Starkevičiau, Dagy priduokit ministrą Sinkevičių FNTT, gal jis ne už dyką šitaip biudžeto pinigus kartu su premjeru nori suvalgyt. Šaunuoliai, vyrai, atkovokit Kauną, rinksim jus ir kitai kadencijai.

Gintars

Gintars portretas
K. Starkevicius, R. Dagys ir kiti su protu nesusipyke seimo nariai turetu skubiai i svarstymus itraukti Prezidente. nes pamazu alkoholio nuspaustos Sinkeviciaus smegenu mintys darosi ne tik gedingos, bet ir pavojingos Lietuvai. Skardzius, Razma - placiai zinomi seimo kvaileliai, bet kodel tyli auksciausia valdzia? net nera jopkio reilako vardinti argumentus uz Kauna - cia , kaip sako rusai - ir eziui aisku. pribloskia savotiskas rasizmas - kad kaunieciai, siaulieciai, marijampolieciai kazkuo blogesni uz vilniecius. vilnieciams - viskas, nepaisant milzinisku islaidu, o kitiems - net siulomam uz dyka - NIEKO.
VISI KOMENTARAI 13
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Raudonojo caro galas
    Raudonojo caro galas

    Viduržiemis – pats derlingiausias metų laikas filmų mėgėjams, mat "Oskarų" teikimo išvakarėse teatrus užplūsta daugybė vertingiausių kino projektų. Kai kurie platintojų yra iš anksto nurašomi ir rodomi labai ku...

    12
  • Kylanti naftos kaina: kaip tai paveiks mus?
    Kylanti naftos kaina: kaip tai paveiks mus?

    Juoduoju auksu vadinamos naftos kaina užtikrintai ropščiasi aukštyn. Šios savaitės pradžioje Brent rūšies nafta pramušė 70 dolerių už barelį ribą. Tiek nafta yra kainavusi daugiau nei prieš tris metus –...

  • Milijonų dalybos
    Milijonų dalybos

    Pinigai – tokia jau mistinė materija, kad jų niekada nebūna per daug. O kai prasideda jų dalybos, paaiškėja, kad krūvos popierėlių su aiškiai nurodyta verte virsta kažkuo nepamatuojamu, nes kad ir kaip skirstytum, vis tiek kažkam ...

  • Įsivaikinimo klausimas
    Įsivaikinimo klausimas

    Šįkart – ne apie naikinamus kūdikių ar vaikų globos namus, o apie NEP’o (naujosios ekonominės politikos), gyvavusios beveik prieš šimtmetį bolševikų priešaušrio ūkinės farmacijos laikais, maniją. ...

    2
  • Užsienio politika
    Užsienio politika

    Lietuvos užsienio politika – nenuosekli, neefektyvi, stokojanti aiškių tikslų ir idėjų. ...

    14
  • Kodėl žmonės nepasitiki „Sodra“?
    Kodėl žmonės nepasitiki „Sodra“?

    Apklausos rodo, kad „Sodrą“ palankiai vertina gerokai mažiau nei pusė Lietuvos gyventojų – apie 42 procentus. Priežasčių nepasitikėti „Sodra“ yra apsčiai. ...

    4
  • S. Daukanto metai
    S. Daukanto metai

    Mėnuo liko iki Vasario 16-ios, kai pažymėsime savo valstybės nepriklausomybės šimtmetį. Didžioji, pati svarbiausioji šventė lietuvybei! O prasidėję sukakties metai kartu Seimo paskelbti ir Simono Daukanto metais. ...

  • Inteligentiškos patyčios
    Inteligentiškos patyčios

    Lietuvoje startuoja nauja kampanija prieš patyčias. Pasitelkus Švedijoje pasiteisinusias priemones bus bandoma pristabdyti reiškinį, mūsų nacionaliniam socialiniam saugumui keliantį didesnę grėsmę nei skurdas. Pagal švedų p...

    5
  • Kokia bus naujos kartos pensija?
    Kokia bus naujos kartos pensija?

    Visuomenėje neretai galima susidurti su nuostata, kad pensija – tai ilgos atostogos, kurias žmogus užsidirba per visą savo profesinį gyvenimą. Kadangi tai atostogos, tai visas į pensiją išėjusio žmogaus laikas turėtų būti skirtas poil...

    5
  • Įstatymų vykdymui proto reikia, priėmimui – nelabai?
    Įstatymų vykdymui proto reikia, priėmimui – nelabai?

    Prieš kelias dienas premjeras Saulius Skvernelis, komentuodamas susidariusią situaciją su žurnalų plėšymais, įsigaliojus naujiems alkoholio reklamos ribojimams, atkreipė dėmesį į proto neturėjimą, akcentavo tai, jog įstatymo negalima...

    3
Daugiau straipsnių