Kaunas – ideali vieta „daugiamiesčio“ idėjoms vystyti

Praėjo bemaž aštuoneri metai, kai racionaliausiu Lietuvos urbanizacijos variantu buvo pripažintas Vilniaus ir Kauno dvimiestis. Kažkurio politiko dukra net sugalvojo dvimiesčiui vardą –ViKa.

Galėtų būti ir vilka (rus. šakutė). Kadangi šakutė dažniausiai būna keturdantis valgymo įrankis, tai ir vilka būtų keturmiestis - Kaunas, Panevėžys, Šiauliai Marijampolė, o kotas - Vilnius. Bet ViKa, tiksliau – Wika  geriau atitinka laiko dvasią. Tik tas dvimiestis kažkaip nesilipdo. Didieji darbai nepajudėjo iš vietos, o „dvimiestis” dingo iš politikų žodyno. Visumoje taip tikriausiai ir turėjo įvykti…

Esminė dvimiesčio – juostinio miesto funkcionavimo sąlyga – patogus ir greitas susisiekimas. Buvo galvota  apie dviaukščius ekspresus.  Kiti sumanymai, kuriems tikriausiai netruktų veiklių žmonių, pradėtų veikti automatiškai. Tačiau didysis projektas yra pernelyg grandiozinis, reikalaujantis milžiniškų investicijų ir yra daugiau idėjinis nei fizinis miestų susijungimas. Juo labiau, kad Lietuva dar pakankamai ilgą laiką kils iš nuosmukio.

Tuo tarpu jau dabar yra realios sąlygos Kauno apskrityje, tiksliau pietinėje jo dalyje, įgyvendinti ne tik “dvimiesčio”, bet ir juostinio “daugiamiesčio”  idėją, kuri būtų nepalyginamai pigesnė, patrauklesnė daugeliui, įvairaus profilio verslininkų ir kaimo žmonių dėl savo pelningumo bet kuriuo metų sezono laiku. Leistų atsirasti daugeliui iniciatyvių verslininkų ir nesunkiai sukurti daug naujų darbo vietų. Tai būtų kompaktinis apie (60-70) km ilgio, juostinis daugiamiestis, jungiantis Kauną – Garliavą – Prienus – Birštoną -Alytų.

Tai būtų fizinis susijungimas, kadangi šį juostinį daugiamiestį jungtų ne tik gera autostrada, kurią ateityje reikėtų rekonstruoti praplečiant, bet paleisti pvz.,  vienabėgį greitaeigį tramvajų Kaunas – Alytus  ir įrengti visą reikalinga infrastruktūra, pagal kaimo turizmo programą, vandens kelio pakrantėse: Kauno marios – Nemunu aukštyn (per įspūdingą Punios ir Nemuno kilpų draustinį) iki Alytaus. Be to, organizuoti mažąją mėgėjišką aviaciją, bei išplėtoti turistų paskraidinimą iš Kauno, Aleksoto aerodromo, parodant iš paukščio skrydžio, visa Lietuvos vandens kelio nepakartojamą grožį, Nemuno kilpas, Punios šilą, nusileidžiant Prienų Pociūnų aerodrome arba toliau – Alytaus aerodrome. Sugrįžimą atgal į Kauną organizuoti pasroviui Nemunu naujoviškais plokščiadugniais laivais – miegamaisiais kemperiais.

Tai visiškai nauja atrakcija – vandens kemperiai, plaukiojantys plokščiadugniai, nepaskandinami (putų plastiku užpildyti plaustai) laivai su namukais, su visais komunaliniais patogumais ir nedidelėmis poilsio aikštelėmis deginimuisi saulėje. Kemperiai (pagal poilsiautojų pageidavimą) galėtų turėti vairininką – kapitoną, kuris būtų ir tvarkdarys ir navigatorius plaukiant Nemunu žemyn. Kemperius kaip ir burlaivius ar bujerius galėtų gaminti kuris nors naujai įkurtas UAB’as, ar visa eilė UAB’ų, kurie kooperuotųsi tarpusavyje ir būtų taip pat Kauno apskrityje.

Toks kemperis ar grupė kemperių butų nubuksiruojani vilkiku iki Alytaus, o iš ten pasroviui paleidžiami plaukti iki Kauno marių HES (150- 170 km). Suprantama, kemperiuose galėtų būti įmontuoti mažalitražiai benzininiai vandens varikliai, leidžiantys lengviau manevruoti plaukiant, prisišvartuojant prie krantų.

Kauno apskrityje yra idealiausios sąlygos vystyti vandens turizmą ir žūklę Nemune vasarą bei žiemą. Pavyzdžiui, bujerių bei rogių turizmą ir sportą ant užšalusių Kauno marių bei Nemune iki Alytaus. Birštone pastaruoju metu didžiuliais tempais vystomi įvairūs atrakcionai, SPA, plečiamas viešbučių tinklas, kurie bus didelis traukos centras atvykstantiems turistams.

Galima vystyti dviračių turizmą, sudarant įdomius maršrutus. Taip pvz.,  maršrutas Kaunas – Garliava – Išlaužas – Prienai  tėra 42 km, o per Rumšiškių etnografinį muziejų – Kruonį – Jiezną tėra 52 km.

Turime su visą infrastruktūrą - įrengtus Kauno Aleksoto, Pociūnų ir Alytaus aerodromus, Prienų sklandytuvų gamykla. Tai leistų plėtoti mėgėjišką aviaciją ir parašiutizmo sportą.

Nemuno pakrantėse ir prie  Kaunas – Alytus autostradų galėtų būti įrengti kaimo turizmu ir maitinimo verslu užsiimantis “Bajorkiemis”, kur turistai galėtų pasimaitinti ar kurį laiką pagyventi, paatostogauti.

Ūkininkai, toliau nutolę nuo pagrindinio kelio, galėtų užsiimti ekologiniu ūkininkavimu ir tiekti gerą ekologinį maistą tiek Kauno – Alytaus juostiniam miestui, tiek visai Kauno apskričiai bei Lietuvai. Tam turėtų būti sukurti UAB’ai, turintys specializuota transportą, superkantys ir parduodantys šviežią ekologišką sertifikuotą maistą. Be to, kai kurie ūkininkai galėtų užsiimti specializuota augalininkystę - biokuro paruošimu ir jo pardavimu.


Šiame straipsnyje: kaunas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kuriuo keliu pasuks prancūzai?
    Kuriuo keliu pasuks prancūzai?

    Prancūzijos prezidento rinkimų pirmojo turo rezultatai daug ką nustebino, ypač pačius prancūzus. „Tai istorinis poslinkis“, sušuko didžiausią prestižą turintis Paryžiaus dienraštis „Monde“. ...

  • Kas sieja žirafą ir mokesčių mokėtoją?
    Kas sieja žirafą ir mokesčių mokėtoją?

    Gamtoje mažiausiai miega žirafa – vos dvi valandas per parą. Negana to, ji miega labai neramiai. Žirafa saugosi įvairių plėšriųjų žvėrių ir miega su pertraukomis, naktimis, dažniausiai po 5 minutes. ...

    3
  • Kodėl neveikia psichologų patarimai?
    Kodėl neveikia psichologų patarimai?

    Neretai psichologų klausiama, ar galima patobulinti bendravimą, o jei taip,  prašoma išmokyti įvairių bendravimo technikų – konfliktams spręsti, emocijoms suvaldyti, atsikratyti manipuliatorių  ir taip toliau. ...

    1
  • Visi prieš vieną!
    Visi prieš vieną!

    Prancūzijos prezidento rinkimų pirmąjį turą laimėjęs Emanuelis Macronas – spalvinga asmenybė: jis ir kairysis, ir dešinysis, ir nacionalistas, ir globalistas. Žodžiu, visų galų meistras. ...

    8
  • Prancūziškasis deja vu
    Prancūziškasis deja vu

    Progresyvieji europiečiai gali trumpam atsikvėpti: Prancūzijos maištininkams pritrūko jėgų naujajai revoliucijai įvykdyti. Užsimoję per vieną mūšį užimti savąją bastiliją – Eliziejaus rūmus – ultranacionalistai patyr...

    2
  • E. Macrono pergalė: ar ne per anksti džiaugtis?
    E. Macrono pergalė: ar ne per anksti džiaugtis?

    Emmanuelis Macronas surinko daugiausia balsų pirmame Prancūzijos prezidento rinkimų ture ir toliau kovos su euroskeptike Marine Le Pen. Apklausų duomenimis antrame rinkimų ture Le Pen beveik neturi šansų laimėti – dauguma prancūzų, balsav...

    2
  • Mūsų haubicos jau ne mūsų?
    Mūsų haubicos jau ne mūsų?

    Dabar visi etatiniai patriotai bijo pratybų "Zapad". Tikras "zapadlo" – rusai mus okupuos iš Kaliningrado, Baltarusijos ir net Latvijos. Taip nupaišyta viešame bauginimų žemėlapyje, kurio autorius pripaistė, ...

    24
  • Kaip būsto rinka pasitinka Z kartą?
    Kaip būsto rinka pasitinka Z kartą?

    Beveik trečdalį pasaulio populiacijos sudaro vadinamoji Z karta, todėl nenuostabu, kad verslas jau dabar stebi šios kartos gyvenimo įpročius ir projektuoja jos ateities lūkesčius. Manoma, kad tai bus „kiečiausia“ ir reikliausia varto...

    1
  • Protingi, talentingi, reikalingi, bet jau prarasti?
    Protingi, talentingi, reikalingi, bet jau prarasti?

    Programuotojas, dirbantis Berlyne. Inžinierė, neseniai baigusi Kembridžo universitetą. Tarptautinės įmonės vadovas Stokholme. Tai potencialūs Lietuvos darbo rinkos lyderiai – talentingi, tarptautinės darbo patirties turintys ir keliomis užsieni...

  • Lietuvos pramonė pavasarį pasitiko su nauja energija
    Lietuvos pramonė pavasarį pasitiko su nauja energija

    Statistikos departamento duomenimis, pramonės produkcija šių metų kovą buvo 5,8 proc. didesnė nei prieš metus. Suaktyvėjusios statybos Lietuvoje davė reikšmingą impulsą išgaunamosios pramonės plėtrai. Dėl to kasybos ir k...

Daugiau straipsnių