Kaunas – ideali vieta „daugiamiesčio“ idėjoms vystyti

Praėjo bemaž aštuoneri metai, kai racionaliausiu Lietuvos urbanizacijos variantu buvo pripažintas Vilniaus ir Kauno dvimiestis. Kažkurio politiko dukra net sugalvojo dvimiesčiui vardą –ViKa.

Galėtų būti ir vilka (rus. šakutė). Kadangi šakutė dažniausiai būna keturdantis valgymo įrankis, tai ir vilka būtų keturmiestis - Kaunas, Panevėžys, Šiauliai Marijampolė, o kotas - Vilnius. Bet ViKa, tiksliau – Wika  geriau atitinka laiko dvasią. Tik tas dvimiestis kažkaip nesilipdo. Didieji darbai nepajudėjo iš vietos, o „dvimiestis” dingo iš politikų žodyno. Visumoje taip tikriausiai ir turėjo įvykti…

Esminė dvimiesčio – juostinio miesto funkcionavimo sąlyga – patogus ir greitas susisiekimas. Buvo galvota  apie dviaukščius ekspresus.  Kiti sumanymai, kuriems tikriausiai netruktų veiklių žmonių, pradėtų veikti automatiškai. Tačiau didysis projektas yra pernelyg grandiozinis, reikalaujantis milžiniškų investicijų ir yra daugiau idėjinis nei fizinis miestų susijungimas. Juo labiau, kad Lietuva dar pakankamai ilgą laiką kils iš nuosmukio.

Tuo tarpu jau dabar yra realios sąlygos Kauno apskrityje, tiksliau pietinėje jo dalyje, įgyvendinti ne tik “dvimiesčio”, bet ir juostinio “daugiamiesčio”  idėją, kuri būtų nepalyginamai pigesnė, patrauklesnė daugeliui, įvairaus profilio verslininkų ir kaimo žmonių dėl savo pelningumo bet kuriuo metų sezono laiku. Leistų atsirasti daugeliui iniciatyvių verslininkų ir nesunkiai sukurti daug naujų darbo vietų. Tai būtų kompaktinis apie (60-70) km ilgio, juostinis daugiamiestis, jungiantis Kauną – Garliavą – Prienus – Birštoną -Alytų.

Tai būtų fizinis susijungimas, kadangi šį juostinį daugiamiestį jungtų ne tik gera autostrada, kurią ateityje reikėtų rekonstruoti praplečiant, bet paleisti pvz.,  vienabėgį greitaeigį tramvajų Kaunas – Alytus  ir įrengti visą reikalinga infrastruktūra, pagal kaimo turizmo programą, vandens kelio pakrantėse: Kauno marios – Nemunu aukštyn (per įspūdingą Punios ir Nemuno kilpų draustinį) iki Alytaus. Be to, organizuoti mažąją mėgėjišką aviaciją, bei išplėtoti turistų paskraidinimą iš Kauno, Aleksoto aerodromo, parodant iš paukščio skrydžio, visa Lietuvos vandens kelio nepakartojamą grožį, Nemuno kilpas, Punios šilą, nusileidžiant Prienų Pociūnų aerodrome arba toliau – Alytaus aerodrome. Sugrįžimą atgal į Kauną organizuoti pasroviui Nemunu naujoviškais plokščiadugniais laivais – miegamaisiais kemperiais.

Tai visiškai nauja atrakcija – vandens kemperiai, plaukiojantys plokščiadugniai, nepaskandinami (putų plastiku užpildyti plaustai) laivai su namukais, su visais komunaliniais patogumais ir nedidelėmis poilsio aikštelėmis deginimuisi saulėje. Kemperiai (pagal poilsiautojų pageidavimą) galėtų turėti vairininką – kapitoną, kuris būtų ir tvarkdarys ir navigatorius plaukiant Nemunu žemyn. Kemperius kaip ir burlaivius ar bujerius galėtų gaminti kuris nors naujai įkurtas UAB’as, ar visa eilė UAB’ų, kurie kooperuotųsi tarpusavyje ir būtų taip pat Kauno apskrityje.

Toks kemperis ar grupė kemperių butų nubuksiruojani vilkiku iki Alytaus, o iš ten pasroviui paleidžiami plaukti iki Kauno marių HES (150- 170 km). Suprantama, kemperiuose galėtų būti įmontuoti mažalitražiai benzininiai vandens varikliai, leidžiantys lengviau manevruoti plaukiant, prisišvartuojant prie krantų.

Kauno apskrityje yra idealiausios sąlygos vystyti vandens turizmą ir žūklę Nemune vasarą bei žiemą. Pavyzdžiui, bujerių bei rogių turizmą ir sportą ant užšalusių Kauno marių bei Nemune iki Alytaus. Birštone pastaruoju metu didžiuliais tempais vystomi įvairūs atrakcionai, SPA, plečiamas viešbučių tinklas, kurie bus didelis traukos centras atvykstantiems turistams.

Galima vystyti dviračių turizmą, sudarant įdomius maršrutus. Taip pvz.,  maršrutas Kaunas – Garliava – Išlaužas – Prienai  tėra 42 km, o per Rumšiškių etnografinį muziejų – Kruonį – Jiezną tėra 52 km.

Turime su visą infrastruktūrą - įrengtus Kauno Aleksoto, Pociūnų ir Alytaus aerodromus, Prienų sklandytuvų gamykla. Tai leistų plėtoti mėgėjišką aviaciją ir parašiutizmo sportą.

Nemuno pakrantėse ir prie  Kaunas – Alytus autostradų galėtų būti įrengti kaimo turizmu ir maitinimo verslu užsiimantis “Bajorkiemis”, kur turistai galėtų pasimaitinti ar kurį laiką pagyventi, paatostogauti.

Ūkininkai, toliau nutolę nuo pagrindinio kelio, galėtų užsiimti ekologiniu ūkininkavimu ir tiekti gerą ekologinį maistą tiek Kauno – Alytaus juostiniam miestui, tiek visai Kauno apskričiai bei Lietuvai. Tam turėtų būti sukurti UAB’ai, turintys specializuota transportą, superkantys ir parduodantys šviežią ekologišką sertifikuotą maistą. Be to, kai kurie ūkininkai galėtų užsiimti specializuota augalininkystę - biokuro paruošimu ir jo pardavimu.


Šiame straipsnyje: kaunas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Apie senovinius žvejybos burtus
    Apie senovinius žvejybos burtus

    Birželio 27-oji diena kalendoriaus lapelyje pažymėta kaip tarptautinė žvejų šventė. Tad apie ką gi kalbėti, jei ne apie tradicinius žvejybos papročius... ...

  • Kur pučiasi burbulai?
    Kur pučiasi burbulai?

    Burbulu dažniausiai vadinama neracionaliais lūkesčiais pagrįsta, nuo realybės atitrūkusi ir izoliuota situacija, kuri, anksčiau ar vėliau turi baigtis. Finansų rinkose ir ekonomikoje burbulas yra situacija, kuomet aktyvo kaina atitrūksta nuo tikrosio...

  • Rusijos protu nesuvoksi?
    Rusijos protu nesuvoksi?

    Rusijos kolektyvinė tapatybė – konfliktiška; joje sąveikauja krikščioniškasis ir mongoliškasis pradai, kas, viena vertus, suponuoja Rusijos siekį modernizuotis ir suartėti su Vakarais, kita vertus, įtvirtina dabartinį ...

    18
  • ES ir Britanijai reikia daugiau laiko „Brexit“ deryboms
    ES ir Britanijai reikia daugiau laiko „Brexit“ deryboms

    J.K.Rowling (Dž.K.Rouling) išgalvoto pasaulio burtininkų mokyklos mokiniai naudojosi laiko atsuktuvu, kad galėtų lankyti kelias pamokas vienu metu, o vėliau – kad nugalėtų valdovą Voldemortą. Bet Didžioji Britanija tokio prietaiso neturi...

  • Sporte – veltėdžių profiliai
    Sporte – veltėdžių profiliai

    Dažnai kartojama: sportas – sveikata. Na, kad šis užsiėmimas su fizine sveikata neturi nieko bendra, jau seniai aišku. ...

    17
  • Rusijoje kyla rimta opozicija V. Putinui
    Rusijoje kyla rimta opozicija V. Putinui

    „Dešimtys tūkstančių demonstrantų, kurie birželio 12-ąją išėjo į gatves net 150-yje Rusijos miestų, įskaitant Maskvą ir Sankt Peterburgą, sudarė didžiausią bet kada Putino eroje ligi šiol matytų protestų grandinę&l...

    14
  • Artėja nauja Europos integracijos banga?
    Artėja nauja Europos integracijos banga?

    Europos Sąjungos ir jos šalių vadovai susirinko į eilinį susitikimą Briuselyje. Tačiau jo atmosfera kiek kitokia, nei pastaraisiais metais. ...

    4
  • Jų pavardes mes žinome
    Jų pavardes mes žinome

    Ritantis žemyn žaliavalstiečių reitingams ir susilyginus su (o, siaube!) konservatorių, akys atsiveria net ištikimiausiems jų rinkėjams. Ar jos atsiveria patiems valdantiesiems – didelis klausimas. ...

    9
  • Tam davė, o...
    Tam davė, o...

    Ilgai lauktas mokesčių pertvarkymo planas – jau ant stalo. Kaip ir galima buvo tikėtis – iš valdžios gerų naujienų verčiau nelauk. Ir jei bus viena kita geresnė žinia, jas būtinai nusvers mokesčių kėlimo planai. Tai štai,...

    2
  • Baltų dėmių bumas
    Baltų dėmių bumas

    Žurnalistų etikos inspektorė (asmens duomenų neviešiname, kad nepažeistume jos privatumo) žiniasklaidos gildijai išplatino naujas rekomendacijas. ...

    4
Daugiau straipsnių