Kada Vilniaus taksi įstos į Europos Sąjungą?

Vis stengiamės sukurti malonų ir patrauklų Vilnių sau ir svečiams. Todėl keistos ir prastos diskusijos apie taksi vairuotojų lupikavimą vežant keleivius iš oro uosto į miesto centrą.

Kaip suprantu, vietiniams rodyti radijo stočių dažnį kaip kelionės kainą nedrįstama, bet miesto svečiai moka nepagrįstai dideles kainas. Kaina nustatoma pagal svečio kalbą ar patiklumą. Ne vienam  kelionė į miesto centrą yra kainavusi daugiau kaip šimtą litų. Paradoksas, bet taksi kompanija  pavadinta ,,Pigus taksi“.

Daug diskusijų, bet mažai sprendimų, o taksi vairuotojai ir toliau vežioja keleivius už beprotiškas kainas, neadekvačias kuro, transporto ir darbo sąnaudoms. Niekam nėra malonu būti kvailinamam.

Dar būnant Vilniaus miesto meru yra tekę nemažai kalbėtis su Taksi paslaugų teikėjų asociacijos nariais ir spręsti nelegalaus verslo stabdymo galimybes, siekiant užtikrinti, jog būtų imtasi logiškų ekonominių sprendimų bei veiklos principų, laikomasi kultūros bei etiketo klientų atžvilgiu. Visada buvau už saugius, techniškai tvarkingus, ekologiškus, patogius ir, žinoma, legalius taksi automobilius.

Problemą sukūrė prieš kelis metus Susisiekimo ministerijos ministro įsakymas, kuris atėmė teisę iš Savivaldybių tarybų nustatyti maksimalius kelionės taksi įkainius.  

Pagal dabartinę Susisiekimo ministerijos tvarką, taksi kompanijos pačios nustato kelionės kainą, gali ją keisti kada nori ir kiek nori. Praktiškai visas civilizuotas pasaulis nustato aukščiausią galimą kelionės taksi kilometro kainą ir kompanijos konkuruoja tarpusavyje, kas suteiks geriausią paslaugą nustatyto tarifo rėmuose. Daugelis miestų turi net fiksuotą kainą kelionei iš oro uosto iki miesto centro.

Ši informacija pateikiama viešai miestiečiams ir svečiams. Valstybė sugeba reguliuoti ir nustatyti elektros, šilumos ar kitas, ženkliai sudėtingiau skaičiuojamas kainas, todėl nustatyti maksimalų taksi kilometro įkainį vieni juokai. 

Todėl mano siūlymas labai paprastas – už esamą netvarką atsakinga Susisiekimo ministerija. Ir jei ministras pakeistų savo pirmtako įstatymą bei suteiktų įgaliojimus  miestų savivaldybių taryboms nustatyti maksimalius taksi tarifus, neabejoju, kad nesusipratimai bei netvarka baigtųsi.

Pagaliau būtų apgintos sąžiningai dirbančios taksi įmonės ir vairuotojai.

Visada sakiau,  kad taksi labai svarbi miesto visuomeninio gyvenimo ir susisiekimo dalis. Net trejus metus, būnant sostinės meru,  teko siekti teisės, kad  taksi automobiliams būtų leista važinėti viešojo transporto kelio juostomis, kad būtų aiškios veiklos taisyklės bei išnyktų nelegalus verslas, o plačiai išvystytos taksi paslaugos ir konkurencija garantuotų prieinamas kainas keleiviams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Beieškant agentų ir adrenalino
    Beieškant agentų ir adrenalino

    Dažniausiai būna visai smagu sulaukti atsiliepimų į straipsnius. Kad ir pagiežingų, painių ar visai iš mėnulio. Supranti, kad laikraštis – ne morkoms vynioti. Kartais kai kurie miestiečiai pasismagina redakcijai mestelėdami lai&sc...

    12
  • Ar Didžioji Britanija liks didelė?
    Ar Didžioji Britanija liks didelė?

    Šiuo metu bene svarbiausias poslinkis pasaulyje – penktadienį įvykusi naujojo Amerikos prezidento Donaldo Trumpo, vienų labai ginčijamo, kitų silpnai teisinamo bent žodžiais „pagyvendim, pamatysim“, inauguracija. Kadangi apie ta...

    1
  • Vogti ar nevogti – štai klausimas
    Vogti ar nevogti – štai klausimas

    Nors pastaruoju metu viešojoje erdvėje verda daug įdomių diskusijų (pradedant tautiniais kostiumais vaikams, baigiant Astos Baukutės fašistiniu pasirodymu nacionaliniame kanale), pasinaudosiu tarnybine padėtimi ir leisiu sau panagrinėti ki...

    1
  • Greta ir katinai
    Greta ir katinai

    Tokio "įdomaus" Seimo dar neturėjome. Džiaugtis nėra ko, skandalas veja skandalą, feisbuko vartotojai nustojo kelti savo katinus į internetą, nes vis yra apie ką diskutuoti ir be katinų. ...

    16
  • Kiek Lietuvai reikia universitetų?
    Kiek Lietuvai reikia universitetų?

    Universitetai ir visas aukštasis mokslas neginčytinai yra savos tautos simboliniai kultūros centrai, nors kai kada jie ima susitraukti iki rinką ir valdžią aptarnaujančių baltakalnierių darbininkų treniruočių stovyklų. ...

    10
  • D. Trumpas bus „Twitter“ valdovu
    D. Trumpas bus „Twitter“ valdovu

    JAV prasidėjo unikalus eksperimentas – Donaldo Trumpo prezidentavimas. Niekas nežino, kuo jis baigsis. ...

    6
  • Šviesos brėkšmas tarp pilkų politinių debesų
    Šviesos brėkšmas tarp pilkų politinių debesų

    Praėjusių metų politinės audros ir netikėtumai nesutrikdė daugelio pasaulio valstybių ekonomikų augimo. ...

    1
  • Trukt už vadžių – vėl iš pradžių
    Trukt už vadžių – vėl iš pradžių

    Smagu stebėti, kaip iš užmaršties išnyra seniai matyti veidai. ...

    1
  • Kiek pelno mokesčio sumokės bankai?
    Kiek pelno mokesčio sumokės bankai?

    Rašant straipsnį, jo antraštėje norėjosi paminėti "Lietuvos". Tačiau iš "Snoro" ar Ūkio bankų likus tik bankroto administratorių lesyklomis, šis žodis būtų iš esmės klaidingas. O klausimo (peln...

    6
  • Šventasis naivumas
    Šventasis naivumas

    O sancta simplicitas! (O, šventasis naivume! lot.). Taip sušuko šviesaus atminimo čekų nacionalinis didvyris, teologas ir kultūros veikėjas Janas Husas (1369–1415), pamatęs senutę, metančią malkų į laužą, ant kurio jis bu...

    7
Daugiau straipsnių