Kada Vilniaus taksi įstos į Europos Sąjungą?

Vis stengiamės sukurti malonų ir patrauklų Vilnių sau ir svečiams. Todėl keistos ir prastos diskusijos apie taksi vairuotojų lupikavimą vežant keleivius iš oro uosto į miesto centrą.

Kaip suprantu, vietiniams rodyti radijo stočių dažnį kaip kelionės kainą nedrįstama, bet miesto svečiai moka nepagrįstai dideles kainas. Kaina nustatoma pagal svečio kalbą ar patiklumą. Ne vienam  kelionė į miesto centrą yra kainavusi daugiau kaip šimtą litų. Paradoksas, bet taksi kompanija  pavadinta ,,Pigus taksi“.

Daug diskusijų, bet mažai sprendimų, o taksi vairuotojai ir toliau vežioja keleivius už beprotiškas kainas, neadekvačias kuro, transporto ir darbo sąnaudoms. Niekam nėra malonu būti kvailinamam.

Dar būnant Vilniaus miesto meru yra tekę nemažai kalbėtis su Taksi paslaugų teikėjų asociacijos nariais ir spręsti nelegalaus verslo stabdymo galimybes, siekiant užtikrinti, jog būtų imtasi logiškų ekonominių sprendimų bei veiklos principų, laikomasi kultūros bei etiketo klientų atžvilgiu. Visada buvau už saugius, techniškai tvarkingus, ekologiškus, patogius ir, žinoma, legalius taksi automobilius.

Problemą sukūrė prieš kelis metus Susisiekimo ministerijos ministro įsakymas, kuris atėmė teisę iš Savivaldybių tarybų nustatyti maksimalius kelionės taksi įkainius.  

Pagal dabartinę Susisiekimo ministerijos tvarką, taksi kompanijos pačios nustato kelionės kainą, gali ją keisti kada nori ir kiek nori. Praktiškai visas civilizuotas pasaulis nustato aukščiausią galimą kelionės taksi kilometro kainą ir kompanijos konkuruoja tarpusavyje, kas suteiks geriausią paslaugą nustatyto tarifo rėmuose. Daugelis miestų turi net fiksuotą kainą kelionei iš oro uosto iki miesto centro.

Ši informacija pateikiama viešai miestiečiams ir svečiams. Valstybė sugeba reguliuoti ir nustatyti elektros, šilumos ar kitas, ženkliai sudėtingiau skaičiuojamas kainas, todėl nustatyti maksimalų taksi kilometro įkainį vieni juokai. 

Todėl mano siūlymas labai paprastas – už esamą netvarką atsakinga Susisiekimo ministerija. Ir jei ministras pakeistų savo pirmtako įstatymą bei suteiktų įgaliojimus  miestų savivaldybių taryboms nustatyti maksimalius taksi tarifus, neabejoju, kad nesusipratimai bei netvarka baigtųsi.

Pagaliau būtų apgintos sąžiningai dirbančios taksi įmonės ir vairuotojai.

Visada sakiau,  kad taksi labai svarbi miesto visuomeninio gyvenimo ir susisiekimo dalis. Net trejus metus, būnant sostinės meru,  teko siekti teisės, kad  taksi automobiliams būtų leista važinėti viešojo transporto kelio juostomis, kad būtų aiškios veiklos taisyklės bei išnyktų nelegalus verslas, o plačiai išvystytos taksi paslaugos ir konkurencija garantuotų prieinamas kainas keleiviams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Apie ministrą, mamą ir žemę
    Apie ministrą, mamą ir žemę

    Žemės ūkio ministras kažin ar beatsirinktų, kaip ten buvo su ta svetima, arta ir įmokas atnešusia žeme. Vieną kartą jis sako, kad nežinojo, kieno žemė, ir sužinoti negalėjo. Kitą, kad žinojo, dar kitą kalba, kad turi įrodymų, jog žem...

    8
  • Sankcijų Rusijai spragos
    Sankcijų Rusijai spragos

    Reikia smogti Rusijos elito aktyvams užsienyje. Tai didina spaudimą Vladimirui Putinui – tuomet jis liausis grasinti Rusijos kaimynėms ir pažeidinėti savo valdinių žmogaus teises. ...

    3
  • Akcizas už meilę
    Akcizas už meilę

    Seimas patvirtino, kad Lietuvoje yra 15 priklausomybių. Nuo alkoholio, apsipirkinėjimo, darbo, interneto, lošimų, maisto, medikamentų, narkotikų, nikotino, patyčių, pinigų, santykių, smurto, valdžios ir sekso. Šią savaitę Seimo Prikla...

  • Lietuvos ministrai – lyderiai ar samdomi darbuotojai?
    Lietuvos ministrai – lyderiai ar samdomi darbuotojai?

    Akivaizdu, kad pastaruoju metu Lietuvos Vyriausybę gaubia kaitinanti atmosfera. Jau beveik mėnesį Teisingumo ministerijos vadovo kėdė tuščia, o bandymas ministru siūlyti advokatą Giedrių Danėlių buvo nesėkmingas. Žemės ūkio ministro Broni...

    7
  • Šnabždančio acto kronikos
    Šnabždančio acto kronikos

    2018-ųjų mūsų Viešpaties metų balandžio 14 dieną JAV prezidentas Donaldas Johnas Trumpas (1946), objektyvių aplinkybių paakintas, dukters Ivankos paprašytas ir išmintingų patarėjų paragintas, nusprendė pasiųsti aiški...

    6
  • Ko studentai tikisi iš gyvenimo?
    Ko studentai tikisi iš gyvenimo?

    Turiu privilegiją dirbti su studentais. Mano dėstomųjų dalykų specifika susijusi su kūrybiškumo, kritinio mąstymo, komunikacinių gebėjimų ugdymu ir – kokia laimė – nereikalauja mokyti taisyklių, schemų, teisingų atsakymų. Tai ...

    1
  • Laisvalaikiu mėgo žvejoti
    Laisvalaikiu mėgo žvejoti

    Tylos įžadus pagaliau nutraukė E.Masiulis, tačiau nuo to aiškiau netapo. Tiesa, triukšmo ir sumaišties – daugiau, bet viskas kaip prieš dvejus metus. ...

    2
  • Kada nukris ore kybanti dėžutė su 106 tūkst. eurų?
    Kada nukris ore kybanti dėžutė su 106 tūkst. eurų?

    Šimtmečio politinės korupcijos byla pagaliau pasiekė teismą. Koncerno „MG Baltic“, Liberalų sąjūdžio ir Darbo partijos veikėjams, kaltinamiems šioje byloje, ką tik įteikti kaltinamieji aktai. Ar tai reiškia, kad neap...

    3
  • Šansas pelenei
    Šansas pelenei

    Šios dienos "Žalgirio", o galbūt ir viso Lietuvos krepšinio gerbėjai laukė daugiau nei dešimtmetį. Nuo pat 2004-ųjų, kai Šarūnas Jasikevičius, Derrickas Sharpas ir kompanija iš jų rankų išplė&scar...

  • Higieninio įkloto poreikis
    Higieninio įkloto poreikis

    Prieš ketvirtį amžiaus diduma tada tik besiformuojančio Lietuvos verslo savo veiklos aplinkai svarbius sprendimus priimančius politikus ragino vadovautis požiūriu, esą „Lietuvos verslas turi tapti tiltu tarp Rytų ir Vakarų“. Prekyba...

Daugiau straipsnių