Kada Vilniaus taksi įstos į Europos Sąjungą?

Vis stengiamės sukurti malonų ir patrauklų Vilnių sau ir svečiams. Todėl keistos ir prastos diskusijos apie taksi vairuotojų lupikavimą vežant keleivius iš oro uosto į miesto centrą.

Kaip suprantu, vietiniams rodyti radijo stočių dažnį kaip kelionės kainą nedrįstama, bet miesto svečiai moka nepagrįstai dideles kainas. Kaina nustatoma pagal svečio kalbą ar patiklumą. Ne vienam  kelionė į miesto centrą yra kainavusi daugiau kaip šimtą litų. Paradoksas, bet taksi kompanija  pavadinta ,,Pigus taksi“.

Daug diskusijų, bet mažai sprendimų, o taksi vairuotojai ir toliau vežioja keleivius už beprotiškas kainas, neadekvačias kuro, transporto ir darbo sąnaudoms. Niekam nėra malonu būti kvailinamam.

Dar būnant Vilniaus miesto meru yra tekę nemažai kalbėtis su Taksi paslaugų teikėjų asociacijos nariais ir spręsti nelegalaus verslo stabdymo galimybes, siekiant užtikrinti, jog būtų imtasi logiškų ekonominių sprendimų bei veiklos principų, laikomasi kultūros bei etiketo klientų atžvilgiu. Visada buvau už saugius, techniškai tvarkingus, ekologiškus, patogius ir, žinoma, legalius taksi automobilius.

Problemą sukūrė prieš kelis metus Susisiekimo ministerijos ministro įsakymas, kuris atėmė teisę iš Savivaldybių tarybų nustatyti maksimalius kelionės taksi įkainius.  

Pagal dabartinę Susisiekimo ministerijos tvarką, taksi kompanijos pačios nustato kelionės kainą, gali ją keisti kada nori ir kiek nori. Praktiškai visas civilizuotas pasaulis nustato aukščiausią galimą kelionės taksi kilometro kainą ir kompanijos konkuruoja tarpusavyje, kas suteiks geriausią paslaugą nustatyto tarifo rėmuose. Daugelis miestų turi net fiksuotą kainą kelionei iš oro uosto iki miesto centro.

Ši informacija pateikiama viešai miestiečiams ir svečiams. Valstybė sugeba reguliuoti ir nustatyti elektros, šilumos ar kitas, ženkliai sudėtingiau skaičiuojamas kainas, todėl nustatyti maksimalų taksi kilometro įkainį vieni juokai. 

Todėl mano siūlymas labai paprastas – už esamą netvarką atsakinga Susisiekimo ministerija. Ir jei ministras pakeistų savo pirmtako įstatymą bei suteiktų įgaliojimus  miestų savivaldybių taryboms nustatyti maksimalius taksi tarifus, neabejoju, kad nesusipratimai bei netvarka baigtųsi.

Pagaliau būtų apgintos sąžiningai dirbančios taksi įmonės ir vairuotojai.

Visada sakiau,  kad taksi labai svarbi miesto visuomeninio gyvenimo ir susisiekimo dalis. Net trejus metus, būnant sostinės meru,  teko siekti teisės, kad  taksi automobiliams būtų leista važinėti viešojo transporto kelio juostomis, kad būtų aiškios veiklos taisyklės bei išnyktų nelegalus verslas, o plačiai išvystytos taksi paslaugos ir konkurencija garantuotų prieinamas kainas keleiviams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Tyliai mažėja naftos kaina: ar laukti audros?
    Tyliai mažėja naftos kaina: ar laukti audros?

    Prekybos agentai ir finansų ekspertai didžiuosiuose pasaulio bankuose darbo metu žaidžia kompiuterinius žaidimus arba planuoja laisvalaikio pramogas. Finansų rinkose pastaruoju metu itin mažai naujienų, veiksmo ir racionalių priežasčių nulemtų pok...

  • Trys darbuotojų perdegimo požymiai
    Trys darbuotojų perdegimo požymiai

    Įsibėgėjęs vasaros sezonas – tai ne tik metas, kai sulėtėja darbų tempas, bet ir išryškėja darbuotojų perdegimo požymiai. ...

  • Lenkija dar neprarasta?
    Lenkija dar neprarasta?

    Šįkart užsienio spaudos komentaruose viena vyraujančių temų yra poslinkiai Lenkijoje. Joje, pasak itin būdingo požiūrio,  „demokratija – pavojuje“, nes „per mažiau nei dvejus metus Varšuvos vyriausybė sugeb...

  • Procesinis chaosas
    Procesinis chaosas

    Demokratija lietuviškai: nuo sunkių darbų išvargę Seimo nariai ilsėsis net 40, o paprasti darbuotojai – tik 20 darbo dienų. Jums bazinė pensija – 120, minimali alga – 380, jiems – 2 tūkst. eurų. Nuostabu, ar ne? ...

    9
  • Simono iš valdžios blevyzgos
    Simono iš valdžios blevyzgos

    Jau daugiau nei savaitę Karmėlava yra pagrindiniai šalies oro vartai. Ir ką? Nei vienos režisierės žadėtas košmaras prasidėjo, nei vietinio vicemero Simono blevyzgos apie Kauno oro uosto nepasirengimą priimti daugiau keleivių išs...

    13
  • Moralės ribos ir paribiai
    Moralės ribos ir paribiai

    Jaunų žemaičių (neva) kultūrinė kelionė į Rusiją virto skandalu. Dėl gilaus noro institucinius Plungės ir Krasnogorsko rajonų santykius sustiprinti žmogiškais ryšiais kilusi suirutė sutrikdė ramią valdišką vasarą – ...

    9
  • Ar griežtesnės bausmės pažabotų smurtą prieš gyvūnus?
    Ar griežtesnės bausmės pažabotų smurtą prieš gyvūnus?

    Informacijos viešoje erdvėje apie smurto atvejus prieš gyvūnus daugėja. Viena iš priežasčių, kodėl taip yra, galima laikyti, visuomenės požiūrio permainas bei augantį suvokimą. ...

    2
  • Atsargiai – valdiškas verslas
    Atsargiai – valdiškas verslas

    Seimas pagaliau "pagimdė" urėdijų reformą. Tiksliau, ne pačią reformą, o leidimą ją vykdyti. Kaip su ta reforma bus – dar pažiūrėsime. ...

    2
  • Politinių barščių žydėjimas
    Politinių barščių žydėjimas

    Šalis pavojuje. Šįkart dėl invazinių Sosnovskio barščių. Sako, liepą šis botaninis monstras pasiekia intensyviausią vegetacinę būklę – jis žydi, o stiebai yra ypač aukšti. Tad dabar jis labai pavojingas, tod...

    3
  • Turkija kryžkelėje
    Turkija kryžkelėje

    Iš didžiulio užsienio spaudos srauto liepos vidury ištraukėme gausybę komentarų nesėkmingo Turkijos perversmo metinių proga. Apie Turkiją verta šnekėti ne tik dėl to, kad daugelį lietuvių ji dabar traukia kaip poilsio vieta, be...

Daugiau straipsnių