Kada Vilniaus taksi įstos į Europos Sąjungą?

Vis stengiamės sukurti malonų ir patrauklų Vilnių sau ir svečiams. Todėl keistos ir prastos diskusijos apie taksi vairuotojų lupikavimą vežant keleivius iš oro uosto į miesto centrą.

Kaip suprantu, vietiniams rodyti radijo stočių dažnį kaip kelionės kainą nedrįstama, bet miesto svečiai moka nepagrįstai dideles kainas. Kaina nustatoma pagal svečio kalbą ar patiklumą. Ne vienam  kelionė į miesto centrą yra kainavusi daugiau kaip šimtą litų. Paradoksas, bet taksi kompanija  pavadinta ,,Pigus taksi“.

Daug diskusijų, bet mažai sprendimų, o taksi vairuotojai ir toliau vežioja keleivius už beprotiškas kainas, neadekvačias kuro, transporto ir darbo sąnaudoms. Niekam nėra malonu būti kvailinamam.

Dar būnant Vilniaus miesto meru yra tekę nemažai kalbėtis su Taksi paslaugų teikėjų asociacijos nariais ir spręsti nelegalaus verslo stabdymo galimybes, siekiant užtikrinti, jog būtų imtasi logiškų ekonominių sprendimų bei veiklos principų, laikomasi kultūros bei etiketo klientų atžvilgiu. Visada buvau už saugius, techniškai tvarkingus, ekologiškus, patogius ir, žinoma, legalius taksi automobilius.

Problemą sukūrė prieš kelis metus Susisiekimo ministerijos ministro įsakymas, kuris atėmė teisę iš Savivaldybių tarybų nustatyti maksimalius kelionės taksi įkainius.  

Pagal dabartinę Susisiekimo ministerijos tvarką, taksi kompanijos pačios nustato kelionės kainą, gali ją keisti kada nori ir kiek nori. Praktiškai visas civilizuotas pasaulis nustato aukščiausią galimą kelionės taksi kilometro kainą ir kompanijos konkuruoja tarpusavyje, kas suteiks geriausią paslaugą nustatyto tarifo rėmuose. Daugelis miestų turi net fiksuotą kainą kelionei iš oro uosto iki miesto centro.

Ši informacija pateikiama viešai miestiečiams ir svečiams. Valstybė sugeba reguliuoti ir nustatyti elektros, šilumos ar kitas, ženkliai sudėtingiau skaičiuojamas kainas, todėl nustatyti maksimalų taksi kilometro įkainį vieni juokai. 

Todėl mano siūlymas labai paprastas – už esamą netvarką atsakinga Susisiekimo ministerija. Ir jei ministras pakeistų savo pirmtako įstatymą bei suteiktų įgaliojimus  miestų savivaldybių taryboms nustatyti maksimalius taksi tarifus, neabejoju, kad nesusipratimai bei netvarka baigtųsi.

Pagaliau būtų apgintos sąžiningai dirbančios taksi įmonės ir vairuotojai.

Visada sakiau,  kad taksi labai svarbi miesto visuomeninio gyvenimo ir susisiekimo dalis. Net trejus metus, būnant sostinės meru,  teko siekti teisės, kad  taksi automobiliams būtų leista važinėti viešojo transporto kelio juostomis, kad būtų aiškios veiklos taisyklės bei išnyktų nelegalus verslas, o plačiai išvystytos taksi paslaugos ir konkurencija garantuotų prieinamas kainas keleiviams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Bolševikinio košmaro šimtmetį minint
    Bolševikinio košmaro šimtmetį minint

    Kas liko iš bolševikų? Maždaug taip savo straipsnį apie 1917 m. bolševikų revoliuciją Rusijoje, tik ką išspausdintą dvisavaitiniame „London Review of Books“, Londono knygų apžvalgoje, pavadino britų istorikė S...

  • Totalinio sušunėjimo efektas
    Totalinio sušunėjimo efektas

    Kodėl mūsų žmonės šunis myli labiau nei vienas kitą? Juk kasdien regime, kaip socializuoto zoofilų klano atstovai myluojasi su savo augintiniu mieliau nei su teisėtu sutuoktiniu. ...

    11
  • Kodėl V. Putiną baugina 1917-ieji
    Kodėl V. Putiną baugina 1917-ieji

    Putinizmas verpiamas iš trijų skirtingų spalvų gijų: raudonos, baltos ir rudos. Jis šlovina Sovietų Sąjungos pasiekimus („raudona“), ypač triumfą prieš Hitlerį per Antrąjį pasaulinį karą. Jis garbina carų imperij...

    6
  • Kam reikalingas teatras?
    Kam reikalingas teatras?

    Kam reikalingas teatras? Klausimas itin negudrus, banalokas ir gana pretenzingas. Jeigu jis yra, vadinasi, reikalingas. ...

    2
  • Lietuvos rinktinės nerimo ženklai
    Lietuvos rinktinės nerimo ženklai

    Lietuvos futbolo rinktinė nesiliauja stebinusi. Jau atrodė, kad pakiliai sulauksime futbolo šventės Londone, kai lietuviai privertė ir vėl linksniuoti nacionalinės ekipos vardą. ...

    2
  • Pozityvumo nauda
    Pozityvumo nauda

    Skaičiuotojai suskaičiavo, kad 2080-aisiais (skeptikai neslepia, kad tiek laukti tikrai nereikės) žmonių Lietuvoje liks vienas milijonas ir 65 tūkstančiai (plg. M.Mikutavičiaus himno "Trys milijonai" skaičius). ...

    4
  • Vokietijos laukia įdomūs laikai
    Vokietijos laukia įdomūs laikai

    Neeiliniame Vokietijos socialdemokratų partijos suvažiavime Berlyne sekmadienį Martinas Schulzas šimtu procentų delegatų balsų išrinktas partijos pirmininku ir taip pat oficialiai patvirtintas kandidatu į kanclerius. ...

  • Kodėl S. Skvernelio pareiškimas netapo sensacija?
    Kodėl S. Skvernelio pareiškimas netapo sensacija?

    Savaitė prasidėjo ne tik Vyriausybės šimtadieniu, bet ir tai progai skirtu premjero Sauliaus Skvernelio pareiškimu, kad jo Vyriausybė jau netrukus gali tapti mažumos Vyriausybe, o gal net yra tokia tapusi. ...

    2
  • Mojavimas vėzdu po mūšio
    Mojavimas vėzdu po mūšio

    Lietuvos politikai ir diplomatai paskelbė karą Baltarusijos atominei elektrinei (AE). Tačiau kaminai Astrave toliau kyla, o netrukus iš jų ir dūmas ims rūkti. ...

    4
  • Tradicinio Pusiaugavėnio stebuklai
    Tradicinio Pusiaugavėnio stebuklai

    Kovo 20-sios vidurdienį Žemė savo kasmetinėje kelionėje aplink Saulę pasiekė orbitos pavasario lygiadienio tašką. Tai astronominė pavasario pradžia, daugelyje šalių pažymima kaip Žemės diena. O šios savaitės pabaigoje &ndash...

Daugiau straipsnių